Gå til innhold

Hvorfor ble det ikke sex? Litt skuffa

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har datet en flott dame en periode nå. Vi har hatt kontakt over tekstmeldinger i noen måneder og møttes 5 ganger. På vårt 5. møte overnattet jeg hos henne, da vi hadde drukket litt og jeg ikke kunne kjøre hjem. Selv mener jeg vi har kommet ganske langt i datingen. Vi har ikke innrømmet følelser, men jeg føler det ligger i kortene med tanke på hvordan vi oppfører oss sammen. Vi har kysset litt fra før. Før vi skulle legge oss sa hun at hun ikke ønsket å ha sex, fordi hun ville bli bedre kjent før vi gjorde det. Dette gjorde at jeg ble nokså skuffet, da jeg selv føler vi har kommet langt. Er det ikke normalt å ønske å ha sex med en man har datet en stund? Vi har blitt godt kjent etter min mening. Begynner å bli nervøs for om henne kanskje ikke er så interessert i meg eller tenner på meg likevel når henne ikke ønsket sex. Følte det satt en liten bremser på hva jeg føler om veien videre.. Er det Inna for å tenke?

Anonymkode: f09fc...91c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun tester ut om du liker henne,eller om du bare er ute etter et ligg. Evnt at hun ikke er forelsket og tent nok.

Problemet er jo at er dere dårlige i senga har dere brukt mye tid på å finne det ut.

Anonymkode: 5eaeb...54f

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Helt innafor å være litt skuffa. Alle har forventninger som er forskjellige. Men som hun sier så trenger hun litt ekstra tid, og det er jo opp til deg om du syns er greit for deg. Det trenger dog absolutt ikke ha noe med tiltrekkelse å gjøre. Man er tross alt veldig sårbar når man har sex, og det er det ikke alle som er klar for etter kort tid. 

Det er kanskje heteronormativt av meg, men jeg leser situasjonen som at du er mann og hun er kvinne, og som kvinne er man mer sårbar i sånne situasjoner. Det trenger ikke ha noe med deg å gjøre, men bare en følelse av at man ikke kjenner personen godt nok, at man ikke er helt trygg nok på seg selv, osv. 

Hvis det hadde vært slik at hun sa at hun ikke ønsket sex, og du blir tydelig oppgitt og sur, så hadde jo det vært noe annet. Da hadde det ikke vært innafor. Men sånn jeg leser situasjonen, så er det innafor å synes det er litt kjipt. Jeg syns det er litt kjipt når mannen min ikke vil ha sex når jeg vil ha sex, men det er alikevel helt greit at han ikke ønsker det.

Anonymkode: 4d496...2e9

• Liker 14
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er vanlig å tenke sånn for oss menn, når du vet at samme dama sikkert kunne hatt en ONS, uten å legge for mye i det.  Det er bare å legge tanken vekk. Hvis du er seriøs, blir det kanskje et supert sexliv på deg, i mange år fremover.  Uansett skal du være glad for at det ikke ble i påvirket tilstand, første gang. 

Anonymkode: a9264...1f9

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Fra mann til mann:

Dette bør du ta som et godt tegn. Jeg tenker hun ønsker å bli bedre kjent med deg før dere ligger sammen, nettopp fordi hun liker deg og ser muligheter i og med deg. Jeg vet det høres rart ut, men det er slik noen ganger.. Hvis hun ikke var interessert hadde hun da ikke truffet deg 5 ganger. :)

• Liker 12
  • Nyttig 13
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg har datet en flott dame en periode nå. Vi har hatt kontakt over tekstmeldinger i noen måneder og møttes 5 ganger. På vårt 5. møte overnattet jeg hos henne, da vi hadde drukket litt og jeg ikke kunne kjøre hjem. Selv mener jeg vi har kommet ganske langt i datingen. Vi har ikke innrømmet følelser, men jeg føler det ligger i kortene med tanke på hvordan vi oppfører oss sammen. Vi har kysset litt fra før. Før vi skulle legge oss sa hun at hun ikke ønsket å ha sex, fordi hun ville bli bedre kjent før vi gjorde det. Dette gjorde at jeg ble nokså skuffet, da jeg selv føler vi har kommet langt. Er det ikke normalt å ønske å ha sex med en man har datet en stund? Vi har blitt godt kjent etter min mening. Begynner å bli nervøs for om henne kanskje ikke er så interessert i meg eller tenner på meg likevel når henne ikke ønsket sex. Følte det satt en liten bremser på hva jeg føler om veien videre.. Er det Inna for å tenke?

Hva folk tenker om sex, hvor ofte de tenker det er nødvendig eller ønskelig og hvem de ønsker å ha det med er, generelt sett, veldig forskjellig.

Damer tenderer til å ha blitt lært lyst=skam og sex=ekteskap mye oftere enn menn har blitt lært det av sine foreldre. Så det kan være en hel skattepakke med skam og skyld og gammel overtro der. Eller hun kan bare være lite gira på sex.

Jeg tenker at hun linker sex og noe negativt når hun ikke tenker sex er en av de tingene en bør teste om en treffer planken med før en bestemmer seg for å bli et par. En som tenker sex er uvesentlig (eller synd) vil ikke tenke slik.

Jeg er med deg. Om hun ikke har verbalisere dette på forhånd og har en god grunn blir jeg skeptisk til om hun er gira på deg. Som innebærer å også ha lyst til å knulle som kaniner, selvsagt. Og jeg er ikke mann.

Anonymkode: cfa2a...51c

Skrevet

Hun er kanskje ikke like frilynt og løssluppen som de damene du er vandt med. 

Anonymkode: 3ddeb...27f

• Liker 6
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Hvis du føler det bremser veien videre etter stakkarslige 5 dater så er du ikke interessert spør du meg. Men du er kanskje en "i bakvendtland kar", som foretrekker å ha sex først "se om man passer sammen som det så fint sies" så kan man etterpå bli kjent med dama lol. 

Har du hørt om han karen som drev å ble kjent med sin potensielle drømmedame, men dumpet henne fordi hun ikke vil pule på date tre eller date 5 ? Nope, han har aldri jeg hørt om heller. 

Jeg hadde tatt det som et stoooort pluss at jeg hadde truffet en oppegående dame som ikke har sex med folk hun knapt kjenner og som tydeligvis legger litt verdi i sex - hvem hun deler sex med. 

Endret av Jr.Garcon
  • Liker 12
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er vanlig å tenke sånn for oss menn, når du vet at samme dama sikkert kunne hatt en ONS..

Det vet han jo ikke.

Anonymkode: fc8a1...f6a

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er vanlig å tenke sånn for oss menn, når du vet at samme dama sikkert kunne hatt en ONS, uten å legge for mye i det.  Det er bare å legge tanken vekk. Hvis du er seriøs, blir det kanskje et supert sexliv på deg, i mange år fremover.  Uansett skal du være glad for at det ikke ble i påvirket tilstand, første gang. 

For noe tull! Det vet dere absolutt ikke. Det er mange damer som ikke liker å ha sex før man er bedre kjent.

Anonymkode: a62f5...ebf

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

For noe tull! Det vet dere absolutt ikke. Det er mange damer som ikke liker å ha sex før man er bedre kjent.

Anonymkode: a62f5...ebf

Det er jo incel prat. De tror dama puler alt og alle men at akkkurat de må vente. Selvfølgelig bare tull.

Det finnes veldig mange damer og menn som ikke har uforpliktende sex med ukjente. De styrer unna damer og menn som er mer "hurra meg rundt" så deres veier krysses sjeldent. 

Anonymkode: c5b77...f9d

• Liker 11
  • Nyttig 4
Skrevet

Her er det snakk om noen måneder, mye chatting og kontakt i tillegg til 5 treff. Såfremt man ikke sparer seg til ekteskapet så synes jeg faktisk det er litt innafor å føle seg litt skuffet over at det ikke ble mer. Jeg måtte vente på at en mann skulle bli klar i 6 uker. Synes det var uhorvelig lenge selv så forstår deg Hi!

K39.

Anonymkode: 693c2...406

• Liker 1
Skrevet

Tenker at man lett ser i datingperioden om den andre har samme syn på sex som en selv. Ikke bli den mannen som sitter om fem år og klager over at dama ikke vil ha sex mer enn en gang i måneden, hadde hun vært en av de som elsker sex så hadde hun selvfølgelig havnet i seng med deg etter fem dater! 

Problemet med dette er jo at dere menn ser "positivt" på at hun holder igjen, siden dere da får inntrykket av at hun venter. Men de som venter er også de som ikke er så seksuelle av seg. Damene som elsker sex og vil ha det daglig i fast forhold er de som ikke klarer å vente. Velg etter hva du ønsker deg i forholdet. 

Anonymkode: 7b9c9...bd9

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Tenker at man lett ser i datingperioden om den andre har samme syn på sex som en selv. Ikke bli den mannen som sitter om fem år og klager over at dama ikke vil ha sex mer enn en gang i måneden, hadde hun vært en av de som elsker sex så hadde hun selvfølgelig havnet i seng med deg etter fem dater! 

Problemet med dette er jo at dere menn ser "positivt" på at hun holder igjen, siden dere da får inntrykket av at hun venter. Men de som venter er også de som ikke er så seksuelle av seg. Damene som elsker sex og vil ha det daglig i fast forhold er de som ikke klarer å vente. Velg etter hva du ønsker deg i forholdet. 

Der traff du spikeren rett på hodet! Han jeg måtte vente på giftet jeg meg til slutt med. Noen år etter ble det kun sex 2-3 ganger i året 😒

Anonymkode: 693c2...406

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er overhodet ikke min erfaring.

Du kan selvfølgelig ikke sette noe likhetstegn mellom " jeg har bare sex i fast forhold /sex med folk jeg kjenner godt " = lite seksuell, lav sex-drive, prippen og ønsker sex max 1 gang i året når forholdet har vart en stund. Den må du lenger ut på landet med. 

Ytterpunkter kalles det. Det er virkelig null problem å finne en dame som er glad i sex,men ikke med hvem som helst - flertallet av normalt oppegående damer er sånn. 

Endret av Jr.Garcon
  • Liker 6
Skrevet

Jeg er en kvinne som hadde sagt det samme, at jeg ikke ønsket sex første gang man overnatter sammen, selv om man har hatt 5 dater og ellers snakket mye sammen på chat. Jeg trenger å bli godt kjent, trygg på mannen, og trygg mine følelser og på at vi begge ønsker et seriøst forhold med hverandre. Det er sånn jeg er skrudd sammen. 

Anonymkode: ed4da...08f

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Om hun er seksuell og interessert i sex, hadde hun ville hatt sex med deg, og funnet ut den seksuelle matchen. Men det ville hun ikke, så jeg tror nok ikke at denne damen er noe fyrverkeri desverre. 

Anonymkode: 4168c...4cf

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Folk ass! Jeg forstår at du er skuffet, og hadde ønsker og forventninger til at dere skulle ha sex. Samtidig tenker jeg ikke at dette nødvendigvis betyr at hun er kvalitetsdame eller et fyrverkeri, men en person som evner å kommunisere klare grenser for seg selv. Noen bruker lengre tid på å etablere et seksuelt forhold, og ingen her vet om det er en mystisk årsak, eller om hun bare er en person som bruker tid på å etablere nære relasjoner. Det er unødvendig å overanalysere hvorfor hun mener at hun ønsker mer tid til å bli kjent med deg. Det er også din fulle rett å si at: dette forholdet utvikler seg for sakte, og avslutte forholdet om du ønsker det.

• Liker 2
Skrevet

Om du føler deg litt skuffa skal du i alle fall ha honnør for å respektere hennes grenser. Det er mange tråder her inne som omhandler lignende situasjoner der mannen har mast, eglet seg innpå eller forgrepet seg fordi de ikke kan forstå at de får lov til å overnatte hos noen som ikke setter likhetstegn mellom det og sex. Du har økt dine sjanser, så for all del ikke sutre, dette blir gøy etter hvert.

Anonymkode: 9293b...2aa

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...