Gå til innhold

Synes det er vanskelig å sjekke jenter

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Det skal ikke være så lett å sjekke opp jenter:-) Jeg tror de aller fleste har opplevd nederlag, og siden det tradisjonelt er jenta som skal avvise, er det nok vanligere at gutter opplever å bli avvist - ofte, selv om du kan være attraktiv nok.

Noen tips fra ei jente som ikke har vært lett å sjekke opp, unntatt når hun virkelig har likt noen:

- ikke gi opp med en gang du "tror" at jenta ikke er interessert. Da signaliserer du to ting: a) du er bare ute etter sex og ikke interessert i henne som person, og b) du er tafatt og gir opp for lett

- men ikke vær innpåsliten heller. Ikke vær UFINT flørtende, men vis oppmerksomhet ved å hilse og sånn på henne du har valgt deg ut. Se på henne, se etter om du får øyenkontakt, finn noe å prate om og underhold henne litt. Men ikke heng etter henne hele tida, prat gjerne med kompiser o.l også i løpet av kvelden... igjen for å ikke virke desperat eller med bare ett mål for øyet.

- det er forskjell på hvor mye den enkelte har draget, og det er ikke helt rasjonelt. Noen drar alt fra tensing-frøkner til ..tja, den andre ytterkanten, uten å løfte en finger, men de fleste bør nok ta et "oppgjør" med seg selv: Hvilke jenter har man reelt sjans på? Ikke undervurder deg selv, men det er ikke sikkert du har mest suksess med å alltid gå etter den peneste jenta i lokalet. Prøv å være generelt hyggelig og se etter jenter du faktisk finner tonen med. Da er det kanskje lettere å virke genuint interessert også.

Til slutt kan jeg berolige deg med at om du er normalt kjekk, og ikke minst normalt sosialt fungerende, klarer du nok å få napp etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest isdronningen

Gutter, gutter, gutter...

FØRST må dere se om dere får noen respons fra jenta dere vil sjekke opp...Flørter hun litt med blikket? Små lure smil til deg? Om du holder blikket hennes litt lenge, snur hun seg vekk, men lurer til seg flere blikk etterpå?

Da er du i gang med en jente som er intr. i mer kontakt. Et godt råd; IKKE vær full! Litt brisen funker,men vær oppegående og så edru som mulig. Få bartenderen til å komme med en drink til henne, og la ham hilse fra deg...se hvordan hun reagerer. Løfter hun glasset til deg? Kommer hun bort? (Husk at hun faktisk kan være sjenert også)....Om hun fremdeles gir deg oppmerksomhet, så slå til!

Gå bort til henne, spør om du kan få spandere en drink til på henne. Lag en samtale; Hva hun gjør på...hva hun liker...om hun vil danse med deg osv osv. Har hun flere venninner? Er dere en guttegjeng? Få samlet alle på et bord og vær litt spandable...

Har du henne fremdeles på kroken, så er det en stor mulighet for at du får tlf. nummeret hennes på slutten av kvelden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få bartenderen til å komme med en drink til henne, og la ham hilse fra deg...se hvordan hun reagerer.

Nei, nei, nei, nei, nei.

Gå bort til henne, spør om du kan få spandere en drink til på henne.

Nei, nei, nei, nei, nei.

Kan du fortelle hvorfor du mener den framgangsmåten din skal fungere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med Valentino her. Å spandere drinker ol. på kvinner er risikosport. Det er minst like mange kvinner som ville blitt dypt fornærmet over at du prøvde å kjøpe hennes opppmerksomhet, som kvinner som ville satt pris på drinken.

Og hvorfor i alle dager ville du samlet "hele gjengen" ved et bord ? Det siste du vil i en sånn situasjon er jo å dra med deg konkurrenter eller andre støyelementer. Man vil jo bruke tid på kvinnen ikke alle andre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TomKrus
Og hvorfor i alle dager ville du samlet "hele gjengen" ved et bord ? Det siste du vil i en sånn situasjon er jo å dra med deg konkurrenter eller andre støyelementer. Man vil jo bruke tid på kvinnen ikke alle andre...

Fordi hun vil ha gratis drikke, vel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man vil jo bruke tid på kvinnen ikke alle andre...

Korrekt. Etter at man har fått jentas oppmerksomhet, og det er tydelig at hun ikke vil at gutten skal gå, så bør gutten ta hun med til et annet sted i lokalet. Etter en stund der bør han ta henne til f.eks. et annet utested, et spisested e.l. Så kan man avslutte kvelden og utveksle kontaktinformasjon, eller ta festen hjem til en av partene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fordi hun vil ha gratis drikke, vel.

Mange som vil det, og de ler godt av guttene som er så usannsynlig enkle å lure. De behøver ikke spørre en gang. Jenta kan bare si "jeg er tørst", så kommer gutten uoppfordret med alkohol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FØRST må dere se om dere får noen respons fra jenta dere vil sjekke opp...Flørter hun litt med blikket? Små lure smil til deg? Om du holder blikket hennes litt lenge, snur hun seg vekk, men lurer til seg flere blikk etterpå?

