AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #1 Skrevet 19. august 2022 Og som har noen gode råd? Har tippet 40 år, og har vert i firmaet jeg jobber i snart 20 år. Har søkt på en ny stilling og skal inn på intervju neste uke. Tips til hvordan man kan imponere? En venninne var til intervju i en annen bedrift nylig. Fikk helt andre spørsmål enn vi fikk sist vi søkte jobb. Tidene har tydeligvis forandret seg.. Anonymkode: 695cd...bf5
AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #2 Skrevet 19. august 2022 Jeg viste til resultater fra tidligere jobber, og pratet om prosjekter jeg hadde deltatt i. Jeg trakk også frem jobber jeg hadde for 15-20 år siden som fortsatt ga meg en god forståelse for faget, selv om det var en jobb på ett helt annet nivå. Jeg leste meg opp på bedriften, både drift og produkter, slik at jeg kunne stille relevante spørsmål eller bekrefte at jeg hadde lest om ting de snakket om under presentasjonen. Generelt vise forståelse for oppgavene man skal utføre, og interesse for bedriften. Anonymkode: dc401...05c
AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #3 Skrevet 19. august 2022 Jeg søkte på en stilling hvor det jeg skulle gjøre var noe jeg nylig hadde fått erfaring med i en engasjement-stilling, og den stillingen "tilhørte" samme selskap så hadde sånn sett en fot innafor døra. Jeg hadde også en veldig god ide om hva slags erfaringer og egenskaper de var ute etter. Så jeg fokuserte mye på fremgangsmåten vi hadde under engasjement-stillingen, hva som var bra og dårlig med den, og hvordan jeg ville gjort det annerledes om jeg skulle gjøre det på nytt. Jeg var også ærlig med at jeg ikke likte å snakke foran folk, men at jeg gjorde det om jeg måtte(både engasjementet og den nye jobben innebar å potensielt snakke foran andre mennesker). Skjønt jeg synes ikke jeg gjorde det SÅ bra på intervju, tror jeg solgte meg mye mer på selve søknadsteksten(jeg er flinkere til å skrive enn å snakke og det sa jeg også på intervju). Jeg fikk også en fantastisk referanse og føler meg litt oversolgt 😅 Referansen påstod at det hørtes ut som om de alt hadde bestemt seg da de ringte hen. Anonymkode: 4dd96...346
AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #4 Skrevet 19. august 2022 Ja, men har stoppet det. Hvorfor? Fordi alt i dag handler om andre ting enn kompetanse. Det blir for falskt. Anonymkode: 503f1...c57
AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #5 Skrevet 19. august 2022 Det kommer nok veldig an på bransje. Anonymkode: fc7ef...a6a 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #6 Skrevet 19. august 2022 Det mest imponerende du kan gjøre, er å vise selvinnsikt, i tillegg til å ha lest godt om jobben så du viser at du vet hva du har søkt på. Det er ikke så mange som stiller "nevn dine sterke og svake sider" spørsmål lenger. Anonymkode: 6557e...a43
Rødtoppen86 Skrevet 19. august 2022 #7 Skrevet 19. august 2022 Jeg har vært på noen intervjuer i det siste og det er mye bedre enn det var tidligere. Som en sier over her, så har de fleste sluttet med "nevn tre positive og tre negative sider-opplegget". De pakker det i så fall inn på en annen måte slik at det faller naturlig i samtalen. Jeg føler at de som intervjuer er mer opptatt av å bli kjent med deg som person og hvordan du er for å se om du vil passe inn i bedriften og gå overens med de andre som jobber der. Man snakker så klart om hvilke egenskaper man har og hvordan de passer inn i stillingen man har søkt på, men min opplevelse har vært utelukkende god på intervju de siste årene fordi det ikke har vært ren grilling.
AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #8 Skrevet 19. august 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Tips til hvordan man kan imponere? En venninne var til intervju i en annen bedrift nylig. Fikk helt andre spørsmål enn vi fikk sist vi søkte jobb. Tidene har tydeligvis forandret seg.. Anonymkode: 695cd...bf5 Jeg har vært på rundt 20 jobbintervjuer det siste halvåret. Det er mange av de klassiske jobbintervjuspørsmålene som fortsatt brukes, så man bør absolutt passe på at man har gode svar på dem. Men ja intervjueren prøver ofte å komme med noen nye spørsmål. Mine tips er å google deg frem til de vanligste jobbintervjuspørsmålene og komme med gode svar der slik at du er forberedt. I tillegg bør du lese stilligsutlysningen og komme på gode svar som viser at du oppfyller alt de ser etter i en kandidat. Nå har jeg vært på 20 jobbintervjuer så jeg er neppe den rette personen til å si hva du bør svare på spørsmålene. Men jeg har i hvert fall vært på nok jobbintervjuer i år til å vite litt om hva man kan forvente av spørsmål Anonymkode: e8176...66b 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #9 Skrevet 19. august 2022 Vært på jobbintervju. Ikke vert på jobbintervju. Please. Det gjør vondt i øynene. Anonymkode: 8841b...584 3
AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #10 Skrevet 19. august 2022 Kom forberedt til jobbintervjuet. Du har fått mange tips i tråden og anbefaler deg å passe på å tenkt ut svar på spørsmålene før du møter opp på intervjuet. Hvor mye som kreves av deg i jobbintervjuet vil selvsagt avhenge av hvor sterk kandidat du er, hvor mange søkere det er på jobben, osv. Anonymkode: 84c63...33e
AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #11 Skrevet 19. august 2022 Jeg har fått de vanlige jobb spørsmålene og litt anerledes spm blant annet hbem min største rollemodell/forbilde er og hvilken type humor jeg har (jeg fikk jobben og sjefen som foretok jobbintervjuet er en av de beste sjefene jeg har hatt). Men vær forbredt, finn ut mest mulig om jobben på forhånd og legg vekt på dine sterke sider som erfaring og kompetanse Masse lykke til Anonymkode: 22d99...25c
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #12 Skrevet 20. august 2022 Synes det oftere er gruppeintervjuer, caser/oppgaver som skal løses, eller en oppgave en får på forhånd som skal presenteres under intervju. Anonymkode: 389f9...4ea
Nulltull Skrevet 26. august 2022 #13 Skrevet 26. august 2022 Var på intervju for ca 1mnd siden, hadde gått gjennom på forhånd de vanligeste spørsmålene en kan få. Det viste seg at det ble en helt naturlig samtale - uten disse spørsmålene. Fikk omtrent jobben på intervjuet 🤭
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå