Gå til innhold

Poenggrenser, UiO

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

http://www.treidernorge.no/college/Default.asp?Cat=34

"I den nye ordningen har vi nå et unikt tilbud for 1. og 2. avdeling som har medført at vi også har studenter med studierett  ved Det juridiske fakultet i våre klasser. Studiet er meget populært, og Treider vil i den nye ordningen også kunne tilby undervisning på 3., 4. og 5. avdeling (dersom det er nok studenter som fortsetter videre fra 1. og 2. avdeling). Det er også viktig å være klar over at man i den nye ordningen kan søke seg over til Det juridiske fakultet og få fritak for avlagte eksamener.

GENERELT OM STUDIET

I den nye ordningen kan man søke seg inn på Det juridiske faktultet og få fritak for avlagte eksamener på 1. og 2. avdeling. Alle reglene for dette inntaket er ikke avklart fra Universitetet, men tidligere har inntak på 2. avdeling vært basert på karakterer fra videregående skole, mens inntak på 3. avdeling har bygget på karakterene oppnådd på 1. og 2. avdeling (uavhengig av karakterene fra videregående skole). De som har gjort det bra på eksamen på 1. og 2. avdeling har kommet inn. Treider har tilbudt jusstudier i 10 år, og karakterene til studenter ved Treider som har gått opp til Universitetseksamen i jus har i snitt vært bedre enn karakterene ved Det juridiske fakultet! Å oppnå gode karakterer er fullt mulig, ettersom du på Treider studerer jus med personlig oppfølging."

Sa ikke du at de skrev at man helt sikkert kom inn med gode karakter fra de to første år da? Her har de jo tatt forbehold. Men synes vel egentlig de burde tatt mye klarere forbehold når situasjonen er slik som den er linket til hos UIO lengre oppe.

Hilsen en som også vil inn på jussen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sa ikke du at de skrev at man helt sikkert kom inn med gode karakter fra de to første år da? Her har de jo tatt forbehold. Men synes vel egentlig de burde tatt mye klarere forbehold når situasjonen er slik som den er linket til hos UIO lengre oppe.

Hilsen en som også vil inn på jussen...

De sa det - jeg ringte til Treider og fikk snakke med en dame, spurte om det var slik at dersom jeg gikk så så mange avd hos de ville jeg komme inn på jussen på bakgrunn av karakterene fra de avd., ikke vgs-karakterene - da svarte hun "ja, du må to avd hos oss, så kommer du inn"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De sa det - jeg ringte til Treider og fikk snakke med en dame, spurte om det var slik at dersom jeg gikk så så mange avd hos de ville jeg komme inn på jussen på bakgrunn av karakterene fra de avd., ikke vgs-karakterene - da svarte hun "ja, du må to avd hos oss, så kommer du inn"

Hva stoler du på da; Damen hos Treider eller Juridisk fakultets hjemmesider?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vet jeg ikke før jeg ringer juridisk fakultet samt ringer Treider igjen. Det er ikke aktuelt å gjøre før etter jul, for dette haster ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...