AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #1 Skrevet 18. august 2022 Jeg var på ferie med kjæresten i sommer og det var første ferien sammen. Vi har vært sammen i nesten et år. Vi har hatt det mye hyggelig sammen før og lite konflikter. Men ferien ble slitsom for han kritiserte og "hakket" så mye på meg. Stadig noe jeg gjorde feil iflg han, "hvorfor gjør du ikke sånn isteden", "nei, du gjør feil", "kke gjør det" osv. Det handlet bare om bagateller som hvor jeg satte fra meg papptallerkner, hengte opp håndklær, flyttet på en stol osv. Jeg ble lei og sliten av det, men beit det i meg i noen dager. Etter tre dager med hakking, ble jeg sint og ba han slutte å hakke på meg. Da ble han sint tilbake og ville ikke snakke. Vi lå på stranda da, så jeg sa at vi kan vel snakke om det? Da ble han enda sintere og sa at hvis jeg sa noe mer skulle han legge seg et annet sted. Jeg ble lei meg og usikker, og turte ikke si mer. Da sa han at han trodde at jeg tålte at han rettet på meg (hakking), men han tok feil og jeg tålte det ikke. Så sa han at han ikke skulle gjøre det mer, men han var fortsatt sint da han sa det. Etter det turte jeg ikke snakke mer om det, og han hakket mindre etter det. Men det skremte meg litt at han reagerte han gjorde, samtidig som jeg følte at den hakkingen hans var veldig urimelig og ganske slemt egentlig. Hva synes dere? Burde jeg snakket mer om det eller la det ligge? Anonymkode: a7a68...21f
AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #2 Skrevet 18. august 2022 Da vet du at du ikke trenger å flytte sammen med ham. Anonymkode: 8ade1...6c1 14 4
AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #3 Skrevet 18. august 2022 Typen din høres ut som en liten pikk Anonymkode: 0b186...f77 6
AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #4 Skrevet 18. august 2022 TS her. Nei, det er ikke aktuelt å flytte sammen med han uansett. Anonymkode: a7a68...21f 4
AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #5 Skrevet 18. august 2022 Det har jo liten hensikt å ta det opp igjen hvis han har sluttet. Med det sagt, så kjenner jeg meg litt igjen. Har en mann som har en tendens til å rette på meg, bli oppgitt osv hvis jeg gjør ting på en annen måte enn han. Men jeg har lært meg å ignorere det, med mindre det topper seg, da sier jeg i fra. Han blir småsur og irritert når jeg sier i mot, men han blir ikke sint. Anonymkode: 8e5fe...fce 3
AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #6 Skrevet 18. august 2022 Du har rett til å ta opp ting du synes ikke er greit i forholdet deres. På en saklig måte, selvsagt. Hva du tåler er din sak. Han må gjerne ha følelser i forbindelse med dette, men han har ingen rett til å kjefte på deg for at du tar opp slike ting på en saklig måte. Jeg tror at grunnen til at han kjefter, er at han skal skremme deg fra å ta opp slike ting igjen fordi han liker det ikke. Han gjør det gjerne ikke helt bevisst. Men det er uansett ikke greit. Anonymkode: 241f9...ec5 4
AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #7 Skrevet 18. august 2022 Han hadde ikke hatt kjærestestatus lenge. Anonymkode: 93136...4ac 4
AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #8 Skrevet 18. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Han hadde ikke hatt kjærestestatus lenge. Anonymkode: 93136...4ac Tenker det samme. Hvem er han som mener han har rett å korrigere det du gjør? Er langt ifra greit. Anonymkode: 2ac25...0ab 4
AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #9 Skrevet 18. august 2022 Slike er et helv..... å være sammen med. Jeg kunne tildels skjønt det dersom det var en leilighet han leide og du kanskje slurvet med å tørke opp vannsøl på kjøkkenbenken, som ville blitt skadet av vannet på sikt, men det du sier om å sette en stol på feil plass??? Anonymkode: 7866b...002 5 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #11 Skrevet 18. august 2022 TS her. Takk for svar. Godt å høre at flere synes han ikke har rett til å kjefte på meg og korrigere meg sånn. Jeg er helt enig i det. Er glad jeg sa fra selv om han ble sint. Jeg skjønner ikke hvor det behovet for å rette på meg hele tiden kommer fra? Synes det er så rart. Men hvis han fortsetter med dette så kommer jeg til å avslutte forholdet. Anonymkode: a7a68...21f 1 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #12 Skrevet 18. august 2022 Vet jeg kommer til å få mye kritikk nå (og det fortjener jeg!), men jeg var slik da jeg var ung. Jeg la ikke engang merke til det. Foreldrene mine er slik, og det var slik jeg hadde vokst opp så jeg tenkte ikke over at det ikke er så hyggelig å kjefte på noen for at de setter fra seg kaffekoppen "feil". Jeg holdt på med kjefting og smelling og ødela kjæresteforhold og vennskap. Ingen av dem sa noe. Først da en kollega tok meg til side og ga meg en real skjennepreken begynte jeg å skjønne at min, og mine foreldres, oppførsel ikke var normal. Jeg begynte hos en psykolog og fikk hjelp til å justere synet mitt på hva som er normal kommunikasjon. Tok lang tid å få til reell endring (ikke bare overlfate-endring), og jeg trengte mye hjelp fra de rundt meg til å si tydelig i fra hver gang jeg ikke oppførte meg greit. Anonymkode: ccb79...97f 5 2
AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #13 Skrevet 18. august 2022 Bra du sa fra. At han vrir det til å handle om deg og at du ikke tåler noe, er bare en forsvarsmekanisme. Det er han som har nægget og mast om filleting og det synes alle er irriterende og slitsomt. Inge orker sånt i lengden. Anonymkode: ce36d...266 3
Løvejenten Skrevet 18. august 2022 #14 Skrevet 18. august 2022 Om en mann hadde begynt å hakke på meg for småting som dette, etter så kort tid, da hadde jeg faktisk innsett at følelsene hannes for meg (dessverre) ikke var så store som jeg håpte. Man godtar det meste etter så kort tid. Bagatellene du nevner er slike ting man irriterer seg over etter 10 år, når man er drit lei… 1
Gjest Hottentått Skrevet 19. august 2022 #15 Skrevet 19. august 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): TS her. Takk for svar. Godt å høre at flere synes han ikke har rett til å kjefte på meg og korrigere meg sånn. Jeg er helt enig i det. Er glad jeg sa fra selv om han ble sint. Jeg skjønner ikke hvor det behovet for å rette på meg hele tiden kommer fra? Synes det er så rart. Men hvis han fortsetter med dette så kommer jeg til å avslutte forholdet. Anonymkode: a7a68...21f Høres ut som en fornuftig plan. Det er ikke en slik far du ønsker deg til barna dine i alle fall! (Og ikke en slik far barna ville ha ønsket seg heller). Hilsen en som har blitt kritisert hele oppveksten.
Apis Skrevet 19. august 2022 #16 Skrevet 19. august 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): TS her. Takk for svar. Godt å høre at flere synes han ikke har rett til å kjefte på meg og korrigere meg sånn. Jeg er helt enig i det. Er glad jeg sa fra selv om han ble sint. Jeg skjønner ikke hvor det behovet for å rette på meg hele tiden kommer fra? Synes det er så rart. Men hvis han fortsetter med dette så kommer jeg til å avslutte forholdet. Anonymkode: a7a68...21f Bra du sier i fra selv om han ble sint, aldri slutte å stå opp for seg selv, pga den andre blir sint, da har du tapt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå