AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #1 Skrevet 19. august 2022 Jeg har blitt bedt på et arrangement som jeg kunne tenkt meg å gå på, men jeg tenker bare å være der 3 timer, ikke hele kvelden. Har aldri vært borte fra han før, men er jo meg som har han 97% av tiden. Er mormoren som skal ha han og han har truffet henne hvertfall 2 ganger i uka siden han ble født. Vet ikke om så små babyer likevel kjenner igjen noen andre enn moren sin. Er det innfor? Hvis han gråter, bør jeg bare gå hjem igjen eller går det bra om det blir en del gråting denne tiden jeg er borte? Han får jo alt han trenger - tørr bleie, mett, kos. Bortsett fra meg da såklart. Anonymkode: 0cac5...c1b
Gjest fransine Skrevet 19. august 2022 #2 Skrevet 19. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har blitt bedt på et arrangement som jeg kunne tenkt meg å gå på, men jeg tenker bare å være der 3 timer, ikke hele kvelden. Har aldri vært borte fra han før, men er jo meg som har han 97% av tiden. Er mormoren som skal ha han og han har truffet henne hvertfall 2 ganger i uka siden han ble født. Vet ikke om så små babyer likevel kjenner igjen noen andre enn moren sin. Er det innfor? Hvis han gråter, bør jeg bare gå hjem igjen eller går det bra om det blir en del gråting denne tiden jeg er borte? Han får jo alt han trenger - tørr bleie, mett, kos. Bortsett fra meg da såklart. Anonymkode: 0cac5...c1b Så klart er det innafor.
AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #3 Skrevet 19. august 2022 Så små babyer merker ikke så stor forskjell. Har vært bære/trillehjelp for venninners barn i minst to timer i den alderen mens de fikk sove litt. Eneste er dette med mat, om baby blir sulten underveis, men han tar mulig flaske? Anonymkode: 7f8d7...ec4
AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #4 Skrevet 19. august 2022 Går nok fint så lenge han er trygg på mormor og hun er en god omsorgsperson bare bra for deg å få komme deg ut litt. Anonymkode: 3a5dd...926 2
AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #5 Skrevet 19. august 2022 Okei. Visste ikke helt siden han er så liten, men da satser jeg på å gå ut en tur. Jeg fullammer, men han tar flaske/Nan. Er redd det blir en del gråting siden han er vant til puppen og meg. Moren min er kanskje ikke den roligste, hun blir litt fort stresset hvis han gråter, men tenker hun bør jo kunne klare 3 timer. Hun er redd det ikke er bra for han hvis hun ikke klarer æ få roet han. Men samtidig så gråter jo kolikkbabyer omtrent døgnet rundt? Anonymkode: 0cac5...c1b
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #6 Skrevet 20. august 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Okei. Visste ikke helt siden han er så liten, men da satser jeg på å gå ut en tur. Jeg fullammer, men han tar flaske/Nan. Er redd det blir en del gråting siden han er vant til puppen og meg. Moren min er kanskje ikke den roligste, hun blir litt fort stresset hvis han gråter, men tenker hun bør jo kunne klare 3 timer. Hun er redd det ikke er bra for han hvis hun ikke klarer æ få roet han. Men samtidig så gråter jo kolikkbabyer omtrent døgnet rundt? Anonymkode: 0cac5...c1b Om moren din blir stresset av at han gråter er nok ikke hun den beste barnevakten akkurat nå. En baby vil gråte, og han vil gråte fordi han savner deg, tryggheten sin og kosen sin (puppen). Kolikkbabyer gråter pga smerte/ubehag/vondter, men får trøst og omsorg av omsorgspersonene sine, så det er ikke akkurat sammenlignbart. Om babyen din gråter fordi han savner deg og mormor blir stresset vil det bare stresse babyen mer. Sier ikke det for å være negativ, om du stoler på henne eller feks far som baby er mer kjent med og tåler å stå i det kan ta han, så kjør på med de 3 timene men er både du og mormoren usikre vil baby merke det og muligens bli usikker selv. Så du må være fortrolig med valget, så går det nok fint 😊 P.s. ikke viktig i det daglige, men skulle du snakke med helsevesenet feks så er det ikke fullamming om baby er vant med mme ingenting galt med mme! Men det endrer tarmfloraen, så i en del situasjoner rundt babys helse så er det greit med korrekt informasjon, avføringsmønster feks har ikke samme reglene da 😊 Anonymkode: ea73f...10f
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #7 Skrevet 20. august 2022 Dette går nok helt fint. Man må bare prøve. Og ikke tenke så mye på hva, om og hvis. Prøv og dra, kos deg og ta det som det kommer. I aller verste fall, om det er helt krise, babyen blir helt hysterisk og utrøstelig - kan hun ringe deg og du reise derfra før? Anonymkode: 682fe...b7f 2
baldrian Skrevet 20. august 2022 #8 Skrevet 20. august 2022 (endret) AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg fullammer, men han tar flaske/Nan. Da går det helt fiint. Legg igjen flaske som bare skal varmes. Endret 20. august 2022 av baldrian 1
tussi84 Skrevet 20. august 2022 #9 Skrevet 20. august 2022 det går nok bra. Moren din har vært hos dere veldig ofte så han kjenner henne
Helene Skrevet 20. august 2022 #10 Skrevet 20. august 2022 Jeg passet en baby, 2 mnd. Mammaen sendte med melk. Når de er så små, trygghet, varme, mat og skifte bleier. Litt filletante i dag. 1
Amatariel Skrevet 20. august 2022 #11 Skrevet 20. august 2022 Hvis babyen tar flaske så vil det gå helt fint. Går nok fint uten også, men er fint for barnevakten å vite at hun har mulighet til å gi melk om han skulle bli veldig urolig. Jeg måtte bort i 3 timer da min baby bare var to uker, men pappaen klarte det helt fint med NAN. Var også borte en hel kveld hos en venninne da babyen var 2 måneder. Veldig bra for psyken å komme seg litt ut. 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #12 Skrevet 22. august 2022 AnonymBruker skrev (På 20.8.2022 den 9.25): Om moren din blir stresset av at han gråter er nok ikke hun den beste barnevakten akkurat nå. En baby vil gråte, og han vil gråte fordi han savner deg, tryggheten sin og kosen sin (puppen). Kolikkbabyer gråter pga smerte/ubehag/vondter, men får trøst og omsorg av omsorgspersonene sine, så det er ikke akkurat sammenlignbart. Om babyen din gråter fordi han savner deg og mormor blir stresset vil det bare stresse babyen mer. Sier ikke det for å være negativ, om du stoler på henne eller feks far som baby er mer kjent med og tåler å stå i det kan ta han, så kjør på med de 3 timene men er både du og mormoren usikre vil baby merke det og muligens bli usikker selv. Så du må være fortrolig med valget, så går det nok fint 😊 P.s. ikke viktig i det daglige, men skulle du snakke med helsevesenet feks så er det ikke fullamming om baby er vant med mme ingenting galt med mme! Men det endrer tarmfloraen, så i en del situasjoner rundt babys helse så er det greit med korrekt informasjon, avføringsmønster feks har ikke samme reglene da 😊 Anonymkode: ea73f...10f Han fikk mme i de dagene før melkeproduksjonen kom i gang. Dvs i 4 dager etter fødsel, neste gang en gang etter 2 uker og neste gang en gang etter 2 mnd Anonymkode: 0cac5...c1b
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #13 Skrevet 22. august 2022 Går nok helt fint🥰 Anonymkode: 97665...7d3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå