Gå til innhold

Lurer ofte på om jeg kvalifiserer til å bli kalt pen, ikke at det spiller noe rolle eller bør spille noe rolle men likevel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Under oppveksten hørte jeg aldri noen, ikke min mor eller far engang si at jeg var pen ikke en eneste gang.

På ungdomskolen fikk jeg aldri høre noen si at jeg var pen eller utrykke noe interesse. Ingen spurte meg opp for å danse på skolediskotek eller kom for å bli bedre kjent.

En gammel kjæreste sa til meg at om jeg ikke var pen ville han aldri vært sammen med meg. Det var på denne måten jeg fikk høre slikt i ni og ne. Jeg var aldri en person som mange mannfolk var ute etter hverken på klubb eller andre steder, men noen her og der likte meg svært godt. Når jeg fikk min andre kjæreste, så sa venninnen hans at "er du sammen med Tone hun er jo kjempepen!". Når mannen min ble sammen med meg så hadde han fortalt sine foreldre at jeg var visst helt nydelig og han sier det til meg ukentlig at han syns jeg er pen og jeg føler meg heldig, men at at jeg er pen er bare tull. Når jeg sist var ute med ei venninne så sa hun at hun syntes jeg kunne være modell. Noe jeg tenkte var snilt og søtt å si men total tøv.

Jeg klarer ikke å ta et bilde av meg selv der jeg mener jeg er pen, når jeg ser i speilet ser jeg sånn gjennomsnittlig litt søt dame hvis man ser bare på ansiktet.

På 90% bilder som tas av meg syns jeg at jeg er grusomt stygg og det verste er at når jeg viser disse stygge bildene til noen,  så pleier de å synes det er fint bilde. Da tenker jeg uff, så jeg ser ut som ei sånn kjerring da, siden det der er fint. På pass bilde og førerkort ser jeg ut som en gammel heks. Jeg har alltid lurt på om jeg er stygg, middels eller pen har ikke pepling. Kanskje jeg er opphengt i det, fordi jeg var mobbet på ungdomskolen og aldri vært populær det såret meg at jentene i kassen tok bilder sammen men jeg skulle ta bildene, da de ikke ville ha meg med i dem, siden jeg ikke var pen som dem... Jeg vet det er  egosentrisk og barnslig å lure på sånt og at det finnes viktigere ting å tenke på, men jeg skulle så gjerne ha vært pen "som dem". 

Anonymkode: f2bd9...811

• Liker 1
  • Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var skikkelig upopulær på ungdomsskolen og barneskolen. Så jeg ble glad da en jeg gikk med på barneskolen sa jeg var den peneste i klassen 

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg ble også mobbet, ifølge folk, fordi jeg var stygg. Kommer aldri til å tro på at jeg er pen og har heldigvis lært meg å drite i det, ettersom jeg har skjønt at jeg kan sjarmere meg til sengs med menn jeg tenker er pene uansett. Det bør du også lære deg å drite i. Tenk at du uansett har annen valuta som er viktigere. Din personlighet og dine evner. Jeg tror jeg er gjennomsnittlig pen, men jeg vet at det er sjarmen min og selvfølelsen min som gjør at jeg blir sjekket opp. Den er upåklagelig når jeg er i omgivelser jeg føler meg trygg i 😇

Anonymkode: 13d06...16a

• Liker 1
Skrevet

Jeg tipper du er omtrent gjennomsnittlig. Det vil si ganske pen. Det er en trygg gjetning siden 80% er der.

Kjæresten din synes sikkert du er veldig pen.

Jeg tror det er en iboende tendens hos mennesker å føle seg stygg noen ganger og på noen bilder. Man klarer ikke å vurdere det selv.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har flere ganger blitt kalt vakker og pen og som en "modell".
Men jeg klarer ikke tro på det. Jeg ser kun en stygg kvinne. Men jeg tror det er fordi jeg ble mobbet som ung. Tanken har på en måte grodd fast. Selv om jeg objektivt klarer å se at jeg sikkert er "pen", så føles det ikke slik ut.

Jeg pleide å være enormt opphengt i mitt utseende. Enormt usikker. Men etterhvert som jeg har blitt eldre så håndterer jeg det nok bedre. På et tidspunkt så ble det så tungt at jeg taklet ikke mere tankekjør.... så nå gidder jeg ikke bry meg om det lengre, og prøver heller å være et godt menneske.
Jeg har lagt merke til at det finnes mange ufattelig pene mennesker. Mennesker som ville vært billedskjønne. Men så har de en utstråling som trekker ned. Så da spiller det på en måte ingen rolle om de har et vakkert fjes som ser vakkert ut på bilder.

De virkelig pene menneskene har en fin utstråling. Personligheten og varmen skinner igjennom. Og selv om de måtte være helt gjennomsnittlig så blir de allikevel bare helt nydelig.

Anonymkode: 55151...40d

• Liker 2
Skrevet
Isambard skrev (23 minutter siden):

Jeg tipper du er omtrent gjennomsnittlig. Det vil si ganske pen. Det er en trygg gjetning siden 80% er der.

Kjæresten din synes sikkert du er veldig pen.

Jeg tror det er en iboende tendens hos mennesker å føle seg stygg noen ganger og på noen bilder. Man klarer ikke å vurdere det selv.

Helt grei med å være gjennomsnittlig 😄

TS

Skrevet

Alle som heter Tone er pene. Fakta 😁

Anonymkode: 6ae3b...b42

• Liker 1
Skrevet
Isambard skrev (3 timer siden):

50% er vel gjennomsnittlig, 80% = godt over snittet 🙄🤦‍♀️.....

Anonymkode: a7f2c...fcc

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Nei.

Det er ikke sånn "gjennomsnitt" fungerer.

Det er en matematisk umulighet at 50% er gjennomsnittlige mens 80% er godt over snittet.

Endret av Isambard
Skrevet

Har du skavanker? Har du noe i ansiktet som stikker ut på noe måte?

Anonymkode: ddbcd...bac

Skrevet

😂

Anonymkode: 6d225...0ca

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Under oppveksten hørte jeg aldri noen, ikke min mor eller far engang si at jeg var pen ikke en eneste gang.

På ungdomskolen fikk jeg aldri høre noen si at jeg var pen eller utrykke noe interesse. Ingen spurte meg opp for å danse på skolediskotek eller kom for å bli bedre kjent.

En gammel kjæreste sa til meg at om jeg ikke var pen ville han aldri vært sammen med meg. Det var på denne måten jeg fikk høre slikt i ni og ne. Jeg var aldri en person som mange mannfolk var ute etter hverken på klubb eller andre steder, men noen her og der likte meg svært godt. Når jeg fikk min andre kjæreste, så sa venninnen hans at "er du sammen med Tone hun er jo kjempepen!". Når mannen min ble sammen med meg så hadde han fortalt sine foreldre at jeg var visst helt nydelig og han sier det til meg ukentlig at han syns jeg er pen og jeg føler meg heldig, men at at jeg er pen er bare tull. Når jeg sist var ute med ei venninne så sa hun at hun syntes jeg kunne være modell. Noe jeg tenkte var snilt og søtt å si men total tøv.

Jeg klarer ikke å ta et bilde av meg selv der jeg mener jeg er pen, når jeg ser i speilet ser jeg sånn gjennomsnittlig litt søt dame hvis man ser bare på ansiktet.

På 90% bilder som tas av meg syns jeg at jeg er grusomt stygg og det verste er at når jeg viser disse stygge bildene til noen,  så pleier de å synes det er fint bilde. Da tenker jeg uff, så jeg ser ut som ei sånn kjerring da, siden det der er fint. På pass bilde og førerkort ser jeg ut som en gammel heks. Jeg har alltid lurt på om jeg er stygg, middels eller pen har ikke pepling. Kanskje jeg er opphengt i det, fordi jeg var mobbet på ungdomskolen og aldri vært populær det såret meg at jentene i kassen tok bilder sammen men jeg skulle ta bildene, da de ikke ville ha meg med i dem, siden jeg ikke var pen som dem... Jeg vet det er  egosentrisk og barnslig å lure på sånt og at det finnes viktigere ting å tenke på, men jeg skulle så gjerne ha vært pen "som dem". 

At du ikke er pen på bilder er fordi på bilder syntes det gidg hva du tenker om deg selv. Jeg fikk høre at jeg var pen og stygg som ung. Jeg ser ikke ut på bilder iallefall, men det er jo fordi jeg utstråler hvor lite lyst jeg har til å bli tatt bilde av. En gang ble jeg plukket ut til miss Norge lokalt, og ble nr 2, på hjemmebane.  Så jeg ble jo overasket. Siden det var de som plukket ut mulige kandidater. Men jeg funket ikke på bilder fordi jeg ikke føler meg bra på bilder. Så min lærdom av dette er at jeg driter i om noen syntes jeg er pen eller stygg. Jeg er som jeg er og trives med det. Det sies at skjønnhet kommer innenfra og der er faktisk sant.  Noen av de vakreste jeg vet om i min krets, er ikke nødvendigvis de som lever opp til idealer utseende messig. Men har en glød og utstråling som kommer fra innsiden. De man legger merke til er jo de med litt glimt i øyet og et smil om munnen. Ikke om alle hårstrå ligger samme vei osv

Anonymkode: 33a4b...e11

Skrevet

Alle som heter Tone er pene. Fakta 😁

Anonymkode: 6ae3b...b42

Dette stemmer faktisk på alle jeg kjenner som heter det 😂

Anonymkode: 9cb09...eb7

Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Har du skavanker? Har du noe i ansiktet som stikker ut på noe måte?

Anonymkode: ddbcd...bac

Sånn som en klump midt i ansiktet med to hull? Eller hva med to sånne greier på siden av hodet? De er skikkelig ekle. Hull helt inn i hodet. Æsj!

TS, med alle bekreftelsene du tydeligvis har fått på at du er pen, tenker jeg at du heller bør jobbe med å fokusere på noe annet enn deg selv og ditt utseende. En ting er sikkert - mennesker kan være så pene de bare vil, men blir personligheten deres opplevd upen, f eks selvsentrert, opphengt i meningsløse ting, kan de fort fremstå som lite pene utad og.

Anonymkode: 597ef...a17

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...