Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg står ikke i situasjonen  akuratt nå, men ser det er mange tråder om ekser, finne tilbake til hverandre osv.. mange ulike meninger! Så da lurer jeg på… hadde du tatt tilbake en eks som gjorde det slutt med deg, om han kom krypende tilbake og angret etter noen måneder? Hadde du tenkt annerledes om dere hadde barn? 

Anonymkode: 9796c...16b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker det er en grunn til at man er ekser.. Hadde det vært et bra forhold hadde man vel fortsatt vært sammen.

• Liker 2
Skrevet
Mumsmums skrev (3 minutter siden):

Jeg tenker det er en grunn til at man er ekser.. Hadde det vært et bra forhold hadde man vel fortsatt vært sammen.

Hmm ja, men hva om man har endret seg?  Men kanskje vanskelig å stole på/vite om man faktisk har det… 

ts

Skrevet

Om vedkommende er singel og det fortsatt er gode varme følelser for hverandre, så tenker jeg man kan det. 

Men om det var opplagte grunner for bruddet, som f.eks forskjellig verdier eller ønsker for fremtiden, mye bråk og krangel eller psykisk/fysisk vold, så nei! 

Skrevet

Om det hadde vært barn, så hadde nok det vært et argument FOR. Da måtte vi selvsagt elsket hverandre, og det måtte ikke være noe form for vold eller utroskap inne i bildet.

Jeg ville tenkt meg om hvorfor det ble slutt. Hvorfor det ikke fungerte sist. Har dette endret seg (med handling, ikke ord) siden sist?

Anonymkode: a67c4...31f

• Liker 1
Skrevet

Å gå tilbake til en eks er som en hund som går tilbake og ser på spyet sitt.

Anonymkode: fe5dc...6c8

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.8.2022 den 14.42):

Jeg står ikke i situasjonen  akuratt nå, men ser det er mange tråder om ekser, finne tilbake til hverandre osv.. mange ulike meninger! Så da lurer jeg på… hadde du tatt tilbake en eks som gjorde det slutt med deg, om han kom krypende tilbake og angret etter noen måneder? Hadde du tenkt annerledes om dere hadde barn? 

Som mann som har gått på to smeller, sistnevnte et samlivsbrudd vil jeg ikke utelukkende anbefale å finne tilbake til en eks.  

Hendelser vil bli brukt mot deg i en diskusjon. Såre følelser fra tidligere brudd vil være der.

Det er bedre å starte med blanke ark med en ny person.  

Når det er sagt.  Det er utrolig fristende å finne tilbake med en eks etter et brudd.  Det kan være frykten for å være alene, eller en (usunn) avhengighet av personen.  Dette vil fade ut etter tid.  

Anonymkode: 9862a...8f0

Skrevet

Nei, absolutt ikke. En eks er en eks, punktum. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Som mann som har gått på to smeller, sistnevnte et samlivsbrudd vil jeg ikke utelukkende anbefale å finne tilbake til en eks.  

Hendelser vil bli brukt mot deg i en diskusjon. Såre følelser fra tidligere brudd vil være der.

Det er bedre å starte med blanke ark med en ny person.  

Når det er sagt.  Det er utrolig fristende å finne tilbake med en eks etter et brudd.  Det kan være frykten for å være alene, eller en (usunn) avhengighet av personen.  Dette vil fade ut etter tid.  

Med to smeller, mener du gått tilbake to ganger? Ble det ikke noe bedre? 
Selv usikker. Ble slutt pga vi ikke takl nyfødt baby + oppussing av nytt hus på en gang. Luter liksom på om ting kan fungerer under litt andre forhold…

Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Om det hadde vært barn, så hadde nok det vært et argument FOR. Da måtte vi selvsagt elsket hverandre, og det måtte ikke være noe form for vold eller utroskap inne i bildet.

Jeg ville tenkt meg om hvorfor det ble slutt. Hvorfor det ikke fungerte sist. Har dette endret seg (med handling, ikke ord) siden sist?

Anonymkode: a67c4...31f

Vi vurderer det litt. Har ett lite barn, og ser jo at ting ville vert lettere sammen.. ikke vold eller utroskap.. men ble nok slutt pga rus(som ikke er ett problem nå) og prioriteringer…. Men usikker på om vi tørr… kjærlighet kan gi så mye, men kan også gjøre så utrolig vondt…

Skrevet

Jeg har som regel venta for lenge med å gå, så når jeg først er ferdig med noen så er jeg skikkelig ferdig. Det spiller ingen rolle hvordan han eventuelt endrer seg senere.

Men jeg synes jo ikke at det er noe galt med det hvis folk har lyst. Det er ikke sånn at jeg tenker at det er et nederlag å gå tilbake.

• Liker 2
Skrevet

hvorfor gjorde man det slutt til å begynne med? begrunnelsene er tåpelige , det handler mest om å se seg rundt mer. de som kommer tilbake har lett og lett etter en flyvende gris som aldri kom, og muligheten blir ikke bedre når man er wrinklet.

Anonymkode: 028fc...c87

Skrevet

Tja, noen har jo kanskje ting de må finne ut av, og da er det fair å prøve igjen om man har fiksa et problem. 

Men ikke bare sånn, jeg gadd ikke være med deg før, nå gidder jeg. Da har jeg gått videre forlengst!

Skrevet

Tenker at det er en grunn til at det er slutt, 

Hadde en samboer for mange  år siden som plutselig ba meg om å flytte ut, etter en stund ville hun ha meg tilbake, men da sa jeg nei, hadde kommet meg videre.

Skrevet
lurven skrev (9 minutter siden):

Tenker at det er en grunn til at det er slutt, 

Hadde en samboer for mange  år siden som plutselig ba meg om å flytte ut, etter en stund ville hun ha meg tilbake, men da sa jeg nei, hadde kommet meg videre.

Hva om det var konkrete grunner? Typ du hadde brukt rus, vært utro etc… og ho trengte en «pause» for å gå videre. Hadde du tenkt annerledes da? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Med to smeller, mener du gått tilbake to ganger? Ble det ikke noe bedre? 
Selv usikker. Ble slutt pga vi ikke takl nyfødt baby + oppussing av nytt hus på en gang. Luter liksom på om ting kan fungerer under litt andre forhold…

Med to smeller mener jeg å ha gått tilbake til to ekser med likt resultat.  En ville få det til å funke, men grunnen til at en slo opp i utgangspunktet kom alltid tilbake.  

Når det er sagt finnes det sikkert tilfeller av de som har gått tilbake og er lykkelig med flere barn etc. 

Skrevet
On 8/19/2022 at 2:51 PM, AnonymBruker said:

Hmm ja, men hva om man har endret seg?  Men kanskje vanskelig å stole på/vite om man faktisk har det… 

ts

Da skal man se svært drastiske endringer, ettersom det er snakk om såpass kort tid, iallfall dersom det er snakk om at han må jobbe med seg selv. Min samboer festa mye og tok meg for gitt og småløgner og det hele, og han hadde ubehandlede traumer fra barndommen. Når jeg dro, tok han endelig tak og begynte i terapi ukentlig, sluttet å drikke og begynte å skrive brev til meg hvor han tydelig reflekterte over hva han må jobbe med. Det er tre måneder siden og vi er på talefot men jeg er fremdeles tydelig på at jeg ikke flytter hjem per nå og at jeg må se at endringene er varige over tid. Jeg må se at han er seriøs, ellers er det ingen vits. 

Det jeg gir i mellomtiden, er å være svært klar og tydelig på mine behov, mine forventninger, mine følelser. Hver gang han snakker om fremtidsplaner han vil gjøre med meg, stopper jeg han og gjør han oppmerksom på at det avhenger av hans innsats. Samtidig gir jeg positiv oppmuntring hver gang han kommer med åpen og sårbar kommunikasjon, og når jeg ser forbedring i hans oppførsel eller hans reaksjoner etc. 

Anonymkode: bb040...37b

• Liker 1
Skrevet

Det kommer vel helt an på grunnlaget for bruddet. Vonde og dramatiske brudd pga mistillit, vold, utroskap og løgn... absolutt ingen vits i å prøve på nytt... uansett om vedkommende tilsynelatende har endret seg, så er det vanskelig å jobbe seg opp mot full tillit og respekt igjen... Kom bruddet av at man vokste litt fra hverandre, hadde noen drømmer man måtte følge som ikke passet motparten... så ja, hvorfor ikke om de varme følelsene er der enda. Man kan vokse fra hverandre, følge ulike retninger, og siden vokse sammen igjen.. :)

Skrevet

Kommer, som andre sier, an på hvorfor det ble slutt i utgangspunktet. Ene eksen min ville jeg aldri blitt sammen med igjen, mens den andre kunne nok godt ha funka. Sistnevnte gjorde det slutt, men har angret i ettertid. Men, jeg har da ny samboer, så det er uaktuelt. Hadde jeg også vært singel, hadde vi nok forsøkt igjen. (6 år siden brudd, så vi har begge vært gjennom en del etter den tid)

Anonymkode: 367a9...482

Skrevet
JegMotStrømmen skrev (3 timer siden):

Kom bruddet av at man vokste litt fra hverandre, hadde noen drømmer man måtte følge som ikke passet motparten... så ja, hvorfor ikke om de varme følelsene er der enda. Man kan vokse fra hverandre, følge ulike retninger, og siden vokse sammen igjen.. :)

Så in the flow er jeg bare ikke. Jeg tror ikke på timing, rett tid og det der. You snooze you loose! Jeg har flere jeg husker jeg hadde varme følelser for, men jeg er da ingen micromiddag som kan varmes på nytt. Hvis noen vraker meg fordi de ville "følge ny retning", vil jeg bare vokse snarest mulig i helt motsatt retning i så fall. Altså folk gjør jo ikke sånn med venner, de dumper ikke venner og bare sier heihei nå er vi venner igjen 10 år etterpå. Så hvorfor behandler folk kjærester så casual? Jeg kommer aldri til å forstå det...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...