AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #1 Skrevet 19. august 2022 Det kan vel aldri være helt lik mengde følelser. Burde man da velge å være i et forhold der mannen elsker deg høyere enn alt annet, mens en selv "bare" elsker/er glad i, eller burde man velge en der en selv elsker den andre høyere enn alt annet, og den andre er litt lenger ned på skalaen? Hva er best/verst? Anonymkode: d60a9...c60
AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #2 Skrevet 19. august 2022 Best for hvem? Forholdet, eller en av partene? Det er klart mer behagelig for meg at mannen min elsker meg høyere enn jeg elsker han. Uvisst hva som er best for forholdet og for oss begge. Anonymkode: 2eae9...722
AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #3 Skrevet 19. august 2022 Det beste er at dette både er rimelig likt og at begge parter er klar over ståa. Altså feks at begge synes den andre er helt grei, en stabil partner som utgjør en god samboer og (om en har prioritert å få barn) er en solid og pålitelig foreldre, og begge vet om dette. Eller at begge antar den andre er «the one» og derfor finner seg i veldig mange skavanker og mangler for å likevel være sammen. Ikke veldig mange vellykka forhold er basert på ren kåthet. Som er den innledende fasen vi så fint kaller «forelska». Anonymkode: e0b82...706
AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #4 Skrevet 19. august 2022 I mine forhold har det alltid vært slik at hun har elsket meg høyere enn jeg har elsket henne. Det har alltis skapt en slags ublanse, som egentlig er litt ugrei. Ikke bare for henne, men også for meg. Tanken på at hun vil gjøre alt for ikke å bli forlatt, er ganske klaustrofobisk, og ikke et optimalt utgangspunkt for et samliv. Anonymkode: 7441e...6af 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #5 Skrevet 19. august 2022 Kan man måle følelser? Anonymkode: 56fff...c80 1 1
Trolltunge Skrevet 19. august 2022 #6 Skrevet 19. august 2022 (endret) Hvordan måler man slik? Jeg går ut fra at noen dager er jeg i forhold med en jeg er mer glad i enn motsatt, og andre dager er jeg i forhold med en der han er mer glad i meg enn motsatt. Med en og samme mann. Vi går jo ikke på helt jevne følelser til enhver tid. Om det blir veldig skjevt, som at ene elsker og andre ikke bryr seg stort, så er man nok ikke ment for hverandre. Begge burde da ta initiativ til å avslutte, hver av sin årsak. Endret 19. august 2022 av Trolltunge 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #7 Skrevet 19. august 2022 Hva med en case der kvinnen har passert 50. Hun har vært forelsket flere ganger i løpet av livet men aldri fått de hun har vært forelsket i. Siste hun var forelsket i var en som bare ønsket fwb. Altså en man aldri kan få. Så treffer kvinnen en ny mann. Man møtes og har det fint sammen og trives greit sammen men hun føler ingenting som hun følte for fwb sin. Hun liker han nye men han liker nok henne mye mer. Hva gjør man? Når man vet at man aldri får den man er forelsket i. Og det kommer aldri til skje når det har aldri skjedd alle de gangene før hun har vært forelsket i noen. Men denne mannen som er så begeistret for henne er stødigere enn fjellet og veldig enkel og forholde seg til. Og alternativet er å forbli single resten av livet??? Hva hadde du gjort??? Anonymkode: f4ca7...1f5 1
Virrevirrevapp Skrevet 19. august 2022 #8 Skrevet 19. august 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Hva hadde du gjort??? Anonymkode: f4ca7...1f5 Funnet en tredje mann som er både litt spennende og litt trygg.
AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #9 Skrevet 19. august 2022 Virrevirrevapp skrev (49 minutter siden): Funnet en tredje mann som er både litt spennende og litt trygg. Det burde hun vel ha funnet for lenge siden når hun er passert 50 eller??? Anonymkode: f4ca7...1f5
AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #10 Skrevet 21. august 2022 AnonymBruker skrev (På 19.8.2022 den 19.52): Hva med en case der kvinnen har passert 50. Hun har vært forelsket flere ganger i løpet av livet men aldri fått de hun har vært forelsket i. Siste hun var forelsket i var en som bare ønsket fwb. Altså en man aldri kan få. Så treffer kvinnen en ny mann. Man møtes og har det fint sammen og trives greit sammen men hun føler ingenting som hun følte for fwb sin. Hun liker han nye men han liker nok henne mye mer. Hva gjør man? Når man vet at man aldri får den man er forelsket i. Og det kommer aldri til skje når det har aldri skjedd alle de gangene før hun har vært forelsket i noen. Men denne mannen som er så begeistret for henne er stødigere enn fjellet og veldig enkel og forholde seg til. Og alternativet er å forbli single resten av livet??? Hva hadde du gjort??? Anonymkode: f4ca7...1f5 heter du Hilde, bor i Oslo og har stalket denne fwb-en som ikke ville bli kjæresten din, sin kjæreste? I så fall; få deg et liv, og ta mannen som faktisk vil ha deg. Anonymkode: 155a6...852
AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #11 Skrevet 21. august 2022 AnonymBruker skrev (På 19.8.2022 den 20.59): Det burde hun vel ha funnet for lenge siden når hun er passert 50 eller??? Anonymkode: f4ca7...1f5 Det hjelper ihvertfall ikke med en som er bare spennende eller bare trygg. Anonymkode: 9a625...484
AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #12 Skrevet 21. august 2022 AnonymBruker skrev (På 19.8.2022 den 19.52): Hva med en case der kvinnen har passert 50. Hun har vært forelsket flere ganger i løpet av livet men aldri fått de hun har vært forelsket i. Siste hun var forelsket i var en som bare ønsket fwb. Altså en man aldri kan få. Så treffer kvinnen en ny mann. Man møtes og har det fint sammen og trives greit sammen men hun føler ingenting som hun følte for fwb sin. Hun liker han nye men han liker nok henne mye mer. Hva gjør man? Når man vet at man aldri får den man er forelsket i. Og det kommer aldri til skje når det har aldri skjedd alle de gangene før hun har vært forelsket i noen. Men denne mannen som er så begeistret for henne er stødigere enn fjellet og veldig enkel og forholde seg til. Og alternativet er å forbli single resten av livet??? Hva hadde du gjort??? Anonymkode: f4ca7...1f5 Hun har passert 50 år. Hva skal hun med mann hun ikke elsker? Jeg er yngre. Har de barna jeg ønsker, har bra økonomi, har gode venner, har mange ønsker og drømmer. Jeg har mann også, men det er kun fordi jeg elsker ham og han elsker meg. Uten det... ja da hadde jeg bodd alene, reist mye, valgt mitt eget liv, hatt gode leketøy og kanskje hatt en elsker. Eller flere. Jeg hadde så definitivt ikke levd med en mann jeg ikke elsker. Det hadde jeg ikke engang vurdert. Anonymkode: 9690e...a34
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå