Gå til innhold

Hvorfor slanke seg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er hovedårsaken til at du ønsker å gå ned i vekt. ? 

Setter stor pris på svar😊

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For min del handlet det om bedre livskvalitet nå, og en kjempeinvestering for fremtiden. Etter å ha jobbet innen helse i mange år, ser man hva overvekt og fedme gjør med denne gruppen når de blir gamle. Det er komplikasjoner, følgeskader, følgesykdom og tap av viktige funksjoner. I tillegg var jeg lei av at ingen klær så fine ut, og var konstant misfornøyd med eget utseende. 

• Liker 3
Skrevet
panzerpølsa skrev (3 minutter siden):

For min del handlet det om bedre livskvalitet nå, og en kjempeinvestering for fremtiden. Etter å ha jobbet innen helse i mange år, ser man hva overvekt og fedme gjør med denne gruppen når de blir gamle. Det er komplikasjoner, følgeskader, følgesykdom og tap av viktige funksjoner. I tillegg var jeg lei av at ingen klær så fine ut, og var konstant misfornøyd med eget utseende. 

Helse-filosofien din kan nok oppfattes som noe selvmotsigende mtp nick/navnet ditt..😅

Skrevet
PITTY skrev (2 minutter siden):

Helse-filosofien din kan nok oppfattes som noe selvmotsigende mtp nick/navnet ditt..😅

Det var det du fikk med deg av det jeg skrev faktisk. Well done. 

Skrevet

Jeg gjorde det utelukkende av helsemessige årsaker. Ikke for at jeg var redd for å bli eldre som tjukk, men for at helsen min der og da kunne bedres av at jeg gikk ned i vekt. Jeg hadde en del senskader som kunne bedres ved vektnedgang, og da var jeg villig til å ofre litt for å sjekke ut om det stemte.

• Liker 1
Skrevet

Da jeg var yngre - utelukkende estetisk. Ville passe inn i klær og ikke se tjukk ut. Slanket meg på restriktive dietter og føk opp i vekt med en gang. Som ung og overvektig var jeg mer på den "det er samfunnet som forteller at jeg bør se slank ut, så fuck kroppsideal". 

Etter jeg fikk barn og bikket 40 så snek kroppsplagene seg på. Vonde ledd, kranglete knær, og risikoen for metabolske forstyrrelser, og sykdommer som diabetes og hjertesykdom lurte i bakhodet (alle de overvektige i slekten har blitt alvorlig syke med alderen). Det var da jeg startet med en livsstilsendring og et sunnere kosthold som jeg skulle leve med i 40 år til. Har gått ned over 30 kg siden den gang, har trent regelmessig i 5 år, og har aldri vært så sterk og sprek som jeg er nå. Det at jeg kommer inn i størrelse S/36 er bare et bonus, eller jo jeg får masse glede av klær nå, og er veldig stolt av å være slank. om jeg skal være ærlig. Men likevel så var det ikke hovedmotivasjonen. Det er å gjøre det beste for den kroppen jeg har, og leve lenge med god livskvalitet. 

Anonymkode: a37bd...0d3

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...