Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bor i en relativt liten by. Jeg er nå gift med ei norsk-vietnamesisk dame.  De kom til Norge som flyktninger for titalls år siden. 

Folk her tror selvfølgelig jeg har hentet dame fra Thailand.  Føler meg stigmatisert og føler de ser på meg annerledes.   

Jeg nærmer meg 60 og dere vet at enkelte asiatiske damer kan virke unge selv om de er mye eldre. 

Synes det er stressende å gå ut sammen med henne ved å tenke hva en hver person som ser oss,  tenker om meg. 

Jeg forstår noe polsk,  og hørte på senteret noen si på polsk,  se den mannen med thai dame.. 

Min kone begynner å irritere seg over at jeg bryr meg så mye.  Men det er vanskelig for meg. 

Anonymkode: fe13f...263

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trodde at jo eldre man blir jo mer F ga man i hva andre mener og synser. Hvis du er lykkelig, hva så hva andre tenker om deg?

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Det er vel først og fremst folk som ikke kjenner dere som dømmer da? Vietnamesere kom vel stort sett på 70 tallet, så hun er jo norsk sånn sett, og det er ingenting galt i at dere er sammen. 

Anonymkode: 99e4d...a86

• Liker 2
Skrevet

Jeg forstår at det oppleves urettferdig og vondt å bli stigmatisert og hvisket om, men jeg er enig med kona di. Ikke bruk tid på disse menneskene. Det finnes ingen kur for ignorant, om du ikke søker eller ønsker kunnskap, så lev ditt liv og ikke bry deg så mye om hva "alle andrea" synes.

• Liker 2
Skrevet

Kompisen min venta ikke så lenge en gang. Han er 30, gift med ei som han traff i Vietnam da han var på guttetur og har nå tvillinger med henne. De giftet seg i Vietnam, så reiste han hjem hit og gjorde papirer og hus og heim klar til hun fikk klar signal om og flytte til Norge. 

Tillegg har han en fortid med rus og to ganger i fengsel. Og hun er den eneste som har fått skikk på han der. Veldig snill og god mann, som bare rota seg oppi tull og vas. Min tidligere beste kompis 💚

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Det du opplever er dessverre ganske vanlig. En kamerat av meg (i 30 årene) er gift med ei dame fra sørøst Asia, som han møttes mens de begge studerte i Australia. Hun kommer fra en veldig rik familie, han fra en vanlig middelklassefamilie i Drammen. "Alle" spør om "thaikona" hans (hun er ikke en gang fra Thailand).

• Liker 2
Skrevet
Alice123 skrev (1 minutt siden):

Det du opplever er dessverre ganske vanlig. En kamerat av meg (i 30 årene) er gift med ei dame fra sørøst Asia, som han møttes mens de begge studerte i Australia. Hun kommer fra en veldig rik familie, han fra en vanlig middelklassefamilie i Drammen. "Alle" spør om "thaikona" hans (hun er ikke en gang fra Thailand).

Kjenner noen som er sammen med en dame fra russland. Hun er jo postordre brud og gold digger osv 😄 Huff de har jo hørt sånt tull, men hun har god råd og hun har vokst opp med foreldre som har god råd. Han jobber på lager. Hun bryr seg ikke om penger. Ikke det at den økonomiske situasjonen hennes teller, bare noe å nevne. Man veit jo ikke hva som skjer i menneskers liv. Så man burde ikke lage seg teorier og fantasier om dem.

Folk vil nok alltid ha sine tanker og meninger, ts. Men betyr det noe? :) Dere veit at det ikke stemmer og om sånt oppspinn gjør livet deres mer spennende så får de bare holde på.

Anonymkode: 65fcc...a4d

• Liker 1
Skrevet

Det der skal du ikke bry deg noe om !    

Skrevet

Hadde aldri tenkt på det. Hever bare øyebrynene når det er opplagt at dama er mye yngre. De fleste asiatere følger også alderen sin. Du får bare gi faen.

Anonymkode: 204f5...c91

Skrevet

Samme her. Har kone fra Filippinene. Møter mye rasisme, og får kommenterer som at jeg har hentet henne, at hun er en golddigger, jeg har kjøpt henne fra familien hennes, etc.

Sannheten er at jeg bodde der nede i over ti år i forbindelse med et jobbprosjekt, og møtte henne gjennom det. Hun er godt utdannet og klarer seg helt fint på egen hånd.

Det er dessverre veldig mange rasister uten folkeskikk i Norge.

Anonymkode: d1303...dc0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...