AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #1 Skrevet 19. august 2022 Og er det noen som aldri fikk det? Anonymkode: 2b353...ea8
KristinF Skrevet 19. august 2022 #2 Skrevet 19. august 2022 Min ble sår når vi bare vasket med våtservietter fra butikken eller rent vann. Aldri sår rumpe etter å ha hatt oppi litt olje i vannet. 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #3 Skrevet 19. august 2022 Vi hadde i grunn aldri det problemet med vår nå 3-åring. Helt fra nyfødt av så vasket vi med kokosolje på tørre engangskluter, og hvis det har vært antydning til rødt noen ganger så smurte vi med inotyol. Aldri hatt noe særlig sår rumpe Anonymkode: ef2c2...261
AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #4 Skrevet 19. august 2022 Har nesten aldri hatt det. Har brukt en blanding av tørre engangskluter og vann, og våtservietter. Litt i inotyol en gang i blant. Anonymkode: f4b88...0f5
GammelKaktus Skrevet 19. august 2022 #5 Skrevet 19. august 2022 Min hadde aldri sår rumpe men jeg var veldig på å skifte bleie når det kom noe og da. Brukte og slike tørre engangskluter og vann med en dråpe olje, våtservietter kun om jeg ikke hadde tilgang til noe annet.
AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #6 Skrevet 19. august 2022 Etter et par tre uker. Selvom vi fulgte alle punkter. Kokosolje, klappe tørt, lunkent vann, masse luftetid.. Men det ble mye bleiefri og bajs i vasken og masse bepanthen, da funka det. Anonymkode: 2a200...1f9 2
AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #7 Skrevet 19. august 2022 Det kom og gikk litt tilfeldig. Brukte tørre kluter er vann og evt olje, aldri våtservietter. Fant aldri ut hva som trigget. Men hun har eksemhud så kan hende hun var litt mer sensitiv Anonymkode: b9570...b1b
Mumsa Skrevet 19. august 2022 #8 Skrevet 19. august 2022 Min første hadde aldri sår rumpe. Min andre, som jeg vasket og stelte heeeelt likt, ble fort sår. Fant metoder som funket på henne også etter prøving og feiling. Men jeg ble veldig overrasket, da jeg hele tiden tenkte vi var så «flinke» som aldri hadde sår rumpe med førstemann. Så det går nok på hudkvalitet også 😊 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #9 Skrevet 19. august 2022 For oss har det ikke hatt noe å si ifht bleier, våtservietter ol. De var såre noen ganger ved diaré, men ikke ellers. Anonymkode: e7d17...c33
AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #10 Skrevet 19. august 2022 Aldri hatt, bare som småbarn i tilfeller hvor det har vært hektisk i barnehagen og de ikke har rukket å skifte bleie tidsnok. Anonymkode: 29198...739
AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #11 Skrevet 19. august 2022 Her har de bare fått sår rumpe om de har bæsjet og vi ikke har fått skiftet bleie før en god stund etterpå (som om natten, e.l.). Anonymkode: 04945...855
AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #12 Skrevet 19. august 2022 Min baby fikk sår rumpe da jeg innførte parpirbleier. Gikk tilbake til tøybleier, og sårheten forsvant med en gang. Anonymkode: 7e8fa...65a
AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #13 Skrevet 19. august 2022 Eldste fikk det da vi brukte våtservietter(dvs første bleieskift vi ikke var hjemme), men omtrent aldri ellers. yngste ble sår med mindre vi fikk tatt bæsj med en gang de første månedene, det medførte mye bæsjing på stellebord (kom ofte først litt, så litt mer etter ei lita stund, men hvis vi venta på runde nr 2 ble det for lenge og hun ble sår. lærte fort og la alltid ei ny bleie under slik at resten kom der). Kom det bæsjebleier i bilen på vei hjem fra butikken ble hun nesten alltid sår, selv om det bare er 10 min hjem. Våtservietter var uaktuelt. Anonymkode: 2caaf...16d
AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #14 Skrevet 19. august 2022 Har ikke vært sår, men kan bli litt rød i rumpesprekken når han har vært hard i magen og i lyskene og under pungen når det har vært klamt i bleia (særlig på veldig varme dager). Blir også rød disse stedene når vi bruker tørre stellekluter. Kliner på et lag med sinksalve, og så er rødheten borte ved neste bleieskift. Anonymkode: 26a34...2ea
AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #15 Skrevet 19. august 2022 Aldri hatt sår rumpe på førstemann. Vasket med våtservietter stort sett, da vi hadde stellebord på barnerommet. Med andremann har vi vekslet mellom tørre engangskompresser som vi fukter. Innimellom med olje siden de er så mye ruere enn vanlige Våtservietter. Han har blitt sår et par ganger men mistenker det har vært avføringen, han har slitt med hard mage og treg avføring. Smurt med inotyol og det er bra ved neste bleieskift eller dagen etter. Anonymkode: a58ab...ea3
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #16 Skrevet 20. august 2022 On 8/19/2022 at 1:06 PM, AnonymBruker said: Og er det noen som aldri fikk det? Anonymkode: 2b353...ea8 Vår yngste har aldri slitt med sår rampe unntatt ved pencilinkurer/omgangssyke. De eneste tørre engangsklutene som funker er de av papir, f.eks libero sine. De tørre syntetiske klutene i kube-pakning er overhode ikke skånsomme mot huden. Det er bare å sjekke hvor mye de sliter på egen hud. Anonymkode: 2962f...e3c
kaleidoskop Skrevet 20. august 2022 #17 Skrevet 20. august 2022 Vår fikk veldig lett sår, husker ikke når, men må ha vært tidlig. En uke kanskje. Beste tips fra meg er inotyol sinksalve. Den er veldig effektiv. Bruker den enda må små sår og stikk, da jeg synes den funker så bra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå