Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, hvis man har litt dårlige sosiale ferdigheter, er man kanskje ikke så flink til å finne på ting å si og spørre. 

Hva er topp ti du pleier å spørre nye mennesker. 

Anonymkode: 5f4a7...58f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke noe fast mønster jeg følger, så det kommer an på hvem de er og i hvilken sammenheng jeg treffer dem. Jeg er sosialt ubekvem og hater småprat, så jeg gidder ikke stille en masse spørsmål som jeg uansett ikke klarer å følge opp med annet enn tom nikking etterfulgt av pinlig stillhet. Det blir i hvert fall ikke ti spørsmål, heller kanskje ett eller to om jeg er i høvelig godt slag den dagen, og da blir det som oftest ett eller annet om jobb eller noe vi har til felles. Hvis jeg er trøtt og sliten prøver jeg heller å finne en voksen som kan ta seg av denslags.

Gjest Athena Catalina
Skrevet

Har ikke topp 10 spørsmål.  Tar samtalen som den kommer.

Skrevet
Athena Catalina skrev (Akkurat nå):

Har ikke topp 10 spørsmål.  Tar samtalen som den kommer.

Og hvis ingen sier noe? 

Skrevet (endret)

Snakk om generelle ting - gjerne noe knyttet til situasjonen/stedet dere befinner dere, det er noe dere har felles. Vær forsiktig med å bli for personlig og privat (både i det du spør om og det du selv forteller) med en gang, mange kan oppfatte det som ganske invaderende. Og ikke vær så redd for stillhet - det kan være fremmende for samtalen og i en del sammenhenger å foretrekke framfor for mange konstruerte "nå må vi holde samtalen i gang"-spørsmål. 

Endret av Daria
  • Liker 1
Gjest Athena Catalina
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Og hvis ingen sier noe? 

Nei, da blir det stille da, for jeg er elendig på smaltalk. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Hei, hvis man har litt dårlige sosiale ferdigheter, er man kanskje ikke så flink til å finne på ting å si og spørre. 

Hva er topp ti du pleier å spørre nye mennesker. 

Det å spørre er å være dårlig sosialt.

Det å fortelle om ting som engasjerer, er å være god sosialt.

Anonymkode: 18848...ce7

• Liker 1
Skrevet

God sosialt er ikke nødvendigvis å fortelle, men å lytte og å være interessert i den andre personen. 

De fleste liker å snakke om seg selv eller ting som engasjerer dem. 

Alle liker å bli sett.

Anonymkode: 1fb69...149

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Topp ti? Høres mer ut som et avhør ...

Kommer an på sammenhengen, men spørsmål om fellesnevneren deres (altså noe om grunnen til at dere møtes) er jo greit som en slags icebreaker. Og så kan man alltids bygge videre på det, ev. dra paralleller til lignende situasjoner, bare ikke gå så langt at det blir invaderende eller altfor personlig.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det å spørre er å være dårlig sosialt.

Det å fortelle om ting som engasjerer, er å være god sosialt.

Det er vel litt misforstått at det er dårlig sosialt å være nysgjerrig på folk man møter. De aller fleste liker å snakke om seg selv så lenge det ikke blir veldig privat. Hobby, familie, bosted eller hvordan du kjenner vertskapet/hvorfor de er i sammenkomsten er alle ganske trygge spørsmål. 

Anonymkode: a08aa...43b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Det er vel litt misforstått at det er dårlig sosialt å være nysgjerrig på folk man møter. De aller fleste liker å snakke om seg selv så lenge det ikke blir veldig privat. Hobby, familie, bosted eller hvordan du kjenner vertskapet/hvorfor de er i sammenkomsten er alle ganske trygge spørsmål. 

Anonymkode: a08aa...43b

Nei.

Men jeg forstår jo at de som holder på sånn, ikke evner å ta til seg at det ikke er spesielt stas. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

God sosialt er ikke nødvendigvis å fortelle, men å lytte og å være interessert i den andre personen. 

Alle liker å bli sett.

Nei.

Men det er typisk at de som holder på sånn, ikke klarer å forstå hvordan den andre har det.

Skrevet

Pleier ikke spørre om noe spesielt, tar ting som det kommet.

Ting jeg aldri spør om: er du gifte/har du partner, har du barn, generelt om privatlivet. Kun om personen legger opp tild et selv, pga jeg må ikke vite noe om en kollega som privatperson.

Anonymkode: 6867c...c80

• Liker 1
Skrevet

Hund eller katt?

Middag eller dessert?

Vri-åtter eller Fifa?

Syden eller fjellet?

Mandag eller lørdag?

TV eller bok?

Nesbø eller Tolstoj?

Konsert eller teater?

Anonymkode: 94a35...c2e

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Alle liker å bli sett.

Så sant❤️

Anonymkode: 0b5b1...cdc

Skrevet
Morpheus skrev (5 timer siden):

ASL? 

Haha!

Anonymkode: 65fb1...7a3

Skrevet

Spør hva slags serier de ser på. Hvis de sier at de ikke ser på noe, går jeg videre

Skrevet
Morpheus skrev (6 timer siden):

ASL? 

Hva betyr det? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hva betyr det? 

Age, Sex(gender), Location.  Typisk første spørsmål i online chat, spesiellt før i tiden.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...