mikasand Skrevet 19. august 2022 #1 Skrevet 19. august 2022 (endret) Hei, vi har en sånn nabo her vi bor nå som klager på at vi kjører altfor fort.. og det gjør vi ikke. Kjører vanligvis 20 km i timen der, eller mindre på fartsdempere. Vi har allerede fått 2 meldinger angående dette, så banker hun plutselig på døren i dag. Hun klaga igjen på at en av oss kjørte for fort, slik at h*n så ikke barnet som ble nesten kjørt på.. Nja, vi har bilkamera, det var ikke noe barn der, og samboeren som kjørte, passerte fartsdumper akkurat da (2km/t med senket bil). Videoopptaket skal vi ta vare på bare i tilfelle hun prøver seg på noe.. Har opplevd at alle andre kjører der mye fortere enn oss og det er ikke noe som helst reaksjon på det, eller svært lite da. Senket bil, så kjører man automatisk mye saktere på slike veier for å ikke ødelegge bilen. Hva ville dere ha gjort i en slik situasjon? Vi leier, men vil gjerne forbli her til vi sparer til noe eget, dvs 2-3 år.. Denne naboen som det er snakk om er ikke utleieren vår, men vil ikke at vi må flytte pga. konstante klager, selv om vi gjorde ikke noe galt. Endret 19. august 2022 av mikasand
AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #2 Skrevet 19. august 2022 4 hours ago, mikasand said: Hva ville dere ha gjort i en slik situasjon? Hadde ikke gjort noe, bare oversett denne naboen Anonymkode: a1e60...cfd 2
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #3 Skrevet 20. august 2022 Er det et vellag i nærmiljøet? Snakk med de. Mulig at hun allerede er kjent, men du vil ikke ha en gjeng tomskaller vende seg mot deg uansett. Vær vennlig og positiv, vis til at du forstår grunnen for fartshumpene og alltid kjører pent, noe du også må med den bilen du har. Folk flest vil forstå, og kanskje forsvare deg når den naboen står ved gjerdet og snakker skit. Anonymkode: d1cb3...aa6
NiceOrNothing Skrevet 20. august 2022 #4 Skrevet 20. august 2022 mikasand skrev (23 timer siden): Hei, vi har en sånn nabo her vi bor nå som klager på at vi kjører altfor fort.. og det gjør vi ikke. Kjører vanligvis 20 km i timen der, eller mindre på fartsdempere. Vi har allerede fått 2 meldinger angående dette, så banker hun plutselig på døren i dag. Hun klaga igjen på at en av oss kjørte for fort, slik at h*n så ikke barnet som ble nesten kjørt på.. Nja, vi har bilkamera, det var ikke noe barn der, og samboeren som kjørte, passerte fartsdumper akkurat da (2km/t med senket bil). Videoopptaket skal vi ta vare på bare i tilfelle hun prøver seg på noe.. Har opplevd at alle andre kjører der mye fortere enn oss og det er ikke noe som helst reaksjon på det, eller svært lite da. Senket bil, så kjører man automatisk mye saktere på slike veier for å ikke ødelegge bilen. Hva ville dere ha gjort i en slik situasjon? Vi leier, men vil gjerne forbli her til vi sparer til noe eget, dvs 2-3 år.. Denne naboen som det er snakk om er ikke utleieren vår, men vil ikke at vi må flytte pga. konstante klager, selv om vi gjorde ikke noe galt. Hadde bare vært sykt hyggelig , ydmyk og medgjørlig . Her må dere tenke på hva som veier tyngst for dere , ønsket om å bli , eller ønsket om å «ha rett « i en diskusjon om fart . Ikke diskuter med henne .
AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #5 Skrevet 21. august 2022 Enkelte ser på folk som leier som underlegne andre og tror de kan klage på alt mulig om dem. Selv fikk jeg klage på at vaskemaskinen min sentrifugerte for mye om natta - selv om jeg ikke hadde vaskemaskin (!) Bare vær høflig og medgjørlig, og tell ned inne i hodet til du kan flytte, det er mitt råd. Anonymkode: 42242...f54
AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #6 Skrevet 21. august 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Enkelte ser på folk som leier som underlegne andre og tror de kan klage på alt mulig om dem. Selv fikk jeg klage på at vaskemaskinen min sentrifugerte for mye om natta - selv om jeg ikke hadde vaskemaskin (!) Bare vær høflig og medgjørlig, og tell ned inne i hodet til du kan flytte, det er mitt råd. Anonymkode: 42242...f54 Det er dårlig gjort å vaske klær om natta, om man bor i blokk i hvert fall. Hører det innimellom, men ikke hver natt. Da hadde jeg klaget. Har ingenting med leier eller eier å gjøre. Vi eier begge to. Anonymkode: 2e917...691
AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #7 Skrevet 21. august 2022 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Det er dårlig gjort å vaske klær om natta, om man bor i blokk i hvert fall. Hører det innimellom, men ikke hver natt. Da hadde jeg klaget. Har ingenting med leier eller eier å gjøre. Vi eier begge to. Anonymkode: 2e917...691 Poenget var at denne personen ikke en gang har vaskemaskin - helt på linje med TS som har så lav bil at de er nødt til å snegle seg over fartshumpen. http://media2.giphy.com/media/ZzvmSrCZS7uco/200.gif Anonymkode: d1cb3...aa6 2
mikasand Skrevet 21. august 2022 Forfatter #8 Skrevet 21. august 2022 (endret) Takk for alle svar. 😊 Tror vi bare venter med å gjøre noe for nå. Aldri ga stygge blikk eller har vært uhøflig, men ja, det er det at vi leier, er utenlandske (selv om vi har bodd i Norge over halvparten av livet vårt), og driver med biler ish. Naboens verste mareritt, kanskje? 😂 Vi senket farten generelt etter første klagen, før selve senking av bilen, kun pga. at hun trodde vi råkjørte, mens vi satt litt fast i en grusparkering og prøvde å komme oss ut. 😅 Ser ut som om det ville også være for høy fart for henne selv om vi ville ha kjørt 5km i timen hele veien, for å si det slik. 🤔 Hun er kjent for å overdrive litt.. Får se hvordan dette her vil gå. Endret 21. august 2022 av mikasand
AnonymBruker Skrevet 25. august 2022 #9 Skrevet 25. august 2022 NiceOrNothing skrev (På 20.8.2022 den 12.00): Hadde bare vært sykt hyggelig , ydmyk og medgjørlig . Her må dere tenke på hva som veier tyngst for dere , ønsket om å bli , eller ønsket om å «ha rett « i en diskusjon om fart . Ikke diskuter med henne . Hadde forsøkt med det til å begynne med, men hadde hun ikke gitt seg hadde jeg sagt klart i fra. Jeg finner meg ikke i å bli løyet om, og jeg hadde tatt frem kamerabeviset. Anonymkode: 10ecf...02e
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #10 Skrevet 31. august 2022 Vis henne videoen fra bilen. Hvis hun ikke godtar det så vet du at hun er gal. Og ta vare på den videoen! Anonymkode: e88ee...29e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå