AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #1 Skrevet 19. august 2022 Har akkurat tatt endel blodprøver hos legen, da kroppen det siste året har forandret seg endel og jeg sliter med en del ting. Går ikke hit for å få noe fasit. Venter på svar fra legen, og forholder med til det hun sier. Dog, er jeg nysgjerrig på dere som har fått mulig samme resultat som meg eller dere som har hjertesvikt. Jeg har havnet litt over referanseområdet på P-NT-proBNP. Den skal helst være <170, jeg hadde 190. Min far har hjertesvikt, min farfar har hatt det, samt farmor. Selvfølgelig er det vanskelig å ikke tenke i de baner. Noen som har fått lignende svar på prøver som fant ut at det var noe annet enn hjertesvikt? At det skyldtes noe annet for eksempel? Eller noen som har opplevd at det var hjertesvikt? Anonymkode: b3abd...a07
enkefru Skrevet 19. august 2022 #2 Skrevet 19. august 2022 Det skal en del mer til for at diagnosen hjertevikt settes. din proBNP er marginalt høyere enn referanse-verdiene. Hjerteviktpasienter har gjerne flere 1000, 2-5000 f.eks Ville IKKE bekymret meg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå