Gå til innhold

Hvordan kan tykke mennesker sette i en tampong og tørke seg etter do?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja jeg lurer helt reellt.

Jeg har alltid vært overvektig. Men, likevel innenfor normalen i den grad at jeg har kunnet bruke L eller XL i klær.. 

Den siste tiden har mye skjedd og livet har vært ganske tøft. Jeg har fått flere dårlig vaner... Nå sliter jeg med å finne klær i normale butikker.. Jeg, en kvinne i 30 årene må gå på stormote butikk, finne disse søppelsekker og tre over hauet.  Jeg grøsser! Jeg har aldri veid så mye før som nå... 

Huff..

Men jeg merker jo i hverdagen så sliter jeg mer med ting.. en ting er å ta på seg sko og sånn. Men, jeg sliter virkelig med å få satt i en tampong, eller noen ganger å tørke meg. Det er helt absurd. Skal sies at jeg har litt korte armer da, men likevel..  dette har aldri vært et problem før.

Sliter du med det? Hva er din løsning? 

Hva sliter du med, fysiske begrensinger med kroppen som føle av overvekt? 

Anonymkode: b0afa...af8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruker du str L og XL og sliter med å ta på deg sko?? Er dette seriøst? 
Ekstremt tykke folk ligger vel på ryggen når de skal på seg tampong, men vil tro de bruker bind. Ellers tørker de seg som andre folk. De er vel myke nok til det, ikke stive som dukker. 

Anonymkode: aaf8b...ef2

• Liker 1
Skrevet

Er selv 4xl og kjenner ikke til disse problemene.

Du får få deg en sånn spyledo og bytte til bind.

Anonymkode: e796d...eff

• Liker 1
Skrevet

Kanskje du er litt stiv? Du vet jo at du må gå ned i vekt. Det hjelper veldig på psyken din. Men det trenger jeg sikkert ikke si til deg for det vet du jo. Men kanskje du kan begynne å gjøre litt øvelser som gjør deg mindre stiv? ❤️

Anonymkode: 088fe...89e

Skrevet

Jeg syntes også det var sykt stress både å ta på sko og å tørke meg bak når jeg var stor/større. Alt er lettere nå som jeg er litt mindre! :) 

• Liker 1
Skrevet

Jeg har vært farlig nær 170 kg og hadde en BMI på 53 og har aldri møtt på problemer med verken tampongbruk (bortsett fra smerter, helt urelatert til vekta), å tørke meg på do, ta på meg sko, få plass i flyseter, få på meg setebelter eller noe av det andre folk alltid tror store mennesker ikke klarer. (Ikke hadde/har jeg høyt blodtrykk, høy puls, høyt kolesterol, høyt blodsukker eller slitasje i ledd heller.)

I forhold til det å møte på praktiske utfordringer knyttet til overvekt, tror jeg det kommer mer an på hvor kiloene legger seg og hva slags benbygning og fasong man har enn på antall kilo. Styrke og bevegelighet vil jo naturligvis også ha noe å si. 

Anonymkode: 7a7ee...3d6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...