Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gikk på do for en time siden fordi jeg måtte tisse. Så hører jeg plutselig en liten plopp, måte reise meg opp å se, og der ligger det en slimete klump, med blod i seg.

Første tanken som slo meg var at jeg har hatt en spontan abort. Rett og slett fordi jeg har hatt en følelse at jeg kanskje var gravid i 1 mnd nå og fordi jeg ikke har hatt mensen siden 15 juni. I dag har jeg også hatt litt vondt i ryggen og fikk mensen kramper når jeg var på jobb. 

Når jeg søker opp spontan abort så ser jeg bilder som minner meg om sånne mensen blod klumper og dette var en gjennomsiktig slimete klump med en linje av blod i seg på størrelsen av en 5 kroning, jeg fikk også en svie i skjeden etterpå.

Hele greia har gjort meg kvalm, å jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Samboeren er på natt jobb så jeg for ikke gjort no mer enn å snakke med han på tlf, men hva tror dere damer, har jeg hatt en spontan abort? Burde jeg dra til legen å få sjekket om alt er borte i tilfelle jeg har vært gravid eller hva tror dere ?

Anonymkode: 98e71...f9d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta en graviditetstest så får du svaret. Det kan også godt ha vært en del av livmoren som innimellom mister en del av "huden", det kan se ganske ekkelt ut uten at det egentlig er noe spesielt annet enn sammenkrøllet vev med blod.

Du trenger ikke gå til lege hvis du ikke får noen plagsomme symptomer i etterkant. (Feber, dårlig allmenntilstand, magesmerter som ikke gir seg, blødning som ikke stopper osvosv.) Kommer mensen som vanlig i løpet av de neste ukene er du all good. 

Anonymkode: d7f29...105

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Når hadde du sist mens? Når fikk du første positive test 

Skrevet

IKke nødvendigvis. Jeg fikk av og til slike "store" blodklumper både i bind og toalett når jeg hadde mensen. 

Men jeg har aldri vært gravid, så kan ikke uttale meg hvordan det eventuelt føles. 

Anonymkode: c9eb2...e96

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Gikk på do for en time siden fordi jeg måtte tisse. Så hører jeg plutselig en liten plopp, måte reise meg opp å se, og der ligger det en slimete klump, med blod i seg.

Første tanken som slo meg var at jeg har hatt en spontan abort. Rett og slett fordi jeg har hatt en følelse at jeg kanskje var gravid i 1 mnd nå og fordi jeg ikke har hatt mensen siden 15 juni. I dag har jeg også hatt litt vondt i ryggen og fikk mensen kramper når jeg var på jobb. 

Når jeg søker opp spontan abort så ser jeg bilder som minner meg om sånne mensen blod klumper og dette var en gjennomsiktig slimete klump med en linje av blod i seg på størrelsen av en 5 kroning, jeg fikk også en svie i skjeden etterpå.

Hele greia har gjort meg kvalm, å jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Samboeren er på natt jobb så jeg for ikke gjort no mer enn å snakke med han på tlf, men hva tror dere damer, har jeg hatt en spontan abort? Burde jeg dra til legen å få sjekket om alt er borte i tilfelle jeg har vært gravid eller hva tror dere ?

Anonymkode: 98e71...f9d

Man blør mye når man spontanaborterer. Så slik du beskriver det; nei. Der kan ha vært oppsamlet sæd og utflod som kom ut. 
Men lurer du på om du er gravid, så tar du en test.

Anonymkode: dcb0c...17b

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...