AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #1 Skrevet 19. august 2022 Spørsmålet er for de som har klart å få bra selvtillitt, som har hatt dårlig, hvordan klarte du det? Hva er en lett eller god vei til bedre selvtillitt. Når jeg møter folk med høy selvtillit lurer jeg alltid på hvordan de har fått det til, hvordan kan de ha så stor tro på seg selv. Anonymkode: 42a83...cf4
umAxa Skrevet 19. august 2022 #2 Skrevet 19. august 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: Spørsmålet er for de som har klart å få bra selvtillitt, som har hatt dårlig, hvordan klarte du det? Hva er en lett eller god vei til bedre selvtillitt. Når jeg møter folk med høy selvtillit lurer jeg alltid på hvordan de har fått det til, hvordan kan de ha så stor tro på seg selv. Anonymkode: 42a83...cf4 Selvtillit er huset som er bygget på et fundament. Og fundamentet er ofte kompetanse. Er man kompetent, så er det også lettere å bygge et stødig hus/selvtillit på toppen. Jeg er personlig ikke enig med "fake it to your make it" fordi da bygges kompetansen på et luftslott, og kan lett blåses av sted om deres selvtillit blir utfordret. Den bedre løsningen er rett og slett bli kompetent i noe, og bruke tid, erfaringer og dine valg i livet til å bevise at du står for noe som gir en god kompetanse som også gir deg stødig selvtillit. 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #3 Skrevet 19. august 2022 umAxa skrev (6 minutter siden): Selvtillit er huset som er bygget på et fundament. Og fundamentet er ofte kompetanse. Er man kompetent, så er det også lettere å bygge et stødig hus/selvtillit på toppen. Jeg er personlig ikke enig med "fake it to your make it" fordi da bygges kompetansen på et luftslott, og kan lett blåses av sted om deres selvtillit blir utfordret. Den bedre løsningen er rett og slett bli kompetent i noe, og bruke tid, erfaringer og dine valg i livet til å bevise at du står for noe som gir en god kompetanse som også gir deg stødig selvtillit. Så enig med deg! Skulle ønske mitt hjerne fungerte bedre så jeg kan få den kompetansen jeg ønsker. Anonymkode: 42a83...cf4
umAxa Skrevet 19. august 2022 #4 Skrevet 19. august 2022 Just now, AnonymBruker said: Så enig med deg! Skulle ønske mitt hjerne fungerte bedre så jeg kan få den kompetansen jeg ønsker. Anonymkode: 42a83...cf4 Er det medisinske årsaker til at din hjerne ikke fungerer bedre? Personlig hjalp det bare å bli eldre. Med tiden har jeg erfart mer, lært mer, og pratet med mange og påtatt meg oppgaver som bedrer min sosiale kompetanse, og deretter bedre selvtillit i disse sammenhengene. Ikke lenger er jeg en ung gutt med lav selvtillit, men en mann med tyngde og erfaring, og det finnes ingen snarveier for å bli eldre.
AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #5 Skrevet 19. august 2022 umAxa skrev (29 minutter siden): Er det medisinske årsaker til at din hjerne ikke fungerer bedre? Personlig hjalp det bare å bli eldre. Med tiden har jeg erfart mer, lært mer, og pratet med mange og påtatt meg oppgaver som bedrer min sosiale kompetanse, og deretter bedre selvtillit i disse sammenhengene. Ikke lenger er jeg en ung gutt med lav selvtillit, men en mann med tyngde og erfaring, og det finnes ingen snarveier for å bli eldre. Det er jo litt vanskelig å si for sikkert ikke noe diagnostisert. Det føles titt og ofte som jeg er under normal intelligens at lesing og forståelse går mye saktere enn for andre og at jeg ikke klarer å tenke med logiske nok sammenhenger. Anonymkode: 42a83...cf4
AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #6 Skrevet 19. august 2022 Får meg hjalp det å bli eldre, å få venner som elsker meg og heier på meg og erfaring med at vi er jo bare mennesker alle sammen.. Har gått fra elendig selvbilde og «unnskyld at jeg er til» til at jeg vet hva jeg er verdt, er trygg og tør si at dette kan jeg. Anonymkode: 4e90f...bb1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå