AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #1 Skrevet 19. august 2022 Enten partneren er mann eller kvinne. De sier at det aldri bare er en gang. Er det korrekt, ifølge dine erfaringer? Anonymkode: 8f9bb...d8d 2
Gjest glassfiberepoxy Skrevet 19. august 2022 #2 Skrevet 19. august 2022 Nei. Kun hørt at det har vært gjentatt..
AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #3 Skrevet 19. august 2022 Mange blir slått bare en gang. Fordi de forlater han Anonymkode: 2b137...958 9
AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #4 Skrevet 19. august 2022 Ja, hun dro til meg en gang og hun som var veldig feminist kom jeg med en ganske kjapp kommentar at nå hadde hun flaks at jeg ikke tror på likestilling for menn og kvinner på alle områder. Nei jeg tenker selvfølgelig ikke noe slikt som at de burde gå tilbake til kjøkkenet, men at i motsetning til henne hadde jeg vett nok til å vite at det er forskjell på menn og kvinner. Var som at det var den perfekte kommetaren for hun snudde helt på mye av rare ting hun iblant sa fordi hun hadde blitt idoktrinert. Tok lang tid før hun klarte å tilgi seg selv og selv om jeg ikke holdt det over hode hennes og hadde tilgit henne så brukte hun mye tid og energi på som om jeg ikke hadde tilgitt henne for å lette på samvittigheten sin. Anonymkode: b82eb...546 2
AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #5 Skrevet 19. august 2022 Ja, han slo til meg en gang fordi han innbilte seg at jeg var med andre menn i tillegg til ham (jeg hadde snakket om hva som hendte før vi møttes, at jeg traff to menn som nysingel). Dette var på ei tid der mye kom fram mellom oss, blant annet at han har en hørselsskade som gjør at han da faktisk ikke alltid hører hva jeg sier/hører feil. Kort fortalt hadde vi tidenes oppvask. Skal sies at jeg ikke var redd eller følte meg truet av at han slo, det var vel litt som en del menn føler om dama slår dem, at det er irriterende og frekt men ikke mer enn det. Han er ikke så mye sterkere enn meg. Anonymkode: a1ddd...416
AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #6 Skrevet 19. august 2022 Han slo ikke, men dyttet meg kraftig så jeg falt og slo meg. Jeg gikk ikke. Vi fikk etter dette en mye bedre kommunikasjon og han har lært seg gode måter å diskutere på. Han har blitt overraskende god på kommunikasjon etter dette. Anonymkode: 70eb1...288 1 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #7 Skrevet 19. august 2022 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Ja, han slo til meg en gang fordi han innbilte seg at jeg var med andre menn i tillegg til ham (jeg hadde snakket om hva som hendte før vi møttes, at jeg traff to menn som nysingel). Dette var på ei tid der mye kom fram mellom oss, blant annet at han har en hørselsskade som gjør at han da faktisk ikke alltid hører hva jeg sier/hører feil. Kort fortalt hadde vi tidenes oppvask. Skal sies at jeg ikke var redd eller følte meg truet av at han slo, det var vel litt som en del menn føler om dama slår dem, at det er irriterende og frekt men ikke mer enn det. Han er ikke så mye sterkere enn meg. Anonymkode: a1ddd...416 Den biten er ganske viktig da, er selvfølgelig ikke mer vanlig men har hatt to venner, en kvinne og en mann, som iløpet av tiden de var med partnerne sine endte opp med å bo hos meg, han i litt over 3 måneder og hun bare 2 uker fordi det var en styrke forskjell. Venninen var den "heldige" ved at det ikke var for mange slag hvis ikke hadde han drept henne. Men jeg ble så forbanna at mens jeg ventet på politiet siste gangen han rørte henne knakk jeg armen hans når jeg holdt han nede. Med unnskyldning om at jeg bare holdt