AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #1 Skrevet 19. august 2022 Chrome vil slutte å tillate ad-blockere Og du tenker "HAH! Jeg bare bruker en annen nettleser". Men det vil ikke være et alternativ særlig lenge, for nettsidene kan bare blokkere alle nettlesere utenom nyeste versjonen av Chrome. Anonymkode: 4cf0c...fa7
Gibralfaro Skrevet 19. august 2022 #2 Skrevet 19. august 2022 Da er det nesten sånn for meg at jeg slutter å bruke nettet. Internett har blitt en pest og en plage synes jeg. 6
AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #3 Skrevet 19. august 2022 Noen kommer garantert til å finne løsninger på dette, jeg har uansett et par Raspberry Pi liggende og kan sette opp Pi-Hole for å blokkere annonser over mitt eget nettverk. https://pi-hole.net Anonymkode: 283be...dc3 1 2
AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #4 Skrevet 19. august 2022 Gibralfaro skrev (6 minutter siden): Da er det nesten sånn for meg at jeg slutter å bruke nettet. Internett har blitt en pest og en plage synes jeg. Sa du på et nettforum. Anonymkode: fb76d...d42 1
Gjest Villfisker Skrevet 19. august 2022 #5 Skrevet 19. august 2022 Gibralfaro skrev (6 minutter siden): Da er det nesten sånn for meg at jeg slutter å bruke nettet. Internett har blitt en pest og en plage synes jeg. Enig, men ikke overrasket. At google er frekke som f, er ikke noe nytt.
AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #6 Skrevet 19. august 2022 Duck duck go blokkerer veldig mye ganske så effektivt, dessuten vil google bli tvunget til kne pga visse kriminelle ting de har gjort. Ulovlig overvåking og innsamling av info. Er ikke uten grunn at Danmark nå forbyr google chrome i skolen. Anonymkode: 62682...58a
AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #7 Skrevet 19. august 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Sa du på et nettforum. Anonymkode: fb76d...d42 Vedkomne mener åpenbart utviklingen internett har tatt, ikke selve internett. Anonymkode: 4cf0c...fa7 2
AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #8 Skrevet 19. august 2022 LOOOOOOOL Det er ikke sånn det funker TS. Men ok, du får tro det 😂 Anonymkode: e6ffb...e1d 2
AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #9 Skrevet 19. august 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): LOOOOOOOL Det er ikke sånn det funker TS. Men ok, du får tro det 😂 Anonymkode: e6ffb...e1d Du vet ingenting, og nekter å innta kunnskap. Anonymkode: 4cf0c...fa7
AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #10 Skrevet 19. august 2022 3 hours ago, AnonymBruker said: Chrome vil slutte å tillate ad-blockere Og du tenker "HAH! Jeg bare bruker en annen nettleser". Men det vil ikke være et alternativ særlig lenge, for nettsidene kan bare blokkere alle nettlesere utenom nyeste versjonen av Chrome. Anonymkode: 4cf0c...fa7 Skulle gjerne sett hvor mange som oppsøker disse nettsidene da ... Det eneste som vil bli resultatet av dette, er at ingen gidder å bruke Chrome lenger; er det noe folk har fått overdose av, så er det reklame man ikke kan velge bort. Anonymkode: 7a47a...407 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #11 Skrevet 19. august 2022 Håper ikke at det har noen konsekvenser for meg som bruker Opera som nettleser. Er en grunn for at jeg byttet nettleser. Anonymkode: 7e090...b54
Ivy Skrevet 19. august 2022 #12 Skrevet 19. august 2022 4 minutter siden, AnonymBruker said: Håper ikke at det har noen konsekvenser for meg som bruker Opera som nettleser. Er en grunn for at jeg byttet nettleser. Anonymkode: 7e090...b54 Det vil nok ha en konsekvens, siden Opera nå er chromium basert.
Gibralfaro Skrevet 19. august 2022 #13 Skrevet 19. august 2022 7 hours ago, AnonymBruker said: Sa du på et nettforum. Anonymkode: fb76d...d42 Ja? 🤷♂️
Gibralfaro Skrevet 19. august 2022 #14 Skrevet 19. august 2022 7 hours ago, Villfisker said: Enig, men ikke overrasket. At google er frekke som f, er ikke noe nytt. Er ikke bare Google, gjelder nok de fleste store internasjonale, tenker jeg.
AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #15 Skrevet 19. august 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Håper ikke at det har noen konsekvenser for meg som bruker Opera som nettleser. Er en grunn for at jeg byttet nettleser. Anonymkode: 7e090...b54 Firefox er eneste mainstream nettleser som ikke er basert på chromium. Anonymkode: 4cf0c...fa7 1
Gjest Villfisker Skrevet 20. august 2022 #16 Skrevet 20. august 2022 Gibralfaro skrev (15 timer siden): Er ikke bare Google, gjelder nok de fleste store internasjonale, tenker jeg. De følger nok etter ja
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #17 Skrevet 20. august 2022 Det står jo ingenting i den artikkelen om at adblock vil bli forbudt. Anonymkode: 5457b...e4f 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #18 Skrevet 22. august 2022 Jeg har drevet med PC siden jeg omtrent gikk med bleier, og det begynner å bli en del år siden (min første "egne" maskin var en 286). I løpet av alle disse årene så har det kommet utallige forsøk på å forhindre uønsket oppførsel, som å piratkopiere, blokkere reklame og utrolig mye mer. Og hver eneste gang, HVER GANG, finner noen luringer på måter å komme seg rundt på. Enten det er DRM-sperrer eller at en User-Agent-linje viser at nettlesereren egentlig er noe annet enn den du faktisk bruker. Sier ikke at det nødvendigvis blir så enkelt, men ta det med ro, vi skal nå klare å se både KG og det meste annet uten reklame også i fremtiden. Anonymkode: d521b...636 2
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #19 Skrevet 22. august 2022 En dag eller to, så er det en ny løsning tilgjengelig. Anonymkode: 55107...1c7
Polyester Skrevet 22. august 2022 #20 Skrevet 22. august 2022 Nå har jeg ikke lest artikkelen men det kommer alltid workarounds som er lett tilgjengelig om man vet hva man skal søke etter. Men det er jo slik nå at vårt betalingsmiddel mot å bruke internett er informasjonen vår og at vi ser reklame. Det er en ganske dårlig løsning. Internett er en så stor del av verden nå at det nesten er en menneskerett men allikevel tar de betalt i personlig informasjon fordi de kan. Jeg håper nettleverandører uansett begynner å tilby et slags abonnement som koster penger mot reklame/informasjonssanking. Jeg har adblock på telefon og pc nå men jeg hadde betalt om det ikke hadde gått an å ha det gratis. Gibralfaro skrev (På 19.8.2022 den 12.20): Da er det nesten sånn for meg at jeg slutter å bruke nettet. Internett har blitt en pest og en plage synes jeg. du får ha lykke til med å følge med i verden da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå