Gå til innhold

Hvordan akseptere at sexen bare er helt grei?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et helt greit sexliv, tror jeg. Ikke dårlig, men heller ikke fantastisk. Skulle ønske jeg ble ordentlig kåt og fikk orgasme lett, men føler at jeg er treg og at jeg har lite følelse. Det er liksom litt for mye arbeid for lite nytelse. Føler meg litt lurt, trodde det skulle være så fantastisk. 

Noen flere? Hvordan akseptere at det ikke er så godt som hypen sier?

Anonymkode: d0daa...543

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje med å ta mere ansvar selv for både sin egen og partners nytelse? Finne mere ut av hva du tenner på? Alle har et labert sexliv til tider,etter 20 år med samme mann er det ikke alltid like «fantastisk»..men der kommer det med å ta ansvar selv , innføre leketøy som jeg vet vi begge liker og prøve å «krydre» de litt og finne gnisten igjen..

Anonymkode: 1f83b...0fc

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Som Esther Perel sier;

"Ask your self. I turn me on, when? & i turn me off, when". 

Anonymkode: 8abe0...6c4

• Nyttig 1
Skrevet

Det kjenner jeg meg igjen i. Var vanvittig skuffet de første årene jeg hadde sex. 

Anbefaler deg å utforske egen kropp og seksualitet, så du kan meddele skikkelig hva du ønsker og trenger. 

De siste 10-15 årene har jeg opplevd at sex er mer enn hypen. Nærmest euforisk/religiøs opplevelse. Dette har imidlertid ikke kommet uten ærlighet mrd meg selv og min partner angående at ting ikke virket for meg, og uttesting for å få det bedre.

Anonymkode: e8952...c05

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Har et helt greit sexliv, tror jeg. Ikke dårlig, men heller ikke fantastisk. Skulle ønske jeg ble ordentlig kåt og fikk orgasme lett, men føler at jeg er treg og at jeg har lite følelse. Det er liksom litt for mye arbeid for lite nytelse. Føler meg litt lurt, trodde det skulle være så fantastisk. 

Hvorfor jobbe med å akseptere det? Hvorfor ikke heller tenke at dette aksepterer jeg IKKE , jeg ønsker meg noe bedre . Sex handler mye om tiltrekning og instinkt . Kan ikke fremprovoseres 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Kanskje med å ta mere ansvar selv for både sin egen og partners nytelse? Finne mere ut av hva du tenner på? Alle har et labert sexliv til tider,etter 20 år med samme mann er det ikke alltid like «fantastisk»..men der kommer det med å ta ansvar selv , innføre leketøy som jeg vet vi begge liker og prøve å «krydre» de litt og finne gnisten igjen..

Anonymkode: 1f83b...0fc

Synes det er vanskelig å finne ut hva jeg tenner på. Ikke minst hva jeg tenner på i praksis. 

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Som Esther Perel sier;

"Ask your self. I turn me on, when? & i turn me off, when". 

Anonymkode: 8abe0...6c4

Jeg skjønner ikke helt hvordan 😅 Fantasere for å komme i stemning?

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Det kjenner jeg meg igjen i. Var vanvittig skuffet de første årene jeg hadde sex. 

Anbefaler deg å utforske egen kropp og seksualitet, så du kan meddele skikkelig hva du ønsker og trenger. 

De siste 10-15 årene har jeg opplevd at sex er mer enn hypen. Nærmest euforisk/religiøs opplevelse. Dette har imidlertid ikke kommet uten ærlighet mrd meg selv og min partner angående at ting ikke virket for meg, og uttesting for å få det bedre.

Synes det er skikkelig vanskelig, både å vite hva som kan prøves og å ta det opp med partner. Hvor begynner man liksom? Hva var det som ikke funket for deg?

NiceOrNothing skrev (27 minutter siden):

Hvorfor jobbe med å akseptere det? Hvorfor ikke heller tenke at dette aksepterer jeg IKKE , jeg ønsker meg noe bedre . Sex handler mye om tiltrekning og instinkt . Kan ikke fremprovoseres 

Tenker at det er bedre for meg å akseptere enn å lengte etter bedre sex. Har barn sammen med mannen, kan ikke bryte ut og ødelegge alt fordi jeg kanskje muligens kunne tent mer på noen andre. 

• Nyttig 1
Skrevet

Har du lite med følelse når du onanerer også?

Anonymkode: c4ccd...86f

• Nyttig 1
Skrevet

Hva er galt med å fantasere? Det gjør jeg alltid under sex. Eneste måten jeg kan komme på. 

Anonymkode: 41c85...f13

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Det kjedelige svaret er jo at det er mulig at du ikke tenner så veldig på mannen din, eller at dere ikke har så sterk seksuell kjemi. Sex er veldig personavhengig for å si det sånn, og du kan ha dårlig sex med en mann og helt superfantastisk sex med en annen. Det handler mye om kjemi, tiltrekning og hvordan man fysisk passer sammen. Men som du skriver så har du ikke tenkt å gå fra han, så det er ikke et alternativ. Det beste du kan gjøre er å snakke med han om at du har lyst til å kunne nyte sex enda mer sammen med han. Og utforsk ting du er nysgjerrig på, prøv leker hvis du ikke har det fra før, se filmer eller les noveller alene eller sammen med han, prøv deg fram. Det er lyst og tenning som driver det å ønske seg god sex. 

Anonymkode: 10a0a...8d6

Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Synes det er vanskelig å finne ut hva jeg tenner på. Ikke minst hva jeg tenner på i praksis. 

Synes det er skikkelig vanskelig, både å vite hva som kan prøves og å ta det opp med partner. Hvor begynner man liksom? Hva var det som ikke funket for deg?

Tenker at det er bedre for meg å akseptere enn å lengte etter bedre sex. Har barn sammen med mannen, kan ikke bryte ut og ødelegge alt fordi jeg kanskje muligens kunne tent mer på noen andre. 

Hvorfor kan du ikke bryte ut? Dummeste jeg har hørt. Og det er en dårlig unnskyldning å skylde på at det er pga barn. Forskningen viser uans at barn har det bedre med skilte foreldre hvor foreldrene er happy. Enn i et samliv hvor foreldrene bor sammen men har det medium

Anonymkode: b8362...60a

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Forskningen viser uans at barn har det bedre med skilte foreldre hvor foreldrene er happy. Enn i et samliv hvor foreldrene bor sammen men har det medium

Har du lenke til den "forskningen"? 

Anonymkode: 94557...128

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor kan du ikke bryte ut? Dummeste jeg har hørt. Og det er en dårlig unnskyldning å skylde på at det er pga barn. Forskningen viser uans at barn har det bedre med skilte foreldre hvor foreldrene er happy. Enn i et samliv hvor foreldrene bor sammen men har det medium

Men har ts en realistisk sjans på mer attraktive menn da? Og for hva, uforpliktende sex eller seriøst forhold?

Anonymkode: 46bee...c83

Skrevet

På meg høres det ut som om du beskriver hverdagssex, TS. Og det er jo koselig. De fleste elskovene vi har, er hverdagssex. Helt ok, men egentlig ikke mer enn det. Jeg setter virkelig pris på dem. 💜

For meg tok det lang tid før jeg fant ut hva som tenner meg. Det første jeg måtte gjøre var å slippe alle ideer om at sex er som «andre» sier. Fasiten for hva som tenner meg, er det jeg som sitter på, så jeg måtte lære å stole mer på meg selv og lære å si ifra. Små steg. Kanskje det var en berøring jeg synes var ekstra god? Kanskje det var noe jeg gjorde jeg likte? Kanskje stearinlys og dempet belysning ga meg noe? Og så sa jeg fra om at jeg ønsket mer av det. Noe annet jeg trente mye på, var å være til stede i elskoven. Virkelig ta til meg inntrykkene og nyte. Også i hverdagssexen. Ikke analysere og bedømme om det var godt eller ei, men bare være til stede og nyte.

Jeg blir forresten lettere tent før vi havner til sengs enn etterpå. Derfor utforsket vi dette med kjærlighetsspråk og det har kanskje vært noe av det viktigste både for forholdet og sexlivet vårt. Og så oppdaget jeg at jeg liker å eksperimentere så vi eksperimenterer av og til med nye metoder og stillinger. Så selv om de fleste elskovene våre er hverdagssex, så sørger vi for å legge litt ekstra til rette for elskover med det lille ekstra.

Det jeg prøver å si er at du kan lete litt i det selv etter det som tenner deg. Det trenger ikke være noe komplisert. Men ikke stress. Senk skuldrene og nyt det dere faktisk har. Og ta det derfra. 🤗

• Nyttig 3
Skrevet

PS: Synes ikke du skal gå fra mannen din! 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.8.2022 den 13.56):

Det som ikke fungerte for meg var tydeligvis utålmodighet og hastighet. Jeg trodde menn kunne dette med sex, og at jeg liksom ikke virket, men de var for lite flinke med forspill, for kjapp på hullet, og jaget for kjapt på. 

Jeg brukte dildo og onani for å bli kjent med hva som fungerte for meg, og mer kåtet opp før samleie, trenge roligere inn og ikke så stor hastighet under knulling, så ble det noe helt annet. Som jeg hadde fantasert om, og enda bedre. 

Jeg var ærlig med partner. Han visste jo at jeg ikke fikk orgasme, så sa bare at jeg trodde jeg hadde funnet ut hvordan det bedre kunne skje, spurte om vi kunne forsøke. Det ville han gjerne, og da ham oppdaget resultatet av det ville han ikke gå tilbake til annet igjen. Var jo mye kjekkere for ham også at jeg ble helt gal av nytelse og orgasme(r). 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.8.2022 den 12.32):

Hvordan har du hatt det i tidligere forhold?

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.8.2022 den 18.08):

Hva er galt med å fantasere? Det gjør jeg alltid under sex. Eneste måten jeg kan komme på. 

Anonymkode: 41c85...f13

Det klarer ikke jeg. Jeg må være til stede i øyeblikket. Skulle jeg prøvd å fantasere hadde jeg bare blitt distrahert og «ramlet av».

Anonymkode: 56472...4eb

Skrevet
On 8/19/2022 at 12:32 PM, AnonymBruker said:

Først og fremst må du ta din del av ansvaret for sexen, selv om det er 50-60 år siden den seksuelle revolusjon er det fortsatt en del kvinner som ser ut til å mene at det er mannens oppgave å tilfredsstille kvinnen slik at kvaliteten på sexlivet blir et mål på mannens evner som elsker. 

Når det er sagt kan det nok for noen være enda mer spennende med oppmerksomhet fra en fremmed, og det er ingen selvfølge at den mannen du elsker er den du passer aller best med seksuelt. Her ser vi en av fordelene ved swinging eller som i mitt tilfelle, cuckold-forhold, altså et forhold der mannen godtar at kvinnen har sex med andre, mens mannen holder seg trofast til henne. Noen kvinner legger veldig vekt på følelser i det seksuelle og vil nesten bare ha glede av sex med en hun har følelser for. Men norske kvinner og menn ligger angivelig på verdenstoppen når det gjelder tilfeldig sex, sex utenfor forhold, og det sier jo litt om at det tross alt er ganske vanlig å kunne frikoble sex fra følelser. 

Nå er det vel ikke sikkert din mann ville likt å leve i et seksuelt åpent forhold, og kanskje dette heller ikke er noe for deg, men uansett hva du og din mann tenner på er det nok lurt å lære seg å snakke sammen om sex. For å sitere Woody Allen: " Is sex dirty? Only when it's being done right." Det er noe med sex som belønner vilje og mot til å bryte tabuer, kle seg naken i mer enn fysisk forstand og utforske lyster som kan virke skumle og/eller slemme. Så om ikke swinging eller cuckold-forhold skulle være noe for dere kan det være dere har andre uutforskede områder av seksualiteten som vil bringe dere opp til nye høyder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...