Gå til innhold

Samboer som reagerer på røde hjerter fra barnefar. Og som lytter til samtaler.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har to episoder med min samboer som jeg veldig gjerne vil høre hva dere tenker om. 
Den første; jeg satt i sofaen ved siden av min samboer og får en mld på tlf min fra min datter. Jeg finner frem tlf og åpner meldingsinnboksen. Svarer datteren min og tenker ikke noe mer over det. Senere på kvelden er samboer sur og sier at han så at jeg hadde fått noen røde hjerter av min eksmann. Jeg forklarer at det var et svar på et bilde jeg sendte han av felles barn etter første skoledag. Da blir samboeren min skikkelig sint og sier at det ikke er normalt og ikke greit og sier at han ikke kan stole på meg. Han forlanger å få se på telefonen min og alle meldingene. 

Episode to; jeg og barna er alene hjemme og jeg har besøk av mine foreldre. Da de skal gå blir vi stående på trappa og prate litt uten at barna hører oss. Samboer har i da gått inn på kameraet vi har installert ute og lyttet til hele samtalen mellom meg og mine foreldre. Det var flere ting han ikke likte og som han ville ha nærmere forklart sa han da han kom hjem. 
Det er han som ønsker kamera der. 

Hva tenker dere?

Anonymkode: 38ccf...7d0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du vet jo svaret selv. Det er ikke noe som er greit ved dette. 

• Liker 20
  • Nyttig 5
Skrevet

Kanskje han burde gå i terapi for å få bukt med sin sykelige sjalusi og sitt kontrollbehov?

Anonymkode: 77f97...b96

• Liker 3
Skrevet

Denne mannen ville jeg ikke hatt i livet til mine barn eller meg selv.

Anonymkode: 91716...809

• Liker 13
  • Nyttig 1
Skrevet

Dette er sjette eller syvende tråden du oppretter bare den siste uka

Anonymkode: 9e1f4...f54

• Liker 3
Skrevet

Ehhh 😳.. Hva tror du jeg tenker, TS? 

Dette er en mann man nødig skal introdusere for sine barn og foreldre, dette er en type mann som kommer til å prøve å sabotere samarbeidet mellom deg og barnefar. Han vil komme til å prøve, og isolere deg fra familie og venner fordi - "bare jeg vil deg godt/de vil deg ikke godt". Lytt til magefølelsen din, få han ut av huset ditt og aldri se deg tilbake. 

Kan for øvrig også legge til, en voksen oppegående person forstår godt at et godt samarbeid mellom foreldre er helt essensielt. Oppegående velfungerende mennesker, respekterer og anerkjenner dette. Dette er helt klart ikke en mann for deg. PS!!: han kommer med 99% sikkerhet, til å prøve å få deg tilbake - love gull og grønne skoger, men ikke bit på. Han er helt lik andre menn, med samme personlighet, og de forandrer seg aldri - de blir bare verre. Toxic. 

• Liker 4
Skrevet

Eeeeh det der er ikke helt sunt for å si det sånn......

Anonymkode: 6b14d...ad1

• Liker 1
Skrevet

TS her

jeg har ikke laget noen tråder før om dette. Men dette er samme mann som jeg i en tidligere tråd fortalte om som utleverte mitt barn til venner og familie. 
Finner den ikke igjen i farta….

• Hjerte 2
Skrevet

Mannen er ikke riktig! Hvor lenge har dere bodd sammen? Han blir ikke bedre, slik at du vet det. 

Anonymkode: cdf97...689

• Liker 2
Gjest glassfiberepoxy
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har to episoder med min samboer som jeg veldig gjerne vil høre hva dere tenker om. 
Den første; jeg satt i sofaen ved siden av min samboer og får en mld på tlf min fra min datter. Jeg finner frem tlf og åpner meldingsinnboksen. Svarer datteren min og tenker ikke noe mer over det. Senere på kvelden er samboer sur og sier at han så at jeg hadde fått noen røde hjerter av min eksmann. Jeg forklarer at det var et svar på et bilde jeg sendte han av felles barn etter første skoledag. Da blir samboeren min skikkelig sint og sier at det ikke er normalt og ikke greit og sier at han ikke kan stole på meg. Han forlanger å få se på telefonen min og alle meldingene. 

Episode to; jeg og barna er alene hjemme og jeg har besøk av mine foreldre. Da de skal gå blir vi stående på trappa og prate litt uten at barna hører oss. Samboer har i da gått inn på kameraet vi har installert ute og lyttet til hele samtalen mellom meg og mine foreldre. Det var flere ting han ikke likte og som han ville ha nærmere forklart sa han da han kom hjem. 
Det er han som ønsker kamera der. 

Hva tenker dere?

Han høres helt sprø ut i hue. Og paranoid..

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

TS her

jeg har ikke laget noen tråder før om dette. Men dette er samme mann som jeg i en tidligere tråd fortalte om som utleverte mitt barn til venner og familie. 
Finner den ikke igjen i farta….

Da er det ikke to, men tre episoder. 

Skrevet

Hvis du ikke har montert ned kameraet, så går du ut og gjør det nå!

Deretter ber du ham pakke sakene og komme seg ut. Du er da voksen, kvinne! Ingen trenger en mann av det kaliberet der. Han mangler både tillit og respekt, og føler seg tydeligvis berettiget til å kontrollere deg.

Anonymkode: 331c4...b86

• Liker 2
Skrevet

Hadde kastet ut både mann og kamera, for en usmakelig drittunge 

Anonymkode: 80a0a...f8a

• Liker 2
Skrevet

Jeg får helt vondt når jeg leser dette. Etter et usunt forhold hvor alt skulle tolkes gjennom hans opplevelse og mitt moralske kompass ikke var verdt noe - så vil jeg si du bør være veldig forsiktig så du ikke mister deg selv. Det lureste er å avslutte forholdet. 

Jeg husker den forrige tråden din, og jeg reagerte sterkt på den også. Er det greit at kjæresten min utlevere mitt barn til sine venner og familie? - Samliv og kjærlighetsrelasjoner - Kvinneguiden Forum

Anonymkode: 01c50...df9

• Liker 1
Skrevet

TS

takk for tilbakemeldinger dere. 
Det er faktisk ordentlig trist dette her. Men jeg er jo helt enig i det dere sier. Blir så vanskelig når kontrastene er så store. Mellom alt det gode han er og denne siden. Har ikke følt meg så sett og hørt og ivaretatt noen gang som sammen med han. Men det betyr jo ikke så mye lengre når han gjør dette andre i tillegg….

• Hjerte 2
Skrevet

Jeg har bare lyst å kommentere at noe at det vanskeligste for meg underveis og i ettertid var at jeg etterhvert ba om unnskyldning for det jeg mener er helt normal oppførsel og helt normale kommentarer. Både for meg selv og for mennesker jeg er glad i. Det ble den eneste måten å få "fred" og kunne få legge meg å sove f.eks. etter endeløse ""diskusjoner som gikk i ring i timesvis.

Det skapte en stor selvforakt for at jeg ikke klarte å stå opp for det jeg mente (og mener) er sant. Jeg har aldri ellers slitt slik med å kunne formidle hvordan jeg opplever noe. Jeg følte jeg møtte stråmenn uansett hvordan jeg kommuniserte. 

Jeg forstår godt at det er vanskelig når man har møtt en man føler ser deg og godtar deg og er glad i deg - i hele deg. Selv er jeg blitt veldig skeptisk til akkurat det at noen man møtes veldig raskt føles som en du kan fortelle alt til. Det du har delt av styrker og svakheter fordi du har følt deg fri og trygg, kan lett brukes til å finne svakhetene dine. Det kan bli brukt mot deg, enten som "omsorg" eller mer direkte angrep. Det blir fort forvirrende.

Les gjerne litt om emosjonell utpressing og om manipulasjon. Det kan være lurt å ha teknikker/svari bakhånd  -enten du bestemmer deg for å avslutte forholdet, eller du velger å se hva som skjer om du setter klare grenser for hva du synes er ok å bli utsatt for.

Anonymkode: 01c50...df9

Skrevet

Får vondt av deg. Å leve med en som er så kontrollerende er ødeleggende. Håper du kommer deg vekk fra han. 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

TS

takk for tilbakemeldinger dere. 
Det er faktisk ordentlig trist dette her. Men jeg er jo helt enig i det dere sier. Blir så vanskelig når kontrastene er så store. Mellom alt det gode han er og denne siden. Har ikke følt meg så sett og hørt og ivaretatt noen gang som sammen med han. Men det betyr jo ikke så mye lengre når han gjør dette andre i tillegg….

Positive sider veier ikke godt nok opp, når de negative sidene er såpass ekstreme. Dette er en mann som manipulerer deg og som er totalt blottet for empati. De "gode" stundene du snakker om, er kun "gode" fordi han bestemmer at de skal være det. Det er på den måten man blir veldig avhengig av en person, og faktisk mister seg selv. Og for han så er det nettopp avhengighet som er grunnlaget for relasjonen deres. Han driver med psykisk vold, gjør deg usikker, såret, redd og engstelig - gir deg en kald skulder og raseri. For så å gi deg trygghet. Dette er en alvorlig skadelig relasjon, dette er en voldelig relasjon - og verst av alt, du utsetter barna dine for en høyst ustabil mann.

Du er en voksen kvinne med barn, og du har et ansvar for barna dine og deg selv. Denne mannen burde du kaste ut, med overvåkingskamera og alt. At du har latt han bo med deg og barna så lenge, er for meg et spørsmålstegn - iom at han utleverer barnet ditt på en negativ og ydmykende måte foran andre voksne mennesker. Ingen med empati og kjærlighet for andre, oppfører seg slik - tvert imot!! Du fortjener en god, trygg og sunn relasjon med en velfungerende ordentlig snill mann. Du fortjener ikke å bli behandlet slik som dette, du blir manipulert trill rundt - og det er selvfølgelig vondt og kanskje uforståelig, men du må ta hensyn til to barn også - og sette de først, først og fremst. 

Endret av kraftwerk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...