Gjest GreenSky Skrevet 23. november 2005 #1 Del Skrevet 23. november 2005 Hvor mange av Oslos befolkning er egentlig vegetarianere/veganere? Min siste eks var veganer, og jeg syntes det var utrolig flott. Følte meg ikke som en særing i matveien sammen med han. Var ikke noe jeg har tenkt over tidligere, men nå synes jeg det hadde vært fint med en veggis. Så - det er ikke noe krav, egentlig, men jeg ønsker at min kommende, potensielle kjæreste er vegetarianer/veganer. Men - Han må bo i Oslo, han bør være veggis, han må være empatisk, han må være mellom 25 - 30 og ha blå eller grønne øyne. Altså, det er ikke så mange krav synes jeg, men kanskje helt umulige? Hvor mange av Oslos befolkning er egentlig vegetarianere eller veganere? Det er ikke mange. (Nei, nei, dette var ingen "kontaktanonnse" hvis noen lurer. ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iceglow Skrevet 23. november 2005 #2 Del Skrevet 23. november 2005 Vurdert å melde deg inn i vegetarforeningen el? Men statistisk mener jeg det er ca 2 %, og siden det ofte er flere i byer, kanskje rundt 4-5 % i Oslo? Jeg har et sterkt inntrykk av at menn er noe underrepresentert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 23. november 2005 #3 Del Skrevet 23. november 2005 har et sterkt inntrykk av at menn er noe underrepresentert. ← Ja, desverre. Men jeg har møtt... skal vi se... 4 mannlige vegetarianere de siste par årene. Den ene bodde i tyskland (uaktuell) og de resterende er venner eller venners venner. (uaktuelt) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iceglow Skrevet 23. november 2005 #4 Del Skrevet 23. november 2005 Merkelig at du har truffet så få grønne menn? Tro det var rundt 4 eller 5 menn på Bergenstreffet (men tror de var opptatt alle), og kjenner til et par til som jeg har eller har hatt sporadisk kontakt med. Har du vurdert å gå på “Spisestedet”, “Blackeyedbean”, mener og det er et sted som heter “Hausmania”? Ikke akkurat sjekkesteder, men kanskje mulig å bli kjent med noen aktuelle der? Og så har du http://www.veggiedate.org/ , http://vegweb.com/veglinks/3_Dating.shtml , og lignende tjenester (tok kun et kjapt søk på google, de var de første gratistjenestene som dukket opp). Vegetarrelaterte nettforum er det og en del av, og enkelte norske. Men problemet blir da å sile ut alle de utenlandske, men jo flere norske som engasjerer seg i for eksempel Veggidate og lignende, jo flere nye kommer inn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 23. november 2005 #5 Del Skrevet 23. november 2005 Veggiedate, hehe. Ante ikke eksisterte, en gang. Takker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 23. november 2005 #6 Del Skrevet 23. november 2005 Jeg kjenner et par i målgruppen. Han ene er helskjønn, han hadde jeg tatt selv hvis jeg var singel (vi er gode venner, da). Men ingen bor i hovedstaden... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ananas Skrevet 24. november 2005 #7 Del Skrevet 24. november 2005 Jeg synes du setter deg helt rare krav. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Snart medlem* Skrevet 24. november 2005 #8 Del Skrevet 24. november 2005 (endret) Ouch.... du er for sent ute! Jeg vet om en mann som hadde vært perfekt - han var singel veldig lenge, men fikk seg dame i vår. Du kan jo satse på at det tar slutt Han er dessverre på Vestlandet dog. Men ut i fra det inntrykket jeg har av deg, tror jeg at han ville vært en perfekt match ... Men hvorfor må han være veggis selv om du er det egentlig? Min samboer er ikke vegetarianer, men han setter absolutt pris på vegetarmat. Vi spiser vegetarmat hver dag, men noen ganger lager vi ekstra kjøtt til ham. Endret 24. november 2005 av *Snart medlem* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 24. november 2005 #9 Del Skrevet 24. november 2005 Jeg tror du gjør det unødvendig vanskelig for deg selv... Det er nok langt lettere å finne en mann som er vegetarianer, eller i alle fall ikke har noe problem med at du er det, om du ikke har krav til øyenfarge i tillegg... Brun er jo en meeeeget vanlig øyenfarge da.... Og har tross alt meget lite å si for om ahn er en god kjæreste/partner eller ei? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bøllefrøet Skrevet 24. november 2005 #10 Del Skrevet 24. november 2005 Jeg vet om en som passer inn i alt det du krever faktisk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 24. november 2005 #11 Del Skrevet 24. november 2005 Jeg kjenner en! Mener å ha knepet han i å spise kjøtt, men han er "egentlig" vegetarianer. Tror han er singel ennå. Søt gutt, ikke så macho, men oppegående fyr. Kjenner en veganer også, som vel bosetter seg i Oslo til neste år. Men han er SÆR. På den annen side trenger du aldri by på annet enn oliven:-/ Ja, enda en kjenner jeg, men han er over 30. Dog en fantastisk bra fyr. Hva slags steder henger du på? De jeg kjenner er nok mest på Grønland o.l, men også over på andre sida (Majorstua, Fredensborg og sånn) som er nærmere arbeidsplassene. Men de er ikke så veldig aktive sjekkere, da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 24. november 2005 #12 Del Skrevet 24. november 2005 Du får lime seg fast til en stol på vegetarstedet på Valkyrie plass eller hva det nå heter der Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde Skrevet 24. november 2005 #13 Del Skrevet 24. november 2005 Det høres ut som om du begynner i litt feil ende. Man bør vel ha noe mer enn et kjøttfritt liv til felles? