AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #1 Skrevet 18. august 2022 Jeg leser stillingsannonser og får helt bakoversveis. Så mange krav og så store ord. Jeg tenker meg selv ned, klarer ingenting, alt virker skummelt. Men jeg har jo en god jobb i dag, så ubrukelig er jeg jo ikke. Jeg får bare VELDIG prestasjonsangst og mye selvkritikk. Vil bytte jobb og komme meg videre i livet, men jeg klarer bare ikke!! Alle andre bare hopper i det, mens jeg analyserer og føler meg mindreverdig. Dette er noe som har kommet med alderen, var mye tøffere før. Anonymkode: 2a468...abf
AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #2 Skrevet 18. august 2022 Hva slags jobb ser du etter da? Anonymkode: 6db47...c18
AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #3 Skrevet 18. august 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg leser stillingsannonser og får helt bakoversveis. Så mange krav og så store ord. Jeg tenker meg selv ned, klarer ingenting, alt virker skummelt. Men jeg har jo en god jobb i dag, så ubrukelig er jeg jo ikke. Jeg får bare VELDIG prestasjonsangst og mye selvkritikk. Vil bytte jobb og komme meg videre i livet, men jeg klarer bare ikke!! Alle andre bare hopper i det, mens jeg analyserer og føler meg mindreverdig. Dette er noe som har kommet med alderen, var mye tøffere før. Anonymkode: 2a468...abf Vet at det er veldig lett å si, men du må bare hoppe i det å søke. De fleste bedrifter vet med seg selv at de aldri vil kunne finne den "perfekte" personen som oppfyller absolutt alle kriteriene i en stillingsannonse. Lag en interessant søknad, så er du plutselig til intervju. Anonymkode: 13c1b...dda
AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #4 Skrevet 18. august 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg leser stillingsannonser og får helt bakoversveis. Så mange krav og så store ord. Jeg tenker meg selv ned, klarer ingenting, alt virker skummelt. Men jeg har jo en god jobb i dag, så ubrukelig er jeg jo ikke. Jeg får bare VELDIG prestasjonsangst og mye selvkritikk. Vil bytte jobb og komme meg videre i livet, men jeg klarer bare ikke!! Alle andre bare hopper i det, mens jeg analyserer og føler meg mindreverdig. Dette er noe som har kommet med alderen, var mye tøffere før. Anonymkode: 2a468...abf Ja verste er ”er du blid, altid hyggelig, altid hjelpsom, stå på vilje, liker og jobbe overtid, stille opp på kort varsel” etc etc. Vi er da ingen slaver, vi er mennesker som iblandt har dager som går opp og ned. Anonymkode: 612d2...21d 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #5 Skrevet 18. august 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hva slags jobb ser du etter da? Anonymkode: 6db47...c18 Noe innen helse (ikke turnus). AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vet at det er veldig lett å si, men du må bare hoppe i det å søke. De fleste bedrifter vet med seg selv at de aldri vil kunne finne den "perfekte" personen som oppfyller absolutt alle kriteriene i en stillingsannonse. Lag en interessant søknad, så er du plutselig til intervju. Anonymkode: 13c1b...dda Har kommet inn til intervju noen ganger, da blir jeg helt kvalm og gruer livet av meg. Føler ikke jeg får vist hvem jeg er. Tror kanskje jeg lider av bedragersyndromet. Trodde man skulle få bedre selvtillit med alderen jeg, motsatt her. Jeg vet jeg er flink, innerst inne, mdn er bare redd for å feile eller få kritikk. TS Anonymkode: 2a468...abf
AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #6 Skrevet 18. august 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja verste er ”er du blid, altid hyggelig, altid hjelpsom, stå på vilje, liker og jobbe overtid, stille opp på kort varsel” etc etc. Vi er da ingen slaver, vi er mennesker som iblandt har dager som går opp og ned. Anonymkode: 612d2...21d Slaver får ikke lønn. De kan heller ikke si opp eller bytte jobb. Anonymkode: bb746...d2d 2
AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #7 Skrevet 18. august 2022 De søker etter den perfekte arbeidstaker men den finnes ikke. Så de må ra til takke med en helt ordinær person. Anonymkode: 59395...fe5
AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #8 Skrevet 18. august 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): De søker etter den perfekte arbeidstaker men den finnes ikke. Så de må ra til takke med en helt ordinær person. Anonymkode: 59395...fe5 Akkurat. Jeg føler meg ikke god nok for noen stillinger, så da lar jeg være å søke for jeg orker ikke påkjenningen som søknadsprosessen er. Så da gror jeg heller fast i trygge og kjente omgivelser, selv om jeg helst vil prøve noe nytt. ts Anonymkode: 2a468...abf
AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #9 Skrevet 18. august 2022 Her er kvinner og menn så ulike. Kvinner ser en stillingsannonser og tør ikke søke dersom de ikke oppfyller 100% av kriteriene, mens menn søker på alt de oppfyller minst et kriterium Anonymkode: f1229...507 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #10 Skrevet 18. august 2022 Tror det er smart å tenke på stillingsannonsen som ønskelisten. Menn søker vel hvis de oppfyller 2 av 10, kvinner kun hvis 10 av 10. En plass mellom der er sikkert den de ender med å ansette. Anonymkode: 29fda...482 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #11 Skrevet 18. august 2022 Jeg forstår at en standard stillingsannonse kan få det til å vri seg i magen for de fleste. Samtidig tror jeg vi sikkert kan si at mye av det som står i en slik annonse bare har blitt standarden og liksom bør være med, for hvis ikke er det ikke en «oppegående søknadstekst», for å si det på den måten. Det er egentlig et litt bakvendt opplegg. Jeg har vært med og er i blant med på rekruttering. Og jeg kan si såpass at om det er en «gjennomsnittlig» jobb du er ute etter, er det viktigste å vise at man er oppegående i søknadsteksten (grei grammatikk og uten masse skrivefeil, samt viser at du kan skrive en helt standard tekst) det som er viktig, som en god andreplass etter å selvsagt ha vist erfaringen og hva du kan bidra med hos oss. I et intervju er det det samme. Vi sitter ikke med sjekklista fra stillingsutlysningen på hvor mye du scorer på blid, utadvendt, fleksibel etc. Det handler om helhetsinntrykket vi får av deg som søker. Noen scorer veldig høyt på en kvalitet, men kanskje ikke så mye på neste. Da handler det om hva vi trenger mer av i bedriften og i akkurat denne stillingen. Og fra ei som nå i blant holder intervju selv - jeg kan kjenne på «bedragersyndromet” ofte! Det går an å jobbe med, når man vet at det er en greie ❤️ Anonymkode: c79f3...c4e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå