AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #1 Skrevet 19. august 2022 Eller? 🙈 Når 1åringen ikke får viljen sin og jeg blir nødt til å løfte han opp så tar han begge hendene sine og prøver å «knurve» eller rive ansiktet mitt.. Det skjer hver gang han er sint for å at han ikke får springe fritt i dagligvaren for eks. Såååå sint! 😅 Noen som har opplevd det samme? Han blir like fort glad igjen, men er veldig opptatt å stikke hendene sine i munnen min, prøve å åpne munnen, prøver å ta på øyet, osv. Anonymkode: 03a62...79f
AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #2 Skrevet 19. august 2022 Kjære vene, 1 åringen prøver ikke skade deg med vilje, han aner ikke at det gjør vondt for deg. Når han river i ansiktet ditt, hold ham så langt unna eller tett inntil at han ikke klarer å få tak. Og det er lov å si "au, det gjorde vondt" og ta bort hendene hans. Etterhvert som han blir eldre må du lære ham måter å få utløp for sinnet sitt på måter som ikke skader andre. Anonymkode: 8a9be...0ed 5
AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #3 Skrevet 19. august 2022 Veldig vanlig. Si au, nå får mamma vondt, det er ikke lov. Jeg skjønner du vil xyz, men nå må du sitte i vogna. Repeat. Når de er to skjønner de mer av konseptet at andre får vondt sånn som de får vondt, og det er lettere å snakke med dem om sånn oppførsel. Anonymkode: 020c2...508 2
~white lady~ Skrevet 19. august 2022 #4 Skrevet 19. august 2022 (endret) AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Eller? 🙈 Når 1åringen ikke får viljen sin og jeg blir nødt til å løfte han opp så tar han begge hendene sine og prøver å «knurve» eller rive ansiktet mitt.. Det skjer hver gang han er sint for å at han ikke får springe fritt i dagligvaren for eks. Såååå sint! 😅 Noen som har opplevd det samme? Han blir like fort glad igjen, men er veldig opptatt å stikke hendene sine i munnen min, prøve å åpne munnen, prøver å ta på øyet, osv. Anonymkode: 03a62...79f Småbarn blir ofte utagerende i slike situasjoner fordi de mangler språk, impulskontroll, evnen til logisk tenkning og lavt utviklet empati. Ikke ta deg nær av det. Hold han på avstand, ta vekk hendene hans og gjenta hver gang det skjer. Forhold deg rolig. Når han blir eldre kan du forklare med ord. Endret 19. august 2022 av ~white lady~ Edit
Mezzosoprena Skrevet 19. august 2022 #5 Skrevet 19. august 2022 1-åringen "prøver ikke å skade deg". 1-åringen vet ikke hva den gjør. Dette er de situasjonene hvor du skal begynne å lære opp baby til at "slik gjør man ikke", "au, dette gjør vondt" - noe som gjentas i det uendelig til det endelig fester seg i den lille babyhjernen. 2
AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #6 Skrevet 19. august 2022 Slenger meg på alle de andre her.. TS, hvordan i all verden kan du virkelig tro, at en 1-år gammel "baby" ønsker å skade deg med vilje? Hvis du faktisk tror det, da er det på høy tid å lese bøker om barn for å tilegne seg litt mer kunnskap. Anonymkode: 3ef00...c0b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå