Gå til innhold

Dreams-appen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har spart litt hver måned i Dreams-appen i årevis, og har virkelig elsket den appen! Den har gjort sparing gøy! Men nå skal de plutselig begynne å ta 15kr i måneden i gebyr, og det vet jeg ikke helt om jeg vil være med på.. har dere andre lignende apper å anbefale som fortsatt er gratis? Jeg slutter nok å spare i Dreams pga dette, men tenker at jeg lar pengene som allerede er spart til spesifikke saker der, få stå. Om jeg skjønner det riktig så trekker de bare gebyr de månedene man sparer?

Anonymkode: c0d54...879

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk også den meldingen i dag, og har som deg tenkt å slutte å spare i Dreams. Det trekkes gebyr kun de månedene man sparer, ja.

Det finnes en app som heter Spiff, men jeg har ikke satt meg inn i den. Kanskje noen andre har erfaring med den? Ved første øyekast ser den gratis ut, hverfall.

Anonymkode: 8f46c...78b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette reagerte jeg også på. Det er ikke det at de 15 kronene utgjør noe, men det er en spareapp. Skal man ikke tjene  kroner på å spare!?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ugresset skrev (1 minutt siden):

Dette reagerte jeg også på. Det er ikke det at de 15 kronene utgjør noe, men det er en spareapp. Skal man ikke tjene  kroner på å spare!?

Ikke sant?! Man skal spare ganske mye penger for at man skal tjene mer enn 180 kroner i rente på ett år, så basically går man i minus ved å sette inn pengene der...

Anonymkode: 8f46c...78b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ugresset skrev (2 minutter siden):

Enig! Jeg håper såpass mange fjerner seg fra appen sånn at de skjønner at dette var en tabbe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt den i årevis, genial måte og spare på. Men nå kommer jeg til å slette appen. Utrolig kjedelig. 

Anonymkode: 53115...854

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner ikke hva den gjør som ikke bankene gjør idag? Er jo massevis av sparemåter man kn sette opp i banken?

Anonymkode: c0939...864

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Skjønner ikke hva den gjør som ikke bankene gjør idag? Er jo massevis av sparemåter man kn sette opp i banken?

Jeg liker den fordi jeg sparer til spesifikke saker, og sparer inn et lite beløp til hver sak hver uke. Det er oversiktlig og gøy. Jeg har sparekonto i banken i tillegg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes også den appen har vært genial. Men nå forsvinner både jeg og mannen derfra... 

Spiff er forøvrig lagt ned. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg liker den fordi jeg sparer til spesifikke saker, og sparer inn et lite beløp til hver sak hver uke. Det er oversiktlig og gøy. Jeg har sparekonto i banken i tillegg.

Men dette har bankene også? Både dnb og sbanken.. så kan du sette opp «sparemål», og sparemåter. Og de har spare-apper/faner i appen. Man kan spare ved mikrotransaksjoner, faste trekk, tømme brukskonto ette regningene er ute osv. så jeg skjønner ikke greia?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Men dette har bankene også? Både dnb og sbanken.. så kan du sette opp «sparemål», og sparemåter. Og de har spare-apper/faner i appen. Man kan spare ved mikrotransaksjoner, faste trekk, tømme brukskonto ette regningene er ute osv. så jeg skjønner ikke greia?

Kjenner ikke til alle muligheter der ute, så det må jeg sjekke ut. Men like fullt har jeg altså vært veldig glad i den Dreamsappen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje Dreams ombestemmer seg om mange nok app-separere tar ut pengene sine🤞De må jo allerede ha fått mange reaksjoner på dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De har gjort det geniale; skapt er behov, deretter tar de seg betalt. Kjent taktikk. 

Jeg like godt Dreams selv, men renta er latterlig lav og nå med månedsgebyr i tillegg gjorde at jeg avsluttet kontoen samme dag som mailen kom. Vet ikke om tilsvarende apper, men liker Bulder. Har opprettet flere sparemål der. 

Anonymkode: 90cea...f9f

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 6 måneder senere...

Hei, jeg er ts i denne gamle tråden. Blåser litt liv i den nå, da jeg lurer på om dere vet om det er mange som sluttet å spare i dreams-appen den gangen dreams innførte gebyr! Jeg savner dreams-appen, og håper fortsatt på at Dreams skal fjerne gebyret igjen på et tidspunkt, fordi de mistet mange kunder pga dette gebyret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
AnonymBruker

Jeg slettet ikke appen selv om de begynte med gebyr. Jeg syns fortsatt det er veldig gøy å spare og ser at jeg klarer å spare mer penger enn jeg noensinne har klart, får en skikkelig selvtillits boost av å se at jeg klarer å spare så mye😁 Så de 15 kronene bryr jeg meg ikke om rett og slett.. men skjønner at andre reagerer☺️ Men jeg personlig kommer ikke til å slette appen.

Anonymkode: 26add...cd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor føler folk seg berettiget til at en sparetjeneste/app skal være gratis?

Løsningen blir levert av et selskap som skal tjene penger, i samarbeid med Storebrand for å sikre pengene, som og skal tjene penger.

At en ikke synes tjenesten en får levert er verdt 15 kr er helt legitimt, men at en blir sur for at de begynner å ta betalt for dette synes jeg er smålig/berettiget.

Jeg er ingen storbruker av Dreams men for 15 kr måneden synes jeg det jeg får er helt ok. Jeg sparer og i banken min men med kun en sparekonto så er det vanskelig å dele opp sparemål der. Alt kan naturligvis gå på en konto, men da mister man "målet". At jeg for eksempel skal spare 1 mill totalt på 5 år virker mer uoverkommelig enn om jeg ser at det er 50k til ferie, 250k til ny campingvogn og 500k til ny bil. Som et eksempel. Og for meg er det verdt 15 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Snublefot62 skrev (1 time siden):

Hvorfor føler folk seg berettiget til at en sparetjeneste/app skal være gratis?

Løsningen blir levert av et selskap som skal tjene penger, i samarbeid med Storebrand for å sikre pengene, som og skal tjene penger.

At en ikke synes tjenesten en får levert er verdt 15 kr er helt legitimt, men at en blir sur for at de begynner å ta betalt for dette synes jeg er smålig/berettiget.

Jeg er ingen storbruker av Dreams men for 15 kr måneden synes jeg det jeg får er helt ok. Jeg sparer og i banken min men med kun en sparekonto så er det vanskelig å dele opp sparemål der. Alt kan naturligvis gå på en konto, men da mister man "målet". At jeg for eksempel skal spare 1 mill totalt på 5 år virker mer uoverkommelig enn om jeg ser at det er 50k til ferie, 250k til ny campingvogn og 500k til ny bil. Som et eksempel. Og for meg er det verdt 15 kr.

Helt enig☺️ De må få penger fra en plass de og, og at de hjelper oss med å spare og legger tid og penger på å gjøre det enklest mulig og gøyest mulig for oss ved å utvikle det videre krever at de skal få ta noen kroner betalt syns nå jeg… 15 kroner er ingenting i det store bildet. Og folk forventer jo nærmest at alt skal være gratis nå til dags.. 

Sparehacksene har hjulpet meg helt sykt mye til å spare penger jeg egentlig ikke visste jeg hadde. Og hjelper meg også til å unngå å bruke unødvendige penger på andre ting, da jeg heller legger penger inn i dreams istedenfor å bruke de på tull. 

Anonymkode: 26add...cd6

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har heller ikke sletta appen, har fortsatt sparte penger liggende der, men har stoppet å spare mer. Planen min var å spare litt et par måneder i året, for å unngå disse 15kr hver eneste måned. For min del er det et prinsipp, tanken på å skulle betale penger for å spare penger. Men om man sparer mye, som en av dere over her skriver, så skjønner jeg jo at de 15kr ikke betyr så mye. Selv pleide jeg å spare 500kr i mnd fordelt på flere sparemål, og da blir de 180kr i året liggende litt mer i baktanken. Men appen er fin den, jeg skal hive meg rundt og komme igang igjen med litt sparing to måneder i året😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Jeg har heller ikke sletta appen, har fortsatt sparte penger liggende der, men har stoppet å spare mer. Planen min var å spare litt et par måneder i året, for å unngå disse 15kr hver eneste måned. For min del er det et prinsipp, tanken på å skulle betale penger for å spare penger. Men om man sparer mye, som en av dere over her skriver, så skjønner jeg jo at de 15kr ikke betyr så mye. Selv pleide jeg å spare 500kr i mnd fordelt på flere sparemål, og da blir de 180kr i året liggende litt mer i baktanken. Men appen er fin den, jeg skal hive meg rundt og komme igang igjen med litt sparing to måneder i året😄

Hvorfor bare to ganger i året?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...