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lurven Skrevet 24. november 2005 #14 Del Skrevet 24. november 2005 synes du skal satse på en kjøtt fyr, finnes mange snille gutter som spiser kjøtt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 24. november 2005 #15 Del Skrevet 24. november 2005 Har du vurdert å gå på “Spisestedet”, “Blackeyedbean”, mener og det er et sted som heter “Hausmania”? Ikke akkurat sjekkesteder, men kanskje mulig å bli kjent med noen aktuelle der? ← Blackeyedbean ligger vel i Hausmania, gjør det ikke det da? Mulig jeg er helt idiot, men hvordan får dere vegatarianere i dere nok protein? Og hva med B12? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iceglow Skrevet 24. november 2005 #16 Del Skrevet 24. november 2005 Blackeyedbean ligger vel i Hausmania, gjør det ikke det da? Mulig jeg er helt idiot, men hvordan får dere vegatarianere i dere nok protein? Og hva med B12? ← Det er meget mulig det ja, jeg er overhodet ikke kjent i Oslo Og skal dette og bli en kostholdsdebatt? (Slår ikke feil, uansett i hvilket forum “vegan” eller “vegetarianer” blir nevnt, så blir det generell debatt ) Tar kortvarianten: B12: Tilskudd pga at dagens kosthold er for “rent”. tidligere var det trolig mulig å få dekket B12 behovet ved hjelp av uvaskede rotfrukter og annen mat som var “forurenset” med jord, men jord frister ikke meg iverfall, det er for mye forurensing, salmonella osv i det. B12 mangel er for øvrig like utbredt blant kjøttspisere pga at mangel på B12 oftest skyldes mangel på opptak i tarmen, ikke at det mangler i kostholdet. Har man den tarmproblematikken gående, så er sprøyter hovedløsningen, men enkelte kan og klare seg med spesielle B12 piller/spray el som løses opp i munnen slik at slimhinnene i munnen kan oppta det. Protein: Nøtter, seitan, tofu, korn, frø, linser, bønner osv. Personlig har jeg lett for å få i meg for mye protein, ikke for lite. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 24. november 2005 #17 Del Skrevet 24. november 2005 Iceglow - takk for opplysningen. Jeg hadde en diskusjon med eldstemann hos meg for et par dager siden, jeg får nemlig ikke i meg nok protein, selv om jeg er kjøtteter - men jeg spiser veldig mye brødmat, og veldig lite kjøtt og fisk. Han er blitt rene kostholdseksperten etter hvert, fordi han har gjort trening/kosthold til en livstil. Jeg regnet ut at med min vekt, så bør jeg ha 130gram protein hver dag.. da regner vi 2 gram per kilo kroppsvekt. Og når jeg hørte ham ramse opp hvor mye jeg må spise for å få i meg alt det, så ble jeg helt matt... blir nødt til å begynne å drikke melk i tillegg for å ha sjans... Nå skal jeg undersøke hvor mye protein bønner og linser og de tingene har i forhold til kjøtt og fisk, kanskje det er lettere å få i seg nok, med masse av den sorten. Det blir spennende å se. Takk for tips Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iceglow Skrevet 24. november 2005 #18 Del Skrevet 24. november 2005 Og en ting jeg glemte, quinoa er fint om det er vanskelig å spise nok. Kan erstatte pasta, cous cous og lignende matvarer. Fås kjøpt på helsekost butikker, og kanskje enkelte velassorterte “vanlige” matbutikker. TVP (“soyakjøtt”) er og praktisk i pastasauser, pizza og lignende, det er på innvandrerbutikker og helsekosten. Men 2 gram protein pr kg kroppvekt? Det er det få som har behov for så sant en ikke bygger muskler i konkurranseklasse. Mener de fleste tabellene jeg har sett på er på rundt 1 gram. Jeg tror jeg får begynne å holde litt oversikt, begynte å lure på hvor mye protein jeg egentlig få i meg i løpet av en normal dag, vil tippe på jeg ligger rundt grammet. Er normalt bygget, heller kraftig enn mager (og jeg skal innrømme at det ikke er kun muskler her nei ). Grei proteinliste finner du her: http://www.foodcomp.dk/fvdb_foodnutrlist.asp?CompId=0001 siden er tidvis noe ustabil, men ellers god. Men nå har det sporet helt av her, beklager GrønnSky Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TomKrus Skrevet 25. november 2005 #19 Del Skrevet 25. november 2005 Hva med å få deg en kanin? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 25. november 2005 #20 Del Skrevet 25. november 2005 Jeg får ikke i meg det jeg trenger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå