Gå til innhold

Hva hadde du valgt? Bli behandlet som dritt eller gå ned i stilling?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

jeg jobber nå i 100 stilling men blir behandlet som dritt av sjefen. Han slenger bare dritt og klager uansett hva.

jeg får tilbud på 60% stilling et annet sted med fantastisk sjef.

hva hadde du valgt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg valgte å gå ned i stilling. Det var ikke så langvarig heller, fikk tilbud om full tid etter 6 måneder. Angret ikke et sekund. 

• Liker 4
Skrevet

Er det mulighet for ekstravakter eller å få 100% stilling på sikt?  

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville ikke gått ned i stilling. Jeg ville heller søkt og søkt etter noe annet. 

Å gå ned i stillingsprosent får ikke bare konsekvenser for økonomien din NÅ. Det får konsekvenser for pensjon, videre lønnsutvikling, om du blir ufør/langtidssykemeldt vil utbetalingen du får basere seg på den 60%-lønnen din osv. 

Anonymkode: e1d32...a25

• Liker 1
Skrevet
Queen94 skrev (1 time siden):

Hei.

jeg jobber nå i 100 stilling men blir behandlet som dritt av sjefen. Han slenger bare dritt og klager uansett hva.

jeg får tilbud på 60% stilling et annet sted med fantastisk sjef.

hva hadde du valgt?

Jeg har faktisk valgt 50% jobb fremfor 80% jobb pga miljø. Jeg har høyere timelønn på 50%, så det skiller ikke stort. I perioder jobber jeg likevel 80% her og sparer det jeg får ekstra da. 

Anonymkode: e0f13...38b

Gjest Athena Catalina
Skrevet

Arbeidsmiljøet har så mye å si, ville gått ned i stilling.

Skrevet
Frisk skrev (1 time siden):

Er det mulighet for ekstravakter eller å få 100% stilling på sikt?  

Ja. Mulig å få høyere stilling etter kort tid.

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg ville ikke gått ned i stilling. Jeg ville heller søkt og søkt etter noe annet. 

Å gå ned i stillingsprosent får ikke bare konsekvenser for økonomien din NÅ. Det får konsekvenser for pensjon, videre lønnsutvikling, om du blir ufør/langtidssykemeldt vil utbetalingen du får basere seg på den 60%-lønnen din osv. 

Forstår den. Men de sier de vil tilby meg 100% så fort det lar seg gjøre. Jobber i sikkelig dårlig miljø der sjefen bare skriker til oss 

Skrevet

Det er viktigere å trives enn å tjene penger, mener jeg. Jeg ville byttet jobb.

Anonymkode: 0beb3...353

• Liker 1
Skrevet
Queen94 skrev (17 minutter siden):

Forstår den. Men de sier de vil tilby meg 100% så fort det lar seg gjøre. Jobber i sikkelig dårlig miljø der sjefen bare skriker til oss 

Det ville jeg bedt om å få skriftlig. Jeg ville ikke tatt sjansen uten skriftlig lovnad om full stilling, og med en tidsfrist på når du skal ha den innen. "Så snart som mulig" er alt for vagt. 

Har jobbet i et rævva miljø med en møkkasjef selv, og det tærer forferdelig på psyken. Men jeg ville altså da heller ventet og sikret meg 100% stilling, fremfor å gå ned til 60% uten noen skriftlig avtale om 100% stilling innen sånn og sånn tid. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det ville jeg bedt om å få skriftlig. Jeg ville ikke tatt sjansen uten skriftlig lovnad om full stilling, og med en tidsfrist på når du skal ha den innen. "Så snart som mulig" er alt for vagt. 

Har jobbet i et rævva miljø med en møkkasjef selv, og det tærer forferdelig på psyken. Men jeg ville altså da heller ventet og sikret meg 100% stilling, fremfor å gå ned til 60% uten noen skriftlig avtale om 100% stilling innen sånn og sånn tid. 

Ja! Det var lurt. De skal jeg ordne. Er tryggere med skriftelig avtale! 

Skrevet
Queen94 skrev (9 timer siden):

Ja. Mulig å få høyere stilling etter kort tid.

Da hadde jeg takket ja til 60%, og som noen foreslår,  fått det skriftlig at du er lovet 100% innen gitt dato.  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...