Gå til innhold

Hvis man må signere med fult navn på meninger på internet, så tiltrekker man seg uansett feil folk.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner hensikten. At man vil unngå netttroll, men dessverre så utelukker det en god del mennesker som ikke vil at meninger om alt mulig rart popper opp dersom man googler navnet deres.

Dette er også kanskje de mest seriøse menneskene, de som bryr seg om karriere, yrke, familie men ikke ønsker å stikke seg frem på den måten. Mens man sitter igjen med NAVere og pensjonister som ikke bryr seg, enten fordi ting uansett ikke har noen konsekvens, og de vil ha en stemme fordi det er alt de har, eller de mangler bare rett og slett nettvett. 

Men totalt sett, så blir det uansett feil, man sitter igjen med de som ville vært toll i utgangspunktet.

Internet gir et helt skeivt blikk på ting, fordi de mest oppegående folka sitter ikke i kommentarfelt og nettforum, og med regler som at man må stå fram med fult navn, så gir det ikke oss noe bedre ytringsfrihet. 

Anonymkode: 8d166...489

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kommenterer ingenting i nettaviser, facebook eller lignende med fullt navn.  Jeg kommenterer ikke en gang på kg ned nick. Jeg trives anonym. Jeg har likevel ingen kontroversielle meninger, jeg ser aldri reality tv. Jeg liker bare ikke å bli misforstått og tatt for en idiot…  Jeg dømmer «idioter» på nettet, men vil ikke bli tatt for en selv. Anonym kan jeg være ærlig. Ja, jeg er pysete.

Anonymkode: fe959...707

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste ved å være anonym er at man slipper å bli utsatt for heksejakt og motta drøssevis med pm fra folk som skal ta deg på dine meninger som de ikke klarer å respektere.

Jeg ser ikke nytten av å signere under nick, folk er så spinnagærne at det går ikke engang an å si sin ærlige mening ansikt til ansikt for tiden. De tror på alt i mediene, tv, og annet, og blir illsinte om du ikke er enig, så det er ikke verdt det å blottlegge hvem man er under nick og fullt navn.

Jeg har sagt det før, samfunnet har endra seg så mye nå at det er nesten farlig å si hva man mener fordi det kan bli vridd på og manipulert til du ikke kjenner igjen dine egne ord. Trist, men sant.

Derfor blir jeg alltid anonym på kg.

Anonymkode: d4377...d3b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gode poenger.

For min del signerer jeg alltid med fult navn.

Hilsen Grimgard Ronken-Buserud

Anonymkode: 034fb...632

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...