han fast,han prøvde å komme seg løs og sa jeg var redd han skulle gjøre mer skade. Mens vennen min var stadig svart, blå og gul over hele kroppen. Men han forlot henne ikke før hun begynte å bruke kniv, han ringte politiet, men var den som ble arrestert. Hun bodde i hans hus i 2 og et halv år før han endelig fikk rettferdighet i form av huset sitt, sendt henne 18 måneder fengsel og tilbake betalt for tort og svie. Anonymkode: b82eb...546 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #8 Skrevet 19. august 2022 Jeg har aldri blitt slått av partner, men mamma slo meg én gang da jeg var barn og aldri igjen. Så ser for meg at det er mulig med en partner også. Men det er vel unntakene. Anonymkode: 217d2...b2c 2
AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #9 Skrevet 19. august 2022 Min far slo min mor én gang (ifølge min mor). Men mye drøy krangling likevel, dog uten fysisk vold unntatt den ene gangen. Han har roet seg betraktelig nå, først etter at min bror og jeg flyttet ut, og så har han lbare blitt roligere og roligere med alderen. I dag er de pensjonister og har et godt forhold og koser seg i hverandres selskap. Krangler noen ganger. Men min far er som sagt ikke eksplosiv på samme måte lenger. Jeg tror det har med testosteron å gjøre. Anonymkode: 4c90c...f03
AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #10 Skrevet 19. august 2022 Ja. Men det var med flat hånd i fylla, ikke noe knyttneve eller noe slosskamp. Var sammen i flere år etter og aldri noen tendenser til vold hverken før eller etter. Anonymkode: f18b9...1ac
AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #11 Skrevet 19. august 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Enten partneren er mann eller kvinne. De sier at det aldri bare er en gang. Er det korrekt, ifølge dine erfaringer? Anonymkode: 8f9bb...d8d Jeg opplevde vold en gang i en situasjon som kunne bli misforstått. Så jeg tok på meg alt ansvar og følte at det skjedde pga mitt valg. Det gikk en god stund før det skjedde igjen, da hadde jeg ingen skyld i det hele tatt. Tingene han ropte hang ikke sammen med noe og ga absolutt ingen mening. Volden avtok fordi noen andre stoppet han. Da skyldte han på fylla og gamle erfaringer. Han tok alt på sin kappe. Da tenkte jeg at nå kommer det aldri til å skje igjen for han innså sine feil. Så gikk det god tid igjen og han ble sjalu på noe vanvittig dumt og jeg ble livredd han. Den volden var så ekkel at jeg ikke turte å gjøre annet enn å følge han. Det var sinnsykt hvordan han endret seg etter den gangen. Jeg husker jeg fikk diare hver dag kl 15.45, for snart kom han hjem fra jobb. Jeg passet på å rydde/vaske når han kom inn døren hver dag for da klagde han mindre på meg. En gang i den tiden sovnet jeg på sofaen og snakket i søvne. Da hadde jeg sagt ting som forstyrret han nok til å bli forbannet på meg. Jeg våknet av at han kjeftet meg huden full. Av redsel løp jeg opp på rommet for å legge meg. Han kom etter å kastet meg ned trappen. Hva gjorde jeg? Satte meg opp, reiste meg skjelven å gikk på badet for å vaske. Neste episode så vasket jeg dårlig i dusjen så ble jeg kvalt opp etter veggen. Jeg ble ekstremt pirkete etter det og fulgte hans krav nøye. Jeg vasket hver centimeter av huset hver dag. Jeg vasket kjøleskapet og søppelbøtter hver dag. Jeg vasket vinduer inne og ute hver uke. En dag glemte jeg å vaske kjøleskapet. Jeg skjønte ikke hvorfor han var så sint, men turte ikke spørre. Etter vi la oss så kjeftet han meg huden full for at et møkkete kjøleskap plaget han. Så ble det mer på det psykiske. Silent treatment, slem oppførsel, henge meg ut, lete etter feil å ta meg på. 4 dager i romjulen pratet han ikke til meg i det hele tatt. På nyttårsaften pratet han ikke til meg, men kysset meg kl 00 og lovet meg et bedre år. Han var glad og fornøyd hele januar, ting virket til å gå lettere i noen uker. Så snur det igjen, via venner finner jeg ut om utroskap. Når jeg konfronterer han så ble jeg kastet ut, fysisk kastet ut med alle mine ting i søppelsekker. Da ble jeg tvunget til å sove i bilen i en uke før jeg fikk ordnet egen bolig. Så nei, ingen erfaring med at vold stopper etter en gang, uansett grunn til at volden skjer. Anonymkode: f87c8...e0a 7
AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #12 Skrevet 19. august 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Enten partneren er mann eller kvinne. De sier at det aldri bare er en gang. Er det korrekt, ifølge dine erfaringer? Anonymkode: 8f9bb...d8d Jeg har opplevd at eksen var truende en gang, og dyttet meg, og sto over meg med knyttet hånd. Vi var sammen i 10 år, og dette skjedde under en vanskelig periode etter 3-4 år. Jeg gråt og han gråt. Det skjedde aldri igjen, og jeg var vel aldri redd for at det skulle skje igjen. Vi forstod jo at dette var langt over grensa. Mye annet skjedde... ..men ikke det. Så jo, det er nok mulig. Men jeg tror jo du må se situasjonen an. Anonymkode: 0ebcd...1c7
AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #13 Skrevet 19. august 2022 Da jeg var 20 år var kjæresten min utro. Han hadde oppført seg skikkelig jævlig mot meg et par uker mellom utroskapen og til jeg fant det ut pga at han ville at jeg skulle dumpe han. Hun fortalte meg det på en fest, og jeg dro til han. Etterpå tilga jeg utroskapen og han tilga at jeg dro til han (ørefik). Vi var sammen i 15 år. Jeg har aldri vært voldelig siden. Dette var en side av meg selv jeg aldri ville se igjen. Neste gang han var utro (som jeg vet) slo jeg opp. Anonymkode: 9415b...4ed 2
AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #14 Skrevet 19. august 2022 Jeg har slått en person en gang. Det var riktig nok ikke en partner, men en fyr som prøvde å roe meg ned når jeg prøvde å forsvare en venninne. Jeg var en lita tynn flis av en 16-åring, og han var en voksen mann. Jeg slo ham så leppa hans sprakk og han selv falt. Jeg har aldri slått noen etter det, og jeg er nå 58 år. Anonymkode: 5f164...516 2
AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #15 Skrevet 19. august 2022 Kan bare huske en å ha blitt slått av en partner. Siden jeg ikke gjorde motstand, kom slagene med stadig økende hyppighet og intensitet. Jeg er mann og var sånn sett fysisk overlegen, men det gjorde vondt i både kropp og sjel likevel. Den siste gangen slo hun meg med en stor spade og det var egentlig bare flaks at det gikk så bra som det gikk. Hadde jeg blitt værende hadde hun nok endt opp med å ta livet av meg til slutt. Jeg var ung da og hadde aldri funnet meg i noe sånt i dag. Jada, partnervold mot kvinner er mer vanlig enn partnervold mot menn, men det skjer det også, kanskje oftere enn man tror siden det er enda mer tabu. Anonymkode: 540ee...0ee 9
AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #16 Skrevet 19. august 2022 Jeg slo samboeren min en gang for noen år tilbake. Midt i skulderen. Han oppførte seg så utrolig bedritent, og hadde gjort det lenge. Han ble sjokkert og jeg ble sjokkert. Ba ham gå, sa vi ikke kan være sammen som kjærester når jeg blir sånn i hans selskap, at jeg tydeligvis ikke taklet å krangle konstruktivt. Tok på meg skylden, ba om unnskyldning men holdt fast på at vi ikke kunne være sammen lenger. Han roet seg, jeg roet meg og vi er fortsatt sammen 10 år etter. Jeg er lita, ikke sterk i det hele tatt og er sterkt i mot vold. Han endret seg etter det, i en periode. Han kan fortsatt være en dritt innimellom, men nå går jeg vekk fremfor å slå, det hadde vært spikeren i kista for forholdet vårt, da hadde jeg ikke hatt noe selvrespekt lenger. Anonymkode: ef61c...196 2
AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #17 Skrevet 19. august 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: Jada, partnervold mot kvinner er mer vanlig enn partnervold mot menn, men det skjer det også, kanskje oftere enn man tror siden det er enda mer tabu. Dette stemmer nok ikke. Partnervold som fører til alvorlige skader er mest vanlig mot kvinner, av naturlige årsaker. Men kvinner utøver mest vold både mot partner og barn Anonymkode: 4f22e...8e7
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #18 Skrevet 20. august 2022 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Dette stemmer nok ikke. Partnervold som fører til alvorlige skader er mest vanlig mot kvinner, av naturlige årsaker. Men kvinner utøver mest vold både mot partner og barn Anonymkode: 4f22e...8e7 Var ikke det han sa overhode, han sa det bare er mer vanlig enn vi tror og det er sant fordi vi de siste årene ser hvor ofte kvinner kommer unna med å slå til menn selv på kamera. Når de for eksempel er ute, en fyr de liker ikke vil kysse, bli med eller ta med dem hjem er det ikke uvanlig at de klapper til, slår, eller klipper til med skarpe negler. Sier ikke det som bevis for at "vi menn må og trenger mer beskyttelse enn kvinner", vet det er upolitisk korrekt å si nå, til det punkte at noen kvinner med null peiling på biologi begynner å gråte om du nenver det. Men nå er det en gang slik at menn er sterkere enn kvinner så vi må bare finne oss i at så lenge de ikke tar til sterkere verktøy er det eneste vi kan gjøre tilbake er å blokkere slaget. Er selvfølgelig mye drittsekker som kommer unna med langt verre en eksemplene jeg gav fordi dama nekter å anmelde. Men også menn som ikke kan lese kroppspråk at kvinnene ikke vil at de skal komme nærmere. Som greit nok, iblant kan være vanskelig å tolke men som så nekter å høre på når de blir avslått, eller bare synes det er gøy å gjøre kvinner ukomfortabel når de helt tydelig står og venter på å komme seg avgårde noe sted. Så det er rett og slett bare en ting vi må finne oss i at kvinner kan få til en hvis grad være mer voldelige enn menn nettopp fordi de gjør så mye mindre skade. Som vi også må ta fra sak til sak, hvis kvinnen er større enn mannen så fortjener hun ikke spesial behandling. Det er verre med situasjoner når det kommer til løgner, var i en situasjon når jeg var ganske ung og helt uerfaren hvor jeg ble truet med at hun kom til å si at jeg hadde begått overgrep hvis jeg ikke gjorde som hun sa og ville. Anonymkode: b82eb...546
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #19 Skrevet 20. august 2022 Typisk KG… I stedet for å tenke på hvor mye skade dette kan gjøre, så iler man til for å fortelle de ytterst få solskinnshistoriene man har hørt, om han og hun som bare slo én gang og aldri mer. Kvinne forteller om grov vold utført av mann, får to hjerter. Mann forteller om grov vold utført av kvinne, får fem hjerter. Anonymkode: 3c283...729
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #20 Skrevet 20. august 2022 Jeg tror man må lese mye inn i reaksjonen hos den som slår hvis noe slikt skjer. Vedkommende må virkelig vise ekte anger og være villig til å snakke om hvilke følelser som var utslagsgivende og ta på seg ALL skyld. Ikke bare si «jeg elsker deg, det kommer ikke til å skje igjen, kjære». Anonymkode: 7d0c1...b99
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå