Gå til innhold

Hva er mest korrekt sosialt i denne situasjonen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du sitter på en stol. Kollegaene dine som ekskluderer deg kommer inn i en stor gruppe. De syns du er rar, så de vil helst bare snakke med hverandre. De sitter og snakker sammen litt utenfor din rekkevidde uten å hilse. 

Går du og joiner dem står kleint og smiler, som om du hadde noe håp om å bli en av dem. 

Sitter du der du er og lytter, ser av og til på de og nikker fra distanse. 

Sitter du med din mobil eller lignende og ignorerer dem? 

Hvilke av alternativene er mest sosialt riktig å gjøre? 

Anonymkode: e55c5...f2f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingenting som er riktig, men jeg hadde nok sett opp og smilt og blitt sitttende og lest i et blad/på tlf eller lignende. 

Anonymkode: b82e0...0c0

Gjest AprilRyan
Skrevet

Jeg hadde i hvert fall ikke gått bort om jeg visste at de synes at jeg var rar. Det gjør ikke at de synes en er mindre rar for å si det sånn. Å sitte og nikke og lytte synes jeg også virker rart.

Jeg hadde ikke nødvendigvis ignorert dem, men hadde nok fortsatt med mitt.

Om jeg vet at folk synes jeg er rar eller ikke liker meg så er det unaturlig for meg å skulle prøve å være sosial med dem, men det virker ikke som et godt arbeidsmiljø å være i.

Skrevet

Slutte i jobben 😁

Ellers hadde jeg nok tenkt at å virke imøtekommende når de kommer inn og ellers sitte med mobilen og ignorere de ville vært det beste for alle. 

Anonymkode: 7bd2e...887

• Liker 2
Skrevet

Opp til hver enkelt om hva som er riktig.

For meg er det ikke viktig å bli likt av en kollega, da jobben er noe jeg kun gjør for penger. Ønsker ikke å ha noe med en kollega å gjøre som privatperson.

Jeg personlig ville ikke prøvd å bli likt av de, eller å delta i saueflokken deres. Fordi jeg går ikke glipp av noe der.

Anonymkode: 113c7...9b4

Skrevet

Dette er i alle fall ikke et sunt arbeidsmiljø. Ingen av alternativene vil gjøre at du gjør noe «riktig». 

Om du oppsøker dem vil de bare ignorere deg. Og om du ignorerer dem vil de bare synes du selv er skyld i at du blir ignorert. Da vil de påstå at du er avvisende og bare finne enda en grunn til å stenge deg ute. 

Høres giftig ut, og du bør finne deg en annen jobb. Om det ikke er mulig bør du snakke med verneombud eller leder. 

Sender deg en klem, 

Anonymkode: a8626...141

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Om du oppsøker dem vil de bare ignorere deg. Og om du ignorerer dem vil de bare synes du selv er skyld i at du blir ignorert. Da vil de påstå at du er avvisende og bare finne enda en grunn til å stenge deg ute. 

Anonymkode: a8626...141

Ja hvorfor er mennesker sånn. 

Anonymkode: e55c5...f2f

Skrevet

Jeg hadde funnet meg en annen jobb. Jeg har hatt et sånt arbeidsmiljø, og det er ikke verdt det. Det tærer sånn på livskvaliteten. 

Anonymkode: 8e20a...bc6

Skrevet

Jeg hadde ignorert dem og holdt på med mitt. Mennesker som sier du er rar er fulle i fordommer. 

Anonymkode: 9a45c...7c9

• Liker 2
Skrevet

Er kollegaene dine mean girls på 14 år? Hvilken gjeng voksne folk ignorerer en kollega bare fordi de ev. synes vedkommende er litt «rar»?

Anonymkode: b546b...823

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...