AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #1 Skrevet 19. august 2022 Tenkte å foreslå opprettelse av en egen (og lukket) Facebook-gruppe for klassen til barnet mitt. Er dette et dumt forslag? Anonymkode: 7d037...ebd 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #2 Skrevet 19. august 2022 Nei, det er helt vanlig. Settes gjerne opp av klassekontakten ifbm første foreldremøte. Veldig praktisk møteplass der man kan stille spørsmål, diskutere saker, legge ut referater, bursdagsinvitasjoner osv. Anonymkode: 7627e...23f 12 1
IntrovertDeluxe Skrevet 19. august 2022 #3 Skrevet 19. august 2022 Nei, men husk at ikke alle mennesker har facebook, så det er mulig at flere ikke kommer til å få med seg ting dere poster der. ikke bruk fb som eneste infokilde blant foreldrene i klassen 14 8
AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #4 Skrevet 19. august 2022 Det er helt vanlig og også GULL! Enkelt å avtale grilling, aking, «blir noen med å spille fotball på banen?», samle inn penger på vips til julegave til læreren, alt mulig sånt, veldig enkelt og greit Men ikke alle vil ha barna sine på sosiale medier da og det må respekteres, men sånn info og kommunikasjon mellom foreldre - gull!! Anonymkode: d679a...157
AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #5 Skrevet 19. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er helt vanlig og også GULL! Enkelt å avtale grilling, aking, «blir noen med å spille fotball på banen?», samle inn penger på vips til julegave til læreren, alt mulig sånt, veldig enkelt og greit Men ikke alle vil ha barna sine på sosiale medier da og det må respekteres, men sånn info og kommunikasjon mellom foreldre - gull!! Anonymkode: d679a...157 Absolutt! Jeg har selv ikke bilder av barnet mitt på SoMe. Kun lynraskt mellom foreldre! Takk! 🙏 ts Anonymkode: 7d037...ebd
AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #6 Skrevet 19. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Absolutt! Jeg har selv ikke bilder av barnet mitt på SoMe. Kun lynraskt mellom foreldre! Takk! 🙏 ts Anonymkode: 7d037...ebd *kommunikasjon ikke lynraskt 😂 Anonymkode: 7d037...ebd 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #7 Skrevet 19. august 2022 Her er vi ikke på Facebook, så håper du husker på å informere foreldre som ikke har some. Anonymkode: bc9a2...8bb 5 3
AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #8 Skrevet 19. august 2022 Veldig veldig lurt, men ha null toleranse for surt oppgulp, klaging, nedsnakk av skole og andre ting som fort blir veldig negativt. Ha klare regler på at sånt tar man direkte med dem det gjelder. Anonymkode: 296c2...4f3 4 2
AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #9 Skrevet 19. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Her er vi ikke på Facebook, så håper du husker på å informere foreldre som ikke har some. Anonymkode: bc9a2...8bb Har ikke dere allerede tatt et valg om å ikke ønske å bli informert? Anonymkode: 296c2...4f3 32
AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #10 Skrevet 19. august 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Her er vi ikke på Facebook, så håper du husker på å informere foreldre som ikke har some. Anonymkode: bc9a2...8bb Lykke til med den planen. Enten er man med eller ikke. Lag en fake konto om så er. Det er ikke de andre foreldrenes ansvar å informere deg. Anonymkode: 4110b...381 20 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #11 Skrevet 19. august 2022 Her er det grupper for hele trinnet og ikke bare klassen. Klassenontakter startet gruppen og var admin og overlot admin til neste sett klassekontakter. Anonymkode: 95680...fa6
AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #12 Skrevet 19. august 2022 Her har vi både på trinnet og pr klasse. Det fungerer helt supert. Og har man ikke Facebook, som noen skrev her, så har man et problem. Det er der all info om bursdager, impulsive aketurer, kjappe påminnelser fra læreren osv havner. Anonymkode: 1203c...b0a 3
AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #13 Skrevet 19. august 2022 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Tenkte å foreslå opprettelse av en egen (og lukket) Facebook-gruppe for klassen til barnet mitt. Er dette et dumt forslag? Anonymkode: 7d037...ebd Helt vanlig👍🏼 Her ble gruppen laget før sommeren til min skolestarter(i forb med foreldremøte) Anonymkode: 0bac2...788
Aragon Skrevet 19. august 2022 #14 Skrevet 19. august 2022 Nei, det er veldig vanlig, og veldig kjekt . Vi inviterer til bursdager og andre tilstelninger der . Etterlyser klær etter turer feks 😊 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #15 Skrevet 19. august 2022 Jeg har tre barn, og dette har vi hatt i alle klasser, på alle skoler de har gått på. Og de som ikke er på FB driter jeg faktisk i når det gjelder kontakt i hverdagen. Sender selvfølgelig ekstra melding/Mail ved invitasjon til bursdag osv. Anonymkode: cc243...8f0 3
AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #16 Skrevet 19. august 2022 Takk for input!! Da går jeg for å foreslå det på foreldremøtet 😊🙏 ts Anonymkode: 7d037...ebd
AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #17 Skrevet 19. august 2022 Dette er reglene for vår skole sine Facebookgrupper, så kan dere jo bruke det dere ønsker Kjøreregler for bruk av facebook klasseside: 1) Hver klasse skal ha 2 administratorer for facebooksiden. 2) Skal ikke brukes til å ta opp frustrasjon ang skolen/lærere. Da skal kontaktlærer/ foreldrekontakt/ rektor kontaktes. Kollektive utfordringer tas opp på foreldremøte 3) Personangrep er ikke tillatt. 4) Innlegg som oppleves krenkende vil slettes av administrator 5) Husk at det er ikke alle som har tilgang til facebook, felles info må også deles med dem! 6) Regler for bruk festes som innlegg øverst på siden. Anonymkode: e058a...016 1 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #18 Skrevet 19. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Her er vi ikke på Facebook, så håper du husker på å informere foreldre som ikke har some. Anonymkode: bc9a2...8bb Du har ikke barn i skolealder antar jeg? Hvis du har er det nok mye du går glipp av. Som foreldrekontakt når man ut til de som ønsker å bli kontaktet. Å ikke ville være med i Facebookgruppen der alle andre er med er et valg - som betyr at du ikke får informasjon. Som klassekontakt har man nok å gjøre med å følge opp det som skjer og informere, man kan ikke drive å tilpasse alt og bruke alle kanaler til alle hele tiden. Lag en fake profil om du er redd for PST eller gale russere skal overvåke alt du gjør. Anonymkode: 7627e...23f 8
AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #19 Skrevet 19. august 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Her er vi ikke på Facebook, så håper du husker på å informere foreldre som ikke har some. Anonymkode: bc9a2...8bb Bra det er flere som meg som klarer seg ute some, men tror dere risikerer å gå glipp av mye info hvis ikke en av dere oppretter en profil hvis deres klasse/gruppe bruker Facebook som infokanal. Selv skriver jeg ikke noe på nett under fullt navn, og har ingen bilder av meg på nettet (ikke på min arbeidsplass sin nettside en gang) men gikk glipp av så mye i barnehagen fordi jeg ikke hadde FB. Mistet dugnader og annet. Ble lovet at de skulle informere meg, men det gjorde de jo ikke. Meldte meg på FB da barnet mitt nesten gikk glipp av en fødselsdagsfeiring. Foreldrene som la ut invitasjon på FB var sååå lei seg for at de ikke hadde invitert oss og det skulle selvfølgelig ikke skje igjen at de glemte noen, men jeg tar ikke sjansen på at de teller opp hvor mange foreldre de har fått svar fra, så nå har jeg profil. Bruker profilen kun til lukket klassegruppe, og til messenger. Setter alt på privat, har ikke noe info om meg selv liggende på Facebook, skriver ikke noe på åpne sider, og "liker" ingenting, Har heller ikke profilbilde. (Vet jeg kan ta bilde av en potteplante, men har ikke noe lyst til at fremmede skal finne informasjon om meg hvis de googler navnet mitt.) Anonymkode: a5c55...9b0 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #20 Skrevet 20. august 2022 Det er kjempepraktisk. Både til bursdagsinvitasjoner, planlegging av gave til lærer og til "Truls har glemt norskboka på skolen, kan noen ta bilde av side 47?". Det er også en forelder i klassen som ikke har Facebook. Hun sender vi sms til utenom, så vi sørger for at alle får beskjed 👍 Anonymkode: 8294c...aaf 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå