AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #1 Skrevet 18. august 2022 Hei dere! Den siste tiden har jeg irritert meg mer og mer over kollegaene mine på jobb. I lunsjen er det alltid de samme som bare babler i vei om seg selv uten å stille et eneste spørsmål tilbake. Og de som skryter av alt det fantastisk de har gjort den siste tiden, og alle viktige menneskene de kjenner. Noen som kjenner det likt etter noen år i samme jobb? Kanskje et tegn på at det er på tide å bytte jobb? Anonymkode: 8e252...2e7 4
AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #2 Skrevet 18. august 2022 Hadde det også sånn, byttet jobb! Anonymkode: 187f4...94c 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #3 Skrevet 18. august 2022 Ja, drittlei enkelte kollegaer. Har en person på jobb med narsissistiske trekk, tror bare at ideene og metoden hen bruker er de beste, og passer på å snikskryte av egne prestasjoner hele tiden. Anonymkode: 5c4e3...37d 2
AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #4 Skrevet 18. august 2022 Jeg har bare hyggelige kolleger. Heldig sånn. Synes det bare er hyggelig å høre når noen forteller og deler noe fra sitt eget liv. Snikskryt er bare gøy - det driver nok jeg også med innimellom - uten at jeg er bevisst det selv 😅Skjønner ikke alle disse trådene her inne hvor alle irriterer seg over kollegene sine hele tiden. Folk er rare. Folk er forskjellige. Det må vi tåle. Anonymkode: 76ca7...c42 2
AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #5 Skrevet 18. august 2022 Jeg jobber med 2 som er så negativ hele tiden. Alt lederen sier og gjør er feil. Når vi har vikarer så finner de alltid feil med de. Disse nærmer seg pensjonsalder og jeg gleder meg til den dagen de slutter Anonymkode: 75f4c...a8d 4
AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #6 Skrevet 18. august 2022 De har vel lært her på KG at man for all del ikke må stille spørsmål til kollegaer. Anonymkode: 41f9c...3a4 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #7 Skrevet 18. august 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hei dere! Den siste tiden har jeg irritert meg mer og mer over kollegaene mine på jobb. I lunsjen er det alltid de samme som bare babler i vei om seg selv uten å stille et eneste spørsmål tilbake. Og de som skryter av alt det fantastisk de har gjort den siste tiden, og alle viktige menneskene de kjenner. Noen som kjenner det likt etter noen år i samme jobb? Kanskje et tegn på at det er på tide å bytte jobb? Anonymkode: 8e252...2e7 Jepp, var sånn på forrige jobb.. er bare enkelte steder at en sånn ukultur setter seg tror jeg. Byttet jobb og nå gleder jeg meg til lunsjen! Normale folk med normal folkeskikk - så ja, bytt jobb! Kulturen der er ikke for deg høres det ut som! Anonymkode: 2f105...c54 1 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #8 Skrevet 18. august 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har bare hyggelige kolleger. Heldig sånn. Synes det bare er hyggelig å høre når noen forteller og deler noe fra sitt eget liv. Snikskryt er bare gøy - det driver nok jeg også med innimellom - uten at jeg er bevisst det selv 😅Skjønner ikke alle disse trådene her inne hvor alle irriterer seg over kollegene sine hele tiden. Folk er rare. Folk er forskjellige. Det må vi tåle. Anonymkode: 76ca7...c42 Har man et par sånne på en jobb der majoriteten ikke er sånn tror jeg nok de fleste vil jatte med og ikke ha noen problemer overhodet, men hvis dette er hele kulturen så ville jeg ikke syns det er så rart at ts reagerer og syns dette inviteterer til en viss mistrivsel. Anonymkode: 2f105...c54
AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #9 Skrevet 18. august 2022 Prøv heller å dra i gang en faglig samtale? Henvis til noe du har lest i et fagblad/bransjeblad, og få i gang en diskusjon. Anonymkode: b44c2...14a
AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #10 Skrevet 19. august 2022 Jeg har også hatt det sånn. Slitsomt og kjipt. Det har vært medvirkende årsak til jobb-bytte, men ikke nok i seg selv. Jeg tok heller og spiste lunsj alene ved pulten min, tok lunsjen med meg ut i finværet om så skulle være anledning til, osv. Anonymkode: 089c9...bf3
AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #11 Skrevet 19. august 2022 Du vil alltid ha en kollega du ikke liker så godt. Jeg har heller funnet ut hvordan jeg skal forholde meg til arbeidslivet. - I pausen bruker jeg ikke tid på nedbrytende kollegaer eller surreprat, lunsjer heller alene utendørs(oslo). - Jeg tar ikke ting personlig i arbeidslivet, er der for jobben min og penger til å overleve. - Bruker heller ikke fritiden min på kollegaer. - Gikk nettopp ned til 80%, så jeg får langhelg. Beste valget jeg har gjort siden arbeidslivet startet. - Har ikke negativ innstillingen/holdning mot andre, tar ting som det kommer.(ikke tenk på at du må være positiv). Da synes jeg ting går bra! Jeg liker jo jobben min, så da vil jeg ikke la det andre rundt jobben ødelegge den. Man velger jo ikke sin kollega. Men kan endre på hvordan man forholder seg til andre mennesker. Først av alt, ikke ta ting personlig. Anonymkode: 52389...b27
AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #12 Skrevet 19. august 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): De har vel lært her på KG at man for all del ikke må stille spørsmål til kollegaer. Anonymkode: 41f9c...3a4 Nei, det har du ikke lært. Anonymkode: e5850...6c5
AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #13 Skrevet 19. august 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nei, det har du ikke lært. Anonymkode: e5850...6c5 JO!!!! Anonymkode: 41f9c...3a4
AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #14 Skrevet 19. august 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): JO!!!! Anonymkode: 41f9c...3a4 Du leser det du vil lese. Anonymkode: e5850...6c5
AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #15 Skrevet 19. august 2022 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Du leser det du vil lese. Anonymkode: e5850...6c5 Hvem gjør ikke det? Anonymkode: 41f9c...3a4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå