Gå til innhold

Jentetur i polen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Vi er begge i snart 40 årene. Damer med barn i skolealder. Vi har begge flyttet fra hjemstedet og mistet kontakten, flyttet tilbake og fant hverandre igjen. Vært litt sammen med barna våres.  Nå har vi lyst på en helgetur til polen med bare oss 2. Fordi jeg har hørt at polen er rimelig, alt fra fly til hotell og mat osv. Det vi har lyst til er shopping og god mat og hygge oss ute på kvelden. Altså ikke sightseeing for å se på skulpturer eller museum. Eller sånt kjedelige greier. Det vi ikke vet er hvor vi skal for å få alt dette. Siden ingen av oss har vært i polen før. Noen som har en ide eller forslag? Fordi og fremst by, hvor i polen ? Planen er å dra fredag og hjem søndag. Så vi får fredagskvelden og hele lørdagen. Mens søndag er det hjem.

Anonymkode: 81f53...f26

Skrevet

Har sett på gdansk. Er det noe der?

Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker said:

Har sett på gdansk. Er det noe der?

En stor turistgate, og flere grå triste gater utenom. En badestrand og et kjøpesenter med jallating

Anonymkode: f3640...2c6

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.8.2022 den 23.38):

En stor turistgate, og flere grå triste gater utenom. En badestrand og et kjøpesenter med jallating

Anonymkode: f3640...2c6

Haha beste beskrivelsen

Anonymkode: 93efe...567

• Liker 1
Skrevet

Jeg var nylig i Krakow på jentetur. Det var flott, billig mat og øl og en vakker by. Gode shoppingmuligheter også. Drar dit gjerne igjen.

Anonymkode: c488d...72b

Skrevet

Kan anbefale både Krakow og Warzawa (men jeg elsker sånne "kjedelige ting" som du kaller det ;) ) 

Anonymkode: b9fd2...e36

Skrevet

Har vært på helgetur til Krakow med ei venninne. Kjempekoselig by og billig tur

Anonymkode: cf64e...f81

Skrevet

Jeg elsker Polen ❤️ Og det er som du sier, du får masse for pengene der. Taxi rundt er billig, hotell 4/5 stjernes svært rimelige priser, SPISE UTE EKSTREMT BILLIG! 
Jeg har vært i Krakow, Gdansk, Warsaw, Poznan og Katowice (bor nærme Torp flyplass haha) t/r  flybiletter Polen koster som oftest 550kr med Ryanair.
Jeg er en Primark Type, hvor jeg kan fylle en hel koffert til 1500kr, så jeg anbefaler Warszawa el Poznan, bare de 2 har Primark.
Warsaw er en STORBY og føles som Washington eller en stor amerkansk by. God mat overalt, bra med shopping, veldig bra uteliv
Novotel Warszawa Centrum Hotell midt i warsaw anbefales og ligger på 700-1000kr/natta.

Helt ærlig, så syns jeg Polsk mat er litt kjedelig, men det som er så fint med å reise til Polen er at du kan spise alt annet til en billig penge. Eks:
Kinesiske dumpling som koster typisk 99-120kr 3 biter i oslo, i polen får du 8 biter til 40kr......
En burger med 400g kjøtt i Polen koster ca. 80kr
Vil du ha en god stek, 300g entrecote koster ca. 180kr 600g 250kr, og dette er fra steder som virkelig kan sine STEK!
Thaimat får du til 60-90kr per rett.

Bestill dere en tur til warsaw, du kommer til å elske deg og tenke HVORFOR DU ALDRI HAR VÆRT I POLEN FØR!

Skrevet

Warzawa og Krakow er helt supre shoppingbyer og fine til venninneturer. Kan anbefale begge to.

Gdansk, er den kjedeligste byen jeg har vært i. Var der en langhelg og det er den lengste langhelgen jeg har hatt. Skal sies at vi ikke tok turen til hverken Gdynia eller Sopot, var kun i Gdansk. Grå å trist by. Ett par kjøpesenter, men du blir lei etter x-antall turer der. I Polen generelt er det ikke så vanlig med handlegater. I gatene finner du mest souvenir og rav...du må på kjøpesenter for å finne "vanlige" butikker.

Anonymkode: 65ee7...77c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...