Jeg er enig i at en gutt ikke bør vise sin egen interesse før jenta har gjort det. Men det er feil at gutten å ikke ta initiativ til kontakt før jenta har vist interesse. Poenget da er at gutten må introdusere seg på en måte som gjør at han ikke viser sin interesse overfor jenta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TomKrus
Mange som vil det, og de ler godt av guttene som er så usannsynlig enkle å lure. De behøver ikke spørre en gang. Jenta kan bare si "jeg er tørst", så kommer gutten uoppfordret med alkohol.

Møtte en gang en jente som først startet å prate lenge om favorittdrinken sin, for deretter en stund å peke på den i baren. Det at hun nærmest tagg etter en drink var lite tiltrekkende, og jeg gadd rett og slett ikke bli med henne videre (selv om hun ville det).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TomKrus
Korrekt. Etter at man har fått jentas oppmerksomhet, og det er tydelig at hun ikke vil at gutten skal gå, så bør gutten ta hun med til et annet sted i lokalet. Etter en stund der bør han ta henne til f.eks. et annet utested, et spisested e.l. Så kan man avslutte kvelden og utveksle kontaktinformasjon, eller ta festen hjem til en av partene.

Men ofte treffer du på en jente som er ute med sine venner, og du må gi henne litt rom. Derfor er det greit å trekke seg tilbake til gutta i ny og ne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ofte treffer du på en jente som er ute med sine venner, og du må gi henne litt rom. Derfor er det greit å trekke seg tilbake til gutta i ny og ne.

Absolutt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møtte en gang en jente som først startet å prate lenge om favorittdrinken sin, for deretter en stund å peke på den i baren. Det at hun nærmest tagg etter en drink var lite tiltrekkende, og jeg gadd rett og slett ikke bli med henne videre (selv om hun ville det).

For noen måneder siden var det ofte en jente i omgangskretsen min som hele tiden skulle ha drinker. Jeg sa konsekvent nei, men valgte allikevel å snakke med henne. Det endte med at jeg har fått flere henvendelser om jeg vil bli med henne å finne på noe. Jeg er sikker på et dette skyldes at jeg ikke lot meg gi etter som 98 % av alle andre gutter hun har møtt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

The sky is no limit. Seriøst.

Igjen er jeg enig med Valentino. Om jenta kunne vært på forsiden av et blad spiller det faktisk liten rolle. Den største hindringen når det gjelder sjekking tror jeg er frykten for avvissning. Det er helt utrolig hva man kan slippe unna med, og hva man kan klare utviser man fryktløs adferd :)

Så lenge man ikke er redd for et nei får man oftere ja rett og slett :)

Problemet er når man leter etter noe mer enn en kvelds morro. Det er utrolig vanskelig å finne ut om ei kvinne ute på byen har det som trengs for å være kjærestemateriale. Man har rett og slett ikke så mye tid til rådighet, så akkurat det blir litt lotto.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest isdronningen
Kan du fortelle hvorfor du mener den framgangsmåten din skal fungere?

Fordi jeg er jente?

Typen min fikk napp iallefall;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg er jente?

Typen min fikk napp iallefall;)

Joda, når en kvinne først føler seg tiltrukket så er det lite annet som betyr noe. Men før hun vet hva hun føler så betyr fremgangsmåten veldig mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
The sky is no limit. Seriøst.

Vel, jeg har i hvert fall alltid avvist støgge(re) eller kjedelige gutter som har prøvd seg på meg. Så lenge de er normalt hyggelige er jeg hyggelig tilbake, men gutter som åpenbart ikke kjenner sin begrensning i så måte ser jeg rett ut ned på. Jeg kjenner også en fyr, som tross i helt ok utseende ALDRI har fått napp (han er 30). Når denne fyren er på byen er han konstant på sjekkern - og prøver seg bare på den peneste jentene. Skuffelsen når han - av en eller annen overraskende grunn - blir avvist igjen og igjen forplanter seg mer og mer i personligheten hans. Noe som slett ikke gjør han mer attraktiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(men greit nok - her er det en sammenheng mellom det å tåle et nei, å framstå som "fryktløs" og det å sette seg i situasjoner hvor man sannsynligvis får nei. Det verste vi jenter vet er nok gutter som ikke tør å vise initiativ i det hele tatt fordi de er redde for avvisning. Ved siden av de som altså ikke tar et hint om å skygge banen...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, selv om man blir avvist 80% av gangene, har man jo 20% treff vet du ;)

Nei, the sky is the limit som Valentino sier. Man må bare tåle et par trøkker ekstra på turen :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest realist
Tja, selv om man blir avvist 80% av gangene, har man jo 20% treff vet du  ;)

Nei, the sky is the limit som Valentino sier. Man må bare tåle et par trøkker ekstra på turen  :ler:

Våkne opp!!! THERE AIN'T NO SKY!! Når du våkner opp så har du kanskje ei illeluktende støgg megge liggende snorkende ved siden av deg. Det er ingen jenter som er himmelen, selv om mange tror det. Jenters tips er stort sett verdiløse, med mindre du får tips av ei virkelig god vennine. Men har du ei god vennine som du ikke har høvla over er hun enten stygg, eller du er GAY. Og i ingen av situasjonene ville du har bruk for informasjonen hennes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...