AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #1 Skrevet 19. august 2022 Jeg har merket at jeg må ha begynt å få kognitiv svikt siden jeg ble 18år (jeg er i 30årene) har det bare gått nedover. Jeg har fått kjempedårlig hukommelse, konsentrasjon og må bruke evigheter på å tenke ut ord, kommer aldri på ordene jeg skal si og ordene jeg skal si forsvinner og ordforrådet mitt har blitt kanskje 60%mindre enn det var da jeg var 18år. Noen som vet årsaken? Anonymkode: 69475...bcb
AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #3 Skrevet 19. august 2022 Sluttet du på skolen da du var atten? Tenker i så fall at dette handler om mangel på trening. Les mer, skjønnlitteratur, faglitteratur, aviser. Bruk hodet. Reflektér. Diskutér. Anonymkode: 3a22d...16a
RC Skrevet 19. august 2022 #4 Skrevet 19. august 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har merket at jeg må ha begynt å få kognitiv svikt siden jeg ble 18år (jeg er i 30årene) har det bare gått nedover. Jeg har fått kjempedårlig hukommelse, konsentrasjon og må bruke evigheter på å tenke ut ord, kommer aldri på ordene jeg skal si og ordene jeg skal si forsvinner og ordforrådet mitt har blitt kanskje 60%mindre enn det var da jeg var 18år. Noen som vet årsaken? Anonymkode: 69475...bcb Vet ikke hva det kommer av, men kjenner meg veldig igjen.... Kanskje relatert til stress?
absinthia Skrevet 19. august 2022 #5 Skrevet 19. august 2022 Stress, slitenhet eller noe annet fysisk. Har du sjekket synet? Jeg spør fordi optikeren oppdaget at jeg hadde noen veldig skjeve hornhinner og etter at jeg fikk briller, har livet mitt blitt mye mindre slitsomt og hjernen kaster ikke bort så mye energi på å ordne synsinntrykkene. Jeg mister ikke ordene så ofte, er mye mindre sliten på vinteren og har helt sluttet å forsove meg i mørketida. Har alltid hatt svært vanskelig for å våkne til vekkerklokka fra november til februar og har gjerne forsovet og nestenforsovet meg et par ganger i uka på denne tiden av året, - da jeg fikk briller ble det merkelig nok helt slutt på det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå