Gå til innhold

hvis man vinner 1 000 kroner eller mer, fra Norsk Tipping?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvis man vinner en tusen-lapp, eller mer, så blir man selvfølgelig nødt til å sende inn flax-loddene eller what ever man har vunnet på til Norsk Tipping. Men holder det at man sender inn flax-loddene med vanlig post (sammen med en lapp hvor det står navnet / adressen / bankkonto-nummeret og sånn på) og så får man automatisk disse pengene inn på kontoen sin? 

eller skal alle sånne brev sendes med for eksempel "verdi-post" eller noe, som koster temmelig mye penger å sende?  

Anonymkode: 0f309...fb6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Opp til 10000 skal du kunne få utbetalt i butikk. 

Jeg har vunnet 5000 på flaxlodd for mange år siden. Da gikk jeg til butikk med loddet så ble pengene overført til min norsk tipping bruker og jeg logget inn der for å overføre de videre til min konto. 

Anonymkode: a5b3e...7ce

Skrevet

Spill på nett, så kommer pengene på konto. 🙂 Men har alltid lurt på (og drømt om) hva som skjer hvis man vinner Flax for livet, 20 000 i måneden i 20 år. Tror ikke jeg hadde turt å lukke nettsiden på en stund da, før jeg hadde fått premien bekreftet og kunne tatt den etterlengtede telefonen til arbeidsgiver.

Beklager dagdrømmen. 😅

Anonymkode: 833fb...ab8

• Liker 1
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

hvis man vinner en tusen-lapp, eller mer, så blir man selvfølgelig nødt til å sende inn flax-loddene eller what ever man har vunnet på til Norsk Tipping. Men holder det at man sender inn flax-loddene med vanlig post (sammen med en lapp hvor det står navnet / adressen / bankkonto-nummeret og sånn på) og så får man automatisk disse pengene inn på kontoen sin? 

eller skal alle sånne brev sendes med for eksempel "verdi-post" eller noe, som koster temmelig mye penger å sende?  

Man skal vel fortsatt gå til kommisjonær og registrere gevinst der. Tror det er veldig lenge siden man sendte slikt i posten. Man får ikke gevinst nødvendigvis utbetalt, men overført til konto

Skrevet

Premier over en viss sum skal heves hos kommisjonær. Utsalgssteder som selges flaxlodd er kommisjonærer. Du går nok dit, leverer flaxloddet, også ordnes det på et viss ved at man bruker spillkortet sitt for å få premier overført der, eller må fylle ut noe skjema eller noe om man ikke har spillkort, som utsalgsstedet fikser. Man gjør egentlig som normalt når man leverer et fysisk flaxlodd, bare at det er mye mer omfattende enn at man leverer inn, det blir skannet og at man får cash rett i hånden.

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Spill på nett, så kommer pengene på konto. 🙂 Men har alltid lurt på (og drømt om) hva som skjer hvis man vinner Flax for livet, 20 000 i måneden i 20 år. Tror ikke jeg hadde turt å lukke nettsiden på en stund da, før jeg hadde fått premien bekreftet og kunne tatt den etterlengtede telefonen til arbeidsgiver.

Beklager dagdrømmen. 😅

Jeg er en av de som vant Flax for livet, dette var for 3 år siden. Pengene kommer direkte inn på min bank konto den 1 hver måned. 

Jeg har også uføretrygd så dette kom veldig godt med for meg.

Har totalt 39 tusen utbetalt i måneden totalt.

Anonymkode: 14f3e...106

• Liker 3
  • Hjerte 5
Skrevet
missmcbeal skrev (3 timer siden):

Premier over en viss sum skal heves hos kommisjonær. Utsalgssteder som selges flaxlodd er kommisjonærer. Du går nok dit, leverer flaxloddet, også ordnes det på et viss ved at man bruker spillkortet sitt for å få premier overført der, eller må fylle ut noe skjema eller noe om man ikke har spillkort, som utsalgsstedet fikser. Man gjør egentlig som normalt når man leverer et fysisk flaxlodd, bare at det er mye mer omfattende enn at man leverer inn, det blir skannet og at man får cash rett i hånden.

hva om man ikke har noen "spillkort" eller noe gjennom Norsk Tipping da? 

i så fall burde man vel fått summen direkte til bank-kontoen sin. Holder det liksom at man går til nærmeste kommisjonær, og oppgir bankkonto-nummeret sitt der? og så får man alle pengene rett inn på konto en stund seinere?  

Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg er en av de som vant Flax for livet, dette var for 3 år siden. Pengene kommer direkte inn på min bank konto den 1 hver måned. 

Jeg har også uføretrygd så dette kom veldig godt med for meg.

Har totalt 39 tusen utbetalt i måneden totalt.

Øker summen i takt med prisstigningen? Altså 20 000 i måneden fra start, hvor mye får du nå etter tre år? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

hva om man ikke har noen "spillkort" eller noe gjennom Norsk Tipping da? 

i så fall burde man vel fått summen direkte til bank-kontoen sin. Holder det liksom at man går til nærmeste kommisjonær, og oppgir bankkonto-nummeret sitt der? og så får man alle pengene rett inn på konto en stund seinere?  

Som jeg skriver så fyller man ut et skjema i stedet for om man ikke har spillkort tror jeg. Nå skal det sies at jeg ikke faktisk vet dette, men jeg er ganske sikker på at det finnes løsninger for dette, da det nok er ganske mange som kjøper eller mottar etter flaxlodd uten å være kunde hos NT. Uansett så står det at man skal gå til nærmeste kommisjonær ved slike premier på flaxlodd, og det er jo utsalgssteder som selger flaxlodd. Man må nok sikkert gjøre mer enn å bare fylle ut bankkonto tenker jeg, sikkert vise leg. også, man må tross alt være 18 år for å spille hos NT, så man betaler jo ut penger til noen uten å forsikre seg om at de faktisk er myndige.

Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker said:

Øker summen i takt med prisstigningen? Altså 20 000 i måneden fra start, hvor mye får du nå etter tre år? 

I wish hehe. Har vært samme summen hele tiden.

Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker said:

I wish hehe. Har vært samme summen hele tiden.

Mener bestemt jeg har lest det et sted at det øker, men da har de vel gått bort fra det da. Men jeg hadde ikke sagt nei takk til 20 000 i mnd likevel. Er jo like mye som jeg har utbetalt i full jobb. 😄

Skrevet

Ser her at jeg ikke tok feil, her står det at beløpet indeksreguleres hvert år. Denne saken er 10 år gammel, men jeg ville likevel hørt med dem når det faktisk fortsatt står svart på hvitt på Norsk Tippings sider.

https://www.norsk-tipping.no/47141/flax-for-livet

Her vil de som vinner topp-premien på 4,8 millioner kroner få dem fordelt i månedlige rater over en periode på 20 år. For å sikre at verdien følger prisutviklingen så indeksreguleres hvert år beløpet som vinneren mottar 

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Ser her at jeg ikke tok feil, her står det at beløpet indeksreguleres hvert år. Denne saken er 10 år gammel, men jeg ville likevel hørt med dem når det faktisk fortsatt står svart på hvitt på Norsk Tippings sider.

https://www.norsk-tipping.no/47141/flax-for-livet

Her vil de som vinner topp-premien på 4,8 millioner kroner få dem fordelt i månedlige rater over en periode på 20 år. For å sikre at verdien følger prisutviklingen så indeksreguleres hvert år beløpet som vinneren mottar 

men den der er vel overhodet ikke "relevant" for det tråden egentlig handler om. 

tråden handler vel om hvis noen vinner over en viss sum på for eksempel Flax-lodd eller what ever. Altså en en-gang-sum. Hvorvidt man må sende loddene inn til Norsk Tipping, og får denne summen direkte inn på bank-konto. Eller om det må gå innom sånne "spillekort" fra Norsk Tipping, eller andre muligheter.     

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

men den der er vel overhodet ikke "relevant" for det tråden egentlig handler om. 

tråden handler vel om hvis noen vinner over en viss sum på for eksempel Flax-lodd eller what ever. Altså en en-gang-sum. Hvorvidt man må sende loddene inn til Norsk Tipping, og får denne summen direkte inn på bank-konto. Eller om det må gå innom sånne "spillekort" fra Norsk Tipping, eller andre muligheter.     

Har man ikke spillekort fyller man ut et skjema hos kommisjonæren.

Anonymkode: 12075...da2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...