pinnelinn Skrevet 19. august 2022 #1 Skrevet 19. august 2022 Ansatt ved Wendy’s siktet for drap på kunde (tv2.no) En ansatt hos fastfood-kjeden Wendys er siktet for mord etter å ha slått ned en kunde som klagde på maten. I tillegg til straffesaken mot mannen, kommer det garantert et sivilt søksmål mot kjeden i tillegg. Hva tipper du de etterlatte vil kreve? 500 millioner dollar? 1 milliard dollar? Rekorden i USA er 150 milliarder dollar (som er større enn et helt norsk statsbudsjett). Blir det ny rekord her?
Mezzosoprena Skrevet 19. august 2022 #3 Skrevet 19. august 2022 Drizzt skrev (Akkurat nå): Bryr meg ikke. DU brydde deg nok til å gå inn i tråden? 1
Drizzt Skrevet 19. august 2022 #4 Skrevet 19. august 2022 Teatrica skrev (1 time siden): DU brydde deg nok til å gå inn i tråden? Jeg trodde det skjedde i Norge, men atter en clickbait.
Gjest Villfisker Skrevet 19. august 2022 #5 Skrevet 19. august 2022 Dette er jo grusomt. Stakkars mann, og stakkars pårørende. Selvfølgelig har man rett til å si ifra, dersom man fikk noe dårlig. Det må man forvente i service bransjen også. Håper det blir livstid på dette udyret. Sånne voldelige svin fortjener ikke å vandre fritt.
Enda en tulling Skrevet 19. august 2022 #6 Skrevet 19. august 2022 Det må man vel si var å overreagere... Men seriøst, til spørsmålet: Hva de krever er vel ikke så interessant. Man kan jo kreve hvor mye som helst, uten at man dermed er i nærheten av å få en slik sum. Men når det gjelder hva de faktisk vil få, håper jeg det blir ingenting. Ikke fordi jeg ikke unner de etterlatte erstatning, men fordi ut fra det de skriver kan jeg ikke skjønne hvordan kjeden skal holdes ansvarlig her. Har de hentet sine ansatte fra nærmeste lukkede psykiatriske avdeling eller høysikkerhetsfengsel? Det nevnes i så fall ikke. Da gjenstår spørsmålet, hvordan skulle kjeden ha kunnet forhindre drapet? Skal de ansatte jobbe i tvangstrøyer slik at de er ute av stand til å begå voldshandlinger på jobben? Forventes det at arbeidsgiver er i stand til å lese de ansattes tanker og dermed kunne forutse en voldshandlnig? Eller er problemet at de ikke har hengt opp oppslag om at vold mot kunder ikke er en del av selskapets kundebehandlingspolitikk? Man burde jo håpe noe slikt ikke er nødvendig...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå