Gå til innhold

Er det lov å slakte filmer med minoriteter i hovedrollen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tror aldri jeg har sett en filmanmelder slakte en film med en minoritetsskuespiller i hovedrollen. Er det fordi man ikke vil "sparke noen som ligger nede" eller er filmer med minoritetsskuespillere rett og slett bare bedre?

Anonymkode: 3ab77...9fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tipper fordi du ikke har vært opptatt de de filmene som ble slakta. 

Beyonce er ingen bra skuespiller blant annet. Synes ikke Jaden Smith gjorde ren god figur i den Karate Kid filmen i forhold til han originale Daniel San heller. 

Anonymkode: d8fdf...7ca

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan definerer du "minoritetsskuespiller", TS? Kan du evt gi konkrete eksempler på filmer du mener kritikere roser ufortjent mye av denne grunn? Problemstillingen blir litt for diffus uten mer kartlegging av hva du egentlig vil frem til 🤷‍♂️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du hvit mann eller kvinne? Da kan du ikke uttrykke noe negativt om wokeness i filmer. Vil du bli kansellert, kanskje?

SJEKK PRIVILEGIET DITT!!!

Anonymkode: 21082...a6b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den nye Heksene filmen ble slaktet av mange anmeldere, sammenlignet med den gamle hvor alle er hvite.

Anonymkode: 07339...dc8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lion King remaken ble slaktet av mange. 
Tror det nok er fordi du bare ikke ser / følger med på filmer med minoritetskarakterer ( regner med du mener alle som ikke er hvite og hetero her? ) . Om du gjør det, så ser du også at mange av de er sykt dårlige og blir også anmeldt dårlig. Men mange er også kjempebra, og blir selvsagt ikke slaktet.

Anonymkode: 3a4fb...61b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk fra minoriteter har helt klart en fordel i konkurranse med hvite, det sagt er dette et utslag av at det har vært en overvekt av hvite i filmer. Allikevel har det vært noen snub'er jeg har irritert meg over som Green Book hvor Viggo Mortensen var den som bar filmen, men han tapte jo selvfølgelig mot en svart mann som spilte en homofil.

Anonymkode: 72e91...fa8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Catwoman med Halle Berry ble jo rimelig slaktet både av anmeldere og folket - de som har stemt på IMDB.

Hun er en av veldig få skuespillere med både Oscar og Razzie. Sistnevnte er en "pris" for dårlig skuespill.

Men hva er minoritet? Alle er vel minoritet om man bare grupperer lenge nok. Meg f eks er skallet i en alder av 29, dermed minoritet, så gråt en skvett for meg (not). Eller er hudfarge nåtidens eneste høyverdige minoritetsdefinisjon?

Anonymkode: 8a16b...c01

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo flere svarte/asiatiske/søramerikanske i verden enn hvite så hvilke minoriteter er det dere babler om? Men ja TS har vel et poeng, selv om de er langt fra minoriteter 😀

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første filmen som slår meg er Antebellum. Den fikk gjennomgå ganske godt.

Anonymkode: d2b3b...a75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.8.2022 den 7.18):

Er du hvit mann eller kvinne? Da kan du ikke uttrykke noe negativt om wokeness i filmer. Vil du bli kansellert, kanskje?

SJEKK PRIVILEGIET DITT!!!

Anonymkode: 21082...a6b

:rulle::balltre:

Hvit hudfarge er ingen hinder å si sannheten. Nå må dere slutte med denne rasismen mot de hvite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man må i allefall være mer forsiktig. Poengtere at filmen var dårlig, selv om skuespillerne var flinke. Eventuelt skylde på regissøren eller noen andre som er en hvit mann

Anonymkode: ce9ee...937

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drizzt skrev (28 minutter siden):

:rulle::balltre:

Hvit hudfarge er ingen hinder å si sannheten. Nå må dere slutte med denne rasismen mot de hvite.

Hvite mennesker er de mest priviligerte menneskene gjenneom hele historien.

Anonymkode: 0bd68...657

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Hvite mennesker er de mest priviligerte menneskene gjenneom hele historien.

Anonymkode: 0bd68...657

Rasisme mot hvite er aldri greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...