AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #1 Skrevet 18. august 2022 Jeg skal ta en personlighetstest i forkant av et intervju. Spørsmålet jeg lurer på gjelder hvor lang utdanning jeg har. Jeg har vk1, vk2, to år i lære, to år på fagskole. Blir det beregnet som seks års utdanning eller telles årene i læra som arbeidserfaring? Og betegnes fagskole som høyskole/universitet? Var ikke et passende svaralternativ, men det er jo videreutdanning av høyere grad enn vgs/folkehøgskole/ol. Anonymkode: b58e8...f1a
AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #2 Skrevet 18. august 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg skal ta en personlighetstest i forkant av et intervju. Spørsmålet jeg lurer på gjelder hvor lang utdanning jeg har. Jeg har vk1, vk2, to år i lære, to år på fagskole. Blir det beregnet som seks års utdanning eller telles årene i læra som arbeidserfaring? Og betegnes fagskole som høyskole/universitet? Var ikke et passende svaralternativ, men det er jo videreutdanning av høyere grad enn vgs/folkehøgskole/ol. Anonymkode: b58e8...f1a Fagskole er fagskole. Det er en høyere yrkesfaglig utdanning, men det er altså ikke sidestilt med bachelorgrad/mastergrad. Antar det er spørsmål om hvor mange år høyere utdanning du har? Alt etter vgs. Grad/studiepoeng. Anonymkode: dff98...301
Hareena Skrevet 18. august 2022 #3 Skrevet 18. august 2022 Jeg vil anta rekrutteringsverktøyet ikke er oppdatert etter innføring av gradsbetegnelse for fagskole fra 2018? Disse er fagskolegrad for ettårig fagskoleutdanning (60 og 90 studiepoeng) og høyere fagskolegrad for toårig fagskoleutdanning (120 studiepoeng). Fagskole er ikke likestilt med høgskole. Hos SSB opererer de med nivå 5 på fagskole og nivå 6 for universitet og høgskole (kort).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå