KathrineS Skrevet 23. november 2005 #1 Skrevet 23. november 2005 Hei! Jeg og samboere har så smått begynt å tenkt på barn, og lurer derfor på om noen kan hjelpe meg litt frem i jungelen av uttrykk her... hva betyr alt dette? IKM, EL, PP1... er blant uttrykkene jeg ser er nevnt.. Har ikke bestemt oss for å starte prøvingen helt enda, men vi er i tenkefasen Håper bare noen kan hjelpe meg med å guide meg litt, hva er lurt å sette seg inn i før man starter, gode tips, råd mottas med takk! Nevn også gode nettsider hvis dere kommer på noen i farta ;o) TAKK!!
Cr@sh Skrevet 23. november 2005 #2 Skrevet 23. november 2005 Hei og Du finner svar på mye av det du lurer på i Linken øvrsst på siden med alle temaene... Men sånn kort; IKM = dagen man forventer å ikke få mensen (ikke-mens-dagen) EL = eggløsning TR = Tante Rød (mensen) PP1 = prøveperiode 1 (tallet sier hvilken prøveperiode det er snakk om) Masse lykke til med den kommende prøvingen!
KathrineS Skrevet 24. november 2005 Forfatter #3 Skrevet 24. november 2005 Takk for svar Cr@sh! ;o) Ellers hvis noen har tanker om å starte prøving, hva bør man tenke på, hva skal man gjøre før man starter???
Gjest Sesselja Skrevet 25. november 2005 #5 Skrevet 25. november 2005 IKM = dagen man forventer å ikke få mensen (ikke-mens-dagen) ← Bare så jeg forstår dette riktig: Dette er dagen man vil få mensen, MED MINDRE man er gravid?
Malama Skrevet 25. november 2005 #6 Skrevet 25. november 2005 Jepp, ikm er den mensen man HÅPER ikke kommer (men ofte gjør den jo det...)
Malama Skrevet 25. november 2005 #8 Skrevet 25. november 2005 Et b-vitamin, som prøvere og gravide de første 3 månendee bør få i seg dobbel dose av, i forhold til vanlige mennesker anbefaling (du får kjøpt det på apoteket, eller i egne multivitaminer for prøvere/gravide) Det er viktig fordi det i stor grad kan forebygg ryggmargsbrokk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå