Gå til innhold

Blir alle barn mye syke det første året i barnehage?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller er det noen som nesten ikke ble det?

Anonymkode: 7cd37...e33

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig vanlig at førstemann blir mye syk.  

Nr 2 og nr 3 osv har fått i seg mye i permisjonstiden fra storesøsken, og blir gjerne ikke så hyppig syke. 

Anonymkode: 87321...8a9

Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Det er vanlig, men mine ble ikke det. De har vært/er veldig lite syke.

Skrevet

Begge mine var ekstremt mye syke, så ble det bedre. 

Anonymkode: f8031...ed6

Skrevet

Jepp. Tre uker frisk, en uke syk, repeat hele første året. 

Anonymkode: 60669...e7e

Skrevet

Min første var ikke det. Han hadde omgangssyke en gang i løpet av den første høsten, og det var det.

Nummer to ble derimot syk annenhver helg hele høsten, men var frisk hele våren, med unntak av da hele avdelingen hennes hadde covid. 

Anonymkode: 71007...958

Skrevet

Mine ble ikke det. Ble smittet av vannkopper der, og en forkjølelse i løpet av de fem årene tror jeg. Ikke noe mer.

Anonymkode: 510f2...52b

Skrevet

Min hadde vel 5 sykedager det første året. Litt snørrete, men ikke syk. Hadde riktignok omgangssyke 3 ganger før hun begynte å bhg. 

Anonymkode: f5b3d...67a

Skrevet

Klarte ei uke før det var 6 dager på rad borte. Så gikk det noen uker, så var det 9 ukers sammenhengende forkjølelser. Litt pause på sommeren, før det var ørten forkjølelser igjen på høsten.

Anonymkode: 48ff3...873

Skrevet

Førstemann her var svært lite syk. En gang med RS-virus, og en tredagersfeber første barnehageåret. 

Andre året var det en omgangssyke, hånd-fot-og munnsyke, og en forkjølelse. 

Veldig lite borte pga sykdom synes jeg. 

Anonymkode: 26749...043

Skrevet

Det er nok vanlig å være mye syk om man ikke har vært noe særlig syk før man begynner i barnehage. Men det gjelder ikke alle. Mine to barn var veldig lite syke. Barnet til en venninne var mer hjemme enn i barnehagen det første året.

Anonymkode: 5787f...bfd

Skrevet

Det er veldig vanlig , men noen er heldigere enn andre . Ser ofte at barn som har eldre søsken i barnehage og skole tåler mer før de blir syke . Andre ganger ser det ikke ut til å ha noe å si . De blir jo veldig tett på hverandre i barnehagen , spesielt de minste, i tillegg har de ikke fått mekket immunforsvaret sitt helt enda . 

Skrevet

Begge mine var mye syke det første barnehageåret. Det var helt klart verst med første barnet. 

Det blir bedre med årene. Nå er eldstemann svært skjelden syk. 👍

Anonymkode: 4f2bd...372

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Det er nok vanlig å være mye syk om man ikke har vært noe særlig syk før man begynner i barnehage. Men det gjelder ikke alle. Mine to barn var veldig lite syke. Barnet til en venninne var mer hjemme enn i barnehagen det første året.

Anonymkode: 5787f...bfd

Hva gjør man når sykt barn dager er brukt opp?

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva gjør man når sykt barn dager er brukt opp?

Ulønnet permisjon om man ikke har andre til å passe.

Anonymkode: e4177...5f8

Skrevet

Jeg har ett barn, hun var nesten aldri syk. Kanskje tre dager totalt gjennom hele barnehagen.

Skrevet

Barnehagestart i 2020, så veldig lite sykdom første året. Andre året var det derimot mye.

Anonymkode: 3e3c6...706

Skrevet

Ja, min sønn var det. Han var også et såkalt ørebarn da han var veldig liten. Inntil mandlene hans ble operert bort da han var to år. Mandlene hans var iflg legen som opererte dem ut "noen alvorlige beist".

Etter det ble det slutt på ørebetennelser i et kjør i alle fall, men forkjølelser og sånt fikk han jo likevel. 

Skrevet

Her var nr 2 MYE syk første året i bhgen. Type feber hver 14. dag første halvåret. Ironisk siden han er den som har blitt ammet lengst.

Førstemann var og syk en del, men ikke like mye. Men han begynte i bhg i januar, broren begynte i august. Så vet ikke om det kan ha noen påvirkning.

Skrevet

Mine har vært syke hver 2. uke hele det første året.. 

Anonymkode: 67b2a...625

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...