AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #1 Skrevet 19. august 2022 Hei. Jeg fikk plutselig arbeidstiden min forskjøvet uten varsel. Det ble oppdaget ved en tilfeldighet. To dager før vakten var jeg satt opp til å starte halvannen time senere enn jeg egentlig skulle. Arbeidstiden er tilsvarende forskjøvet halvannen time på kveld. Er dette innenfor regelverket? Anonymkode: 8b3b2...28f
AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #2 Skrevet 19. august 2022 Nei du skal ha to ukers varsel. Aml 10-3. Anonymkode: 13c50...534
AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #3 Skrevet 19. august 2022 https://www.arbeidstilsynet.no/regelverk/lover/arbeidsmiljoloven/10/10-3/ Anonymkode: b1fba...a62
AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #4 Skrevet 19. august 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hei. Jeg fikk plutselig arbeidstiden min forskjøvet uten varsel. Det ble oppdaget ved en tilfeldighet. To dager før vakten var jeg satt opp til å starte halvannen time senere enn jeg egentlig skulle. Arbeidstiden er tilsvarende forskjøvet halvannen time på kveld. Er dette innenfor regelverket? Anonymkode: 8b3b2...28f Tja, det finnes visst en regel, men hvor mye den er praktisert.. tror det er litt avhengig av yrke. hvordan ble det oppdaget ved en tilfeldighet, hva er årsaken til endringen, og blir det vanskelig for deg og jobbe senere? Hvis det er et møte, en kollega som har fått en legetime en har stått i kø til, det er økt press og behov for arbeidskraft senere på dagen, sykdom . osv osv, dette kan jo skyldes så mye…. Så hadde jeg ikke kommet med en paragraf og et lovverk, men om jeg selv hadde en viktig avtale kollegialt sagt at det ikke passer og om noen andre kunne dekke den tiden. Det varierer nok veldig fra ulike jobber, men det hadde funka dårlig for meg hvis en kollega fikk omgangssyke og si at « det burde du sagt fra om for 2 uker siden « . Anonymkode: fb9f3...0a0
AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #5 Skrevet 19. august 2022 Fikk ikke beskjed, ikke varsel og ikke forklaring. Det passer dårlig med endring den dagen pga små barn. Burde fått spørsmål og mulighet til å skaffe barnevakt. Oppdaget det heldigvis selv da jeg skulle sjekke en annen vakt. Anonymkode: 8b3b2...28f
Topsi Skrevet 19. august 2022 #6 Skrevet 19. august 2022 Det er lov å forskyve men da skal du ha varsel og ekstra betalt 2
AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #8 Skrevet 19. august 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Fikk ikke beskjed, ikke varsel og ikke forklaring. Det passer dårlig med endring den dagen pga små barn. Burde fått spørsmål og mulighet til å skaffe barnevakt. Oppdaget det heldigvis selv da jeg skulle sjekke en annen vakt. Anonymkode: 8b3b2...28f Da må jo du ta det opp med leder?!? Det kan jo være leder har gjort en feil? Og at dette kan rettes før du blir hysterisk og snakker om regelverk osv.... Anonymkode: 6d3d8...118 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #9 Skrevet 19. august 2022 Topsi skrev (4 minutter siden): Det er lov å forskyve men da skal du ha varsel og ekstra betalt Jada, men her kan det ha vært gjort en feil... Så TS bør høre med leder før hun lager opprør... Batteri skrev (1 minutt siden): Er du organisert? Igjen - ikke lag stor sak av noen som faktisk kan være en feil som er gjort og som kan rettes oppigjen med engang TS gir beskjed. Anonymkode: 6d3d8...118 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #10 Skrevet 19. august 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Fikk ikke beskjed, ikke varsel og ikke forklaring. Det passer dårlig med endring den dagen pga små barn. Burde fått spørsmål og mulighet til å skaffe barnevakt. Oppdaget det heldigvis selv da jeg skulle sjekke en annen vakt. Anonymkode: 8b3b2...28f Kan du ikke høre med den som har satt opp vakten da? Hvorfor det har blitt sånn? Forklar at det blir vanskelig med barn, prøv dialog før du evt bruker paragrafer? Anonymkode: fb9f3...0a0
AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #11 Skrevet 19. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Da må jo du ta det opp med leder?!? Det kan jo være leder har gjort en feil? Og at dette kan rettes før du blir hysterisk og snakker om regelverk osv.... Anonymkode: 6d3d8...118 Jeg har overhodet ikke tenkt til å løpe til arbeidsgiver med lovverk. Jeg spurte om dette er lov fordi det skapte en del vansker for meg og om dette er noe jeg må forvente fremover Anonymkode: 8b3b2...28f 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #12 Skrevet 19. august 2022 Vakten er allerede jobbet. Arbeidsgiver er på ferie Anonymkode: 8b3b2...28f
AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #13 Skrevet 19. august 2022 Er det kun en eller et fåtall vakter som har blitt forskjøvet, eller er det en varig endring? Hvis det kun er en vakt eller tre, så ville jeg ikke tenkt noe på det, men hvis det er en varig endring av dine vakter må man ta det opp med leder. Anonymkode: 44c0a...cd4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå