AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #1 Skrevet 19. august 2022 Bor i et rekkehussameie. Det ha flyttet inn nye folk i det ene. Mor med to barn. Disse barna er ute ansett vær, noe som er helt irrelevant for denne saken, men de «mobber» meg. Vi har garasjer på siden av hverandre og disse ungene med x-antall komipser oppholder seg der. Hver gang jeg skal ut i min egen garasje eller ut generelt roper de til meg og er ufyselige i oppførselen. Barna er 10-12 år. Jeg er i midten av 40-årene og krymper til et lite barn hver gang. Får vondt i magen av hele opplevelsen. Klarer ikke si fra heller. Ser bare stygt på de. Moren er ikke snakkendes til. Sur som ei potte. Vurderer å flytte. Går på psyken løs. Mistrives og slapper ikke av i eget hjem. Er fullstending klar over at jeg bør klare si fra, men så er jeg litt feig og pingelte da. Anonymkode: 6ba1a...5f5 6
AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #2 Skrevet 19. august 2022 (endret) AnonymBruker skrev (På 19.8.2022 den 14.52): Unger i 10-12 år kan være grusomme i ordbruken sin. Jeg er jo ikke TS, m det jeg har observert av barn i den alderen er at det ikke er "kommentarer", men skikkelig ufyselige utskjellinger. Anonymkode: b516d...8d3 Endret 25. august 2022 av Matas Innlegget er ryddet for sitering av slettet innhold. - Matas, mod. 19 4
Stril Skrevet 19. august 2022 #3 Skrevet 19. august 2022 Det beste du kan gjøre etter min mening er å skjelle de ut etter noter neste gang de slenger drit. De er vant med at du lar de holde på og ikke reagerer. Men gjør du det, så skal du se de blir paff, for de forventer ikke det, og forhåpentligvis skjønner at de har strekt strikken for langt. Det er du som er voksen, og de (dritt)unger. Skal ikke la deg mobbes av små unger. De trenger kraftig tilsnakk når de er sånn 5 5
Firkantrav Skrevet 19. august 2022 #4 Skrevet 19. august 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Bor i et rekkehussameie. Det ha flyttet inn nye folk i det ene. Mor med to barn. Disse barna er ute ansett vær, noe som er helt irrelevant for denne saken, men de «mobber» meg. Vi har garasjer på siden av hverandre og disse ungene med x-antall komipser oppholder seg der. Hver gang jeg skal ut i min egen garasje eller ut generelt roper de til meg og er ufyselige i oppførselen. Barna er 10-12 år. Jeg er i midten av 40-årene og krymper til et lite barn hver gang. Får vondt i magen av hele opplevelsen. Klarer ikke si fra heller. Ser bare stygt på de. Moren er ikke snakkendes til. Sur som ei potte. Vurderer å flytte. Går på psyken løs. Mistrives og slapper ikke av i eget hjem. Er fullstending klar over at jeg bør klare si fra, men så er jeg litt feig og pingelte da. Anonymkode: 6ba1a...5f5 Hva sier de til deg?
AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #5 Skrevet 19. august 2022 Firkantrav skrev (6 minutter siden): Hva sier de til deg? Det er vel mer «ulyder» kanskje… Har ikke nordisk utseende, så det blir deretter, dessverre. Anonymkode: 6ba1a...5f5 1
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 19. august 2022 #6 Skrevet 19. august 2022 Har du prøvd å snakke med mora om dette og veit at hun er sur, eller bare synes du hun ser sur ut?
AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #7 Skrevet 19. august 2022 Anonymus Notarius skrev (1 minutt siden): Har du prøvd å snakke med mora om dette og veit at hun er sur, eller bare synes du hun ser sur Har smilt å sagt hei flere ganger, men hun svarer aldri. Ser bare surt på meg. Så å prøve på noe mer enn det, har jeg ikke begitt meg ut på enda. Anonymkode: 6ba1a...5f5 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #8 Skrevet 19. august 2022 3 minutter siden, AnonymBruker said: Det er vel mer «ulyder» kanskje… Har ikke nordisk utseende, så det blir deretter, dessverre. Anonymkode: 6ba1a...5f5 Ta videoopptak av drittungene og sendt dette til Klassekampen eller Dagbladet. Anonymkode: 79a79...52c 9
anon01 Skrevet 19. august 2022 #9 Skrevet 19. august 2022 Om dette går på helsen løs TS, så har du ett valg; Gjør noe med det eller skyv problemet bort Gjør noe med det kan være: Snakk til ungene. Kjeft på ungene. GÅ TIL TERAPI, og snakk med en terapeut om hvorfor du føler deg sånn som du gjør. Hvorfor du ikke klarer å ta tak i barna, men blir pinglete. Skyv problemet bort: Få regler for garasjen/gjør så ungene ikke kan oppholde seg der. Flytt. 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #10 Skrevet 19. august 2022 (endret) AnonymBruker skrev (På 19.8.2022 den 15.01): Jeg har ikke vært utsatt for det selv, men kan relatere til at det blir litt vemmelig hver gang man må be de flytte seg. At det er noe man kanskje gruer seg til. Vil ikke klassifisere det til å slite psykisk, kan hende TS tar litt hardt i. Her jeg bor har det i det siste vært en gjeng med 12-14 åringer som mishandler katter. Voksne damer som har løpt til unnsetning har ikke bare fått skjellsord etter seg, men et balltre. Det er ikke normen her i landet, og heller ikke her jeg bor, men merker at jeg holder et ekstra øye på de i denne aldersgruppen når jeg ser dem. Alle 12-14 åringer er ikke ufyselige kattemishandlere, men her er det tydeligvis ikke bare én, men en hel gjeng som har funnet seg den samme forskrudde hobbyen. Har ikke støtt på de enda, men de kunne nok ha skremt meg selv om jeg er voksen. Anonymkode: b516d...8d3 Endret 23. august 2022 av Matas Innlegget er ryddet for sitering av slettet innhold. - Matas, mod. 3 2
AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #11 Skrevet 19. august 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det er vel mer «ulyder» kanskje… Har ikke nordisk utseende, så det blir deretter, dessverre. Anonymkode: 6ba1a...5f5 Altså jeg har ikke nordisk utseende. Anonymkode: 6ba1a...5f5 2 3
Gjest ti10 Skrevet 19. august 2022 #12 Skrevet 19. august 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har ikke vært utsatt for det selv, men kan relatere til at det blir litt vemmelig hver gang man må be de flytte seg. At det er noe man kanskje gruer seg til. Vil ikke klassifisere det til å slite psykisk, kan hende TS tar litt hardt i. Her jeg bor har det i det siste vært en gjeng med 12-14 åringer som mishandler katter. Voksne damer som har løpt til unnsetning har ikke bare fått skjellsord etter seg, men et balltre. Det er ikke normen her i landet, og heller ikke her jeg bor, men merker at jeg holder et ekstra øye på de i denne aldersgruppen når jeg ser dem. Alle 12-14 åringer er ikke ufyselige kattemishandlere, men her er det tydeligvis ikke bare én, men en hel gjeng som har funnet seg den samme forskrudde hobbyen. Har ikke støtt på de enda, men de kunne nok ha skremt meg selv om jeg er voksen. Anonymkode: b516d...8d3 Anmelder dere dette, da?
AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #14 Skrevet 19. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Slik jeg forstår det, er det TS som har et ikke-nordisk utseende, og disse barna lager lyder når de ser henne/ham. Jeg har ikke forstått det slik at TS blir "skremt til de grader" eller blir "psykisk syk", men at h*n opplever dette som svært ubehagelig, og sannsynligvis ydmykende. For det kan ikke være så kjekt å bli hånet av en hel gjeng, selv om de er barn. Anonymkode: 7adf9...f8a Takk, du har skjønt det. Anonymkode: 6ba1a...5f5 2 5
AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #15 Skrevet 19. august 2022 4 minutter siden, AnonymBruker said: Takk, du har skjønt det. Anonymkode: 6ba1a...5f5 Vær så god Det var ikke så vanskelig å skjønne heller, men noen virket å ha litt vondt for det. Har du noen du kjenner som du kan få med deg, som kan følge med litt når du skal i garasjen og så steppe inn og være litt streng til disse ungene? Som kanskje kan ta en prat med moren deres, eventuelt med styret? For når det bor flere mennesker ved hverandre, er det viktig med god oppførsel slik at alle kan trives. Anonymkode: 7adf9...f8a 8
AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #16 Skrevet 19. august 2022 Unger i den alderen kan være skikkelig ufyselige. Jeg jobber på barneskole, og har noen 7.klassinger som tester grenser så det holder. Det eneste som funker er å ta frem sin indre oberst og røske til (muntlig altså). Hadde ungene til naboene mine oppført seg sånn, hadde jeg tatt en real alvorsprat med de, blitt skikkelig forbanna, og ikke gitt meg. Hadde også gitt beskjed til foreldre. Skal de tøffe seg, så må de tåle motstand. Anonymkode: fd3d3...86a
AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #17 Skrevet 19. august 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Unger i den alderen kan være skikkelig ufyselige. Jeg jobber på barneskole, og har noen 7.klassinger som tester grenser så det holder. Det eneste som funker er å ta frem sin indre oberst og røske til (muntlig altså). Hadde ungene til naboene mine oppført seg sånn, hadde jeg tatt en real alvorsprat med de, blitt skikkelig forbanna, og ikke gitt meg. Hadde også gitt beskjed til foreldre. Skal de tøffe seg, så må de tåle motstand. Anonymkode: fd3d3...86a Men her kommer naturlig autoritet inn. Kan jo også risikere at de bare får vann på mølla og vil plage hun sure dama som kjefter, så jeg skjønner ts godt. Anonymkode: 5ed4c...f6f 4
anonymLala Skrevet 19. august 2022 #18 Skrevet 19. august 2022 (endret) 1 hour ago, AnonymBruker said: Bor i et rekkehussameie. Det ha flyttet inn nye folk i det ene. Mor med to barn. Disse barna er ute ansett vær, noe som er helt irrelevant for denne saken, men de «mobber» meg. Vi har garasjer på siden av hverandre og disse ungene med x-antall komipser oppholder seg der. Hver gang jeg skal ut i min egen garasje eller ut generelt roper de til meg og er ufyselige i oppførselen. Barna er 10-12 år. Jeg er i midten av 40-årene og krymper til et lite barn hver gang. Får vondt i magen av hele opplevelsen. Klarer ikke si fra heller. Ser bare stygt på de. Moren er ikke snakkendes til. Sur som ei potte. Vurderer å flytte. Går på psyken løs. Mistrives og slapper ikke av i eget hjem. Er fullstending klar over at jeg bør klare si fra, men så er jeg litt feig og pingelte da. Anonymkode: 6ba1a...5f5 Det er ikke greit i det hele tatt. Kan du ikke først forsøke å prate med barnas mor (ta med deg en venn), og om det ikke går, ta det videre med styret? Da kan du ihvertfall si at du har forsøkt å snakke med foreldrene uten hell. Det å tilfeldig ‘’kjefte’’ i forbifarten har kanskje ikke så mye for seg (i værste fall gjøre det værre), men om de (barna) må stille opp på et møte med styret og foreldrene kan det kanskje ha en avskrekkende effekt. Forhåpentligvis vil de skamme seg nok til å la vær fremover. Siste utvei er media, om både foreldrene og styret ikke tar det alvorlig. Endret 19. august 2022 av anonymLala 2
AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #19 Skrevet 21. august 2022 Jeg forstår hvordan du føler det. Ble selv mobbet masse som barn, og nå er jeg voksen og jeg kjenner jeg blir nervøs av å gå forbi guttegjenger i den alderen fordi jeg er redd de skal si eller gjøre noe. Men ikke la dem vinne, du må snakke med moren deres enn så sur hun er ❤️ Anonymkode: fe6ff...6a9 1
jabx Skrevet 21. august 2022 #20 Skrevet 21. august 2022 Stril skrev (På 19.8.2022 den 15.03): Det beste du kan gjøre etter min mening er å skjelle de ut etter noter neste gang de slenger drit. De er vant med at du lar de holde på og ikke reagerer. Men gjør du det, så skal du se de blir paff, for de forventer ikke det, og forhåpentligvis skjønner at de har strekt strikken for langt. Det er du som er voksen, og de (dritt)unger. Skal ikke la deg mobbes av små unger. De trenger kraftig tilsnakk når de er sånn Eventuelt ser de at hun reagerer, og fortsetter av den grunn? Kanskje de venter på en skikkelig reaksjon. Kan det være at hvis TS bare ignorerer dem og fremstår som at hun ikke bryr seg i det hele tatt, så vil de gi seg etter hvert?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå