AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #1 Skrevet 19. august 2022 Vil dere dele erfaringer rundt dette. Prøver å finne min hylle her i livet😁 Anonymkode: 96c9e...de7
AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #3 Skrevet 19. august 2022 ikke gjør det. Anonymkode: 8ea69...47a
AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #4 Skrevet 19. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): ikke gjør det. Anonymkode: 8ea69...47a Hvorfor ikke? Anonymkode: 96c9e...de7 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #6 Skrevet 19. august 2022 Gakkepus skrev (1 time siden): Hva er ditt yrke? Sykepleier. Anonymkode: 96c9e...de7
AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #7 Skrevet 19. august 2022 Ikke gjør det Anonymkode: ebe9f...301
AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #8 Skrevet 19. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ikke gjør det Anonymkode: ebe9f...301 Dere som skriver dette, kan dere vær så snill å begrunne det? Har dere negative erfaringer eller har dere fordommer? Anonymkode: 96c9e...de7
Topsi Skrevet 19. august 2022 #9 Skrevet 19. august 2022 (endret) Jeg synes du skal gjøre det. Pasienter i psykiatrien har kortere levetid enn andre pga somatisk helse, og hvis du tror du kan trives i psykiatrien og møte pasientene fint så er en sykepleier med somatisk blikk supert i psykiatrien. Kan kanskje fange opp ting andre overser Endret 19. august 2022 av Topsi
Gjest Luksusbia Skrevet 19. august 2022 #10 Skrevet 19. august 2022 Topsi skrev (1 minutt siden): Jeg synes du skal gjøre det. Pasienter i psykiatrien har kortere levetid enn andre pga somatisk helse, og hvis du tror du kan trives i psykiatrien og møte pasientene fint så er en sykepleier med somatisk blikk supert i psykiatrien. Kan kanskje fange opp ting andre overser Mye mindre stell i psykiatrien, pasienter må også rydde og vasket rommene sine selv. Du må kanskje hjelpe de innimellom. Men en ting som kan være utfordrende i akuttpsykiatri er at du må takle aggresjon, lære teknikker for å unngå konflikter og desverre i ekstreme tilfeller holde fast pasienter eller være med å løfte de til belteseng. Du må selv være sterk fysisk og psykisk, og ikke ta deg nær av banning eller å bli kalt stygge ting. Fordelen er at du får opplæring og alarm. Det vil si at hvis en situasjon eskalerer og du trenger støtte fra kollegaer kan du trykke på alarmen. Lykke til❤️
AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #11 Skrevet 19. august 2022 Luksusbia skrev (6 minutter siden): Mye mindre stell i psykiatrien, pasienter må også rydde og vasket rommene sine selv. Du må kanskje hjelpe de innimellom. Men en ting som kan være utfordrende i akuttpsykiatri er at du må takle aggresjon, lære teknikker for å unngå konflikter og desverre i ekstreme tilfeller holde fast pasienter eller være med å løfte de til belteseng. Du må selv være sterk fysisk og psykisk, og ikke ta deg nær av banning eller å bli kalt stygge ting. Fordelen er at du får opplæring og alarm. Det vil si at hvis en situasjon eskalerer og du trenger støtte fra kollegaer kan du trykke på alarmen. Lykke til❤️ Ønsker ikke å jobbe i akuttpsykiatrien, det tør jeg ikke😅 tenker mer dps. ts Anonymkode: 96c9e...de7
AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #12 Skrevet 19. august 2022 Luksusbia skrev (3 minutter siden): Mye mindre stell i psykiatrien, pasienter må også rydde og vasket rommene sine selv. Du må kanskje hjelpe de innimellom. Men en ting som kan være utfordrende i akuttpsykiatri er at du må takle aggresjon, lære teknikker for å unngå konflikter og desverre i ekstreme tilfeller holde fast pasienter eller være med å løfte de til belteseng. Du må selv være sterk fysisk og psykisk, og ikke ta deg nær av banning eller å bli kalt stygge ting. Fordelen er at du får opplæring og alarm. Det vil si at hvis en situasjon eskalerer og du trenger støtte fra kollegaer kan du trykke på alarmen. Lykke til❤️ Jeg jobber i allmennpoliklinikk og dette er helt ukjent for meg. Det er dog krevende å møte pasienter med vonde historier og utførende problematikk knyttet til psykisk helse. Det krever en påkoblet og svært tilstedeværende hverdag hvor det egentlig ikke er rom for en dårlig dag på jobben. Jeg er ikke sykepleier, men har annen sosialfaglig bakgrunn og jobber som behandler. Anonymkode: 012f8...666
Gjest Luksusbia Skrevet 19. august 2022 #13 Skrevet 19. august 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg jobber i allmennpoliklinikk og dette er helt ukjent for meg. Det er dog krevende å møte pasienter med vonde historier og utførende problematikk knyttet til psykisk helse. Det krever en påkoblet og svært tilstedeværende hverdag hvor det egentlig ikke er rom for en dårlig dag på jobben. Jeg er ikke sykepleier, men har annen sosialfaglig bakgrunn og jobber som behandler. Anonymkode: 012f8...666 Poliklinikk er nok annerledes enn store sykehus ja. Mer dps aktig. Er du psykolog?
Gakkepus Skrevet 25. august 2022 #14 Skrevet 25. august 2022 On 8/19/2022 at 11:15 PM, Luksusbia said: Poliklinikk er nok annerledes enn store sykehus ja. Mer dps aktig. Er du psykolog? Ts er sykepleier (svarte på spørsmålet mitt om yrke litt lenger opp i tråden). Det er veldig spennende å jobbe på psykiatrisk avdeling, enten det er med barn og unge eller voksne. Nå er ikke jeg sykepleier, men jobber med mange. Hverdagen avhenger av pasientgruppen som er innlagt. Dersom du er interessert i psykisk helse, så er det bare å prøve. poliklinikk er nok mer A4 (etter min mening, men det er nok veldig individuelt). Man får ikke bestandig muligheten til å møte pasienten så ofte som mn ønsker pga mangel på kapasitet osv. på døgn blir du virkelig godt kjent med pasienten(ene)
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #15 Skrevet 26. august 2022 Jeg har ingen erfaring selv, men har vært innlagt på psykiatrisk mange ganger i løpet av ungdomsårene og også hatt perioder med poliklinikk både på bup og dps pga anoreksi. Mitt inntrykk er at det må være kjipt på akutt. Der har du bare pasienter i kort tid og så er det veldig alvorlig sykdom som må være tungt. Langtidsbehandling tror jeg kan være helt fantastisk. Mine støttekontakter der betydde masse for meg (mye mer enn psykologen jeg prata med en gang i uka). De var der når ting virkelig ble vanskelig og fikk også oppleve mestringene mine. Det var nok tungt det også, men jeg tror det er svært givende å få være med pasienten lenge og faktisk se den store bedringen. Poliklinikk er vanskelig å si, men dersom en pasient hat hatt mange behandlere merker en godt forskjellen mellom psykiatriske psykepleier, psykologer og psykiatere. Jeg likte alltid best de som var psykologer. Psykiaterne klarte ikke å slutte å mase om medisiner jeg ikke ville ta og sykepleierene sin kompetanse virket veldig lav. Dette er jo ikke noe fra en med erfaring fra jobbing, men hvertfall noen perspektiver fra noen som mottok behandling fra psykiatriske sykepleiere i 6 år😊 og bare så jeg får sagt det : de gjør en viktig jobb! Flere har vært skikkelig flinke og 6 år senere har to stk fra langtids fortsatt en plass i hjertet mitt da jeg ikke hadde klart å få tak i problemene mine uten dem. Anonymkode: 55553...98d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå