Gå til innhold

Foreliggende morkake. Hva er "lite liv" da? For de 30 uker+

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet? 

Kjente første spark i uke 20. Frem til uke 28 var det veldig variert. Noen dager kjente jeg litt, andre dager minimalt/ingenting. 

Etter uke 30 ble det jevnere. Som regel en del spark morgen og kveld. Men også dager med svært lite. Hatt inntrykk av at det er avhengig av babys plassering. 

Men hva er lite liv? Finner ikke beskrivelser for oss med foreliggende morkake. Og det er jo vanlig at det kan være vanskeligere å kjenne spark. 

Hvis jeg skulle ringt hver gang jeg kjente lite/betydelig mindre spark (også etter ligge på siden/drikke/spise søtt), så hadde jeg jo ikke gjort annet.

Anonymkode: c0237...dde

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det avhenger veldig fra dag til dag her (32 uker).  Så for meg er jo det normen. Jeg ville kontaktet hvis jeg ikke følte NOE ila 24 t,  men det er for det meste morgen og kveld (og når jeg ligger)  at jeg føler noe her. 

Anonymkode: 4527d...8f4

Skrevet

Har babyen noen faste tidspunkt hvor du pleier å kjenne noe? I den perioden der hendte det jeg måtte ha is i magen hele dagen da min lille har en veldig aktiv periode fra 00-01, var flere ganger jeg tenkte at får jeg ikke kontakt da, så ringer jeg. 

Fikk forøvrig tips fra føden om å vekke baby skikkelig før jeg gjennomførte sparketest: 1. drikk iskald saft/cola, 2. hopp litt rundt og rist på magen, 3. sett på vekkerklokken på mobilen og la den ringe inntil magen i 2 minutter, 4. legg deg på siden 1 time og registrer bevegelser.

Denne oppskriften fungerer så mye bedre for meg enn bare å drikke noe kaldt og så legge seg! Anbefales!

Men, du kjenner babyen din best. Heller en telefon for mye til føden enn en for lite :klem:

Anonymkode: 66591...e3e

Skrevet

Lite liv betyr bare mindre enn normalt. Det er jo veldig individuelt hvor aktive babyer er og hvor mye mor kjenner :) Er det mindre liv enn vanlig, kontakt føden for sjekk.

Anonymkode: 0bebf...596

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Lite liv betyr bare mindre enn normalt. Det er jo veldig individuelt hvor aktive babyer er og hvor mye mor kjenner :) Er det mindre liv enn vanlig, kontakt føden for sjekk.

Anonymkode: 0bebf...596

Avhengig av hvilket sykehus det er snakk om sikkert, men da jeg ringte inn tidligere i sommer og var bekymret for mindre enn normalt, fikk jeg bare beskjed om at så lenge jeg kjente noe, ville de ikke hjelpe meg. Ble anbefalt å bestille time hos fastlegen 🙄

Anonymkode: 66591...e3e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...