Gå til innhold

Dere som har begge kjønn, var svangerskapene forskjellig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ifht symptomer? Det sies jo at man er mindre uggen og kvalm med gutt, og motsatt med jente. Stemmer dette for deg? Lurer også på når dere begynte å få symptomer. 

Hilsen nygravid  som ikke merker noen ting😄

Anonymkode: 16378...db6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har en gutt og en jente. Var like kvalm i begge svangerskapene, fra ca. uke 6-14. Besvimte i begge svangerskapene også. Ingen merkbar forskjell.

Anonymkode: fa266...b89

• Liker 1
Skrevet

Har jente er gravid med gutt. Veldig like graviditeter. Ingen kvalme med noen av de. 

• Liker 1
Skrevet

Dårlig og kvalm med begge, men veldig mye verre med nummer to, som var en gutt. Først og fremst var nok det fordi jeg hadde en liten en fra før og ikke kunne slappe av som i første svangerskap, og ikke pga. babyenes kjønn. 

• Liker 1
Skrevet

Mye kvalmere med gutt. 
Også hår/hud var annerledes, påvirket positivt med gutt og negativt med jente. Med jente fikk jeg bla tørr hodebunn og flass. Med gutt var det ingen problemer, håret sluttet dessuten å bli fett så jeg kunne vaske det sjeldnere, og hår på leggene sluttet så å si å vokse 😳

Anonymkode: a51b1...11b

• Liker 1
Skrevet

En av hver og like svangerskap, vel, så like som svangerskap kan bli da.. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg har en gutt og er gravid med en jente nå. I første svangerskap merket jeg nesten ingenting, var litt svimmel, cravings på gjærbakst og hadde litt problem med bekkenet. I dette svangerskapet har jeg vært kvalm i 20-30 min x 5 dager 😅 blæren er som en peanøtt, cravings på junk/salt mat og har vært veldig trøtt. 

Anonymkode: 1cd06...ab2

Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Mye kvalmere med gutt. 
Også hår/hud var annerledes, påvirket positivt med gutt og negativt med jente. Med jente fikk jeg bla tørr hodebunn og flass. Med gutt var det ingen problemer, håret sluttet dessuten å bli fett så jeg kunne vaske det sjeldnere, og hår på leggene sluttet så å si å vokse 😳

Anonymkode: a51b1...11b

De sier jo at jenter stjeler mammas skjønnhet 😉

Kun erfaring med gutt, ikke kvalm en dag! Veldig fint svangerskap 😊

Anonymkode: 54ba7...333

Skrevet

Mer kvalm for hvert svangerskap, har bare jenter. Tror det har mer med overskudd, plikter og fysisk form å gjøre enn kjønnet til barnet. 

Anonymkode: b9461...7ed

Skrevet

Jeg var klart mest kvalm med jenta enn med guttene, men ellers var symptomene ganske like. Mamma var like kvalm med både meg og broren min.  Det klart verste og tyngste svangerskapet var imidlertid nr 2, så det er ikke slik at dårlig form nødvendigvis handler om antall barn og forpliktelser fra før, da skulle man i så fall bare blitt verre og verre for hvert barn.

Skrevet

Ingen vitenskapelige bevis på at kjønn påvirker formen til mor, det er kun en myte 😛 men er jo morsomt å lese andres erfaringer 😛 

Anonymkode: e1677...a7d

Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Ingen vitenskapelige bevis på at kjønn påvirker formen til mor, det er kun en myte 😛 men er jo morsomt å lese andres erfaringer 😛 

Anonymkode: e1677...a7d

Det stemmer ikke. Svensk forskning har vist at det er litt høyere sjanse for jente hvis man er kvalm og kaster opp, og hvis man er så kvalm at det krever sykehusinnleggelse er det 80% større sjanse for jente enn for gutt. Så det betyr selvfølgelig at veldig mange som venter gutt også er kvalme, men at på gruppenivå ser man at flere som venter jenter er kvalme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...