SCW Skrevet 18. august 2022 #1 Del Skrevet 18. august 2022 Hei, ganske fersk på denne hjemmebrygginga, men fant så mye fin krekling i år, så tenkte jeg måtte prøve meg på det jeg synes er verdens beste vin Nå står mosten og gjærer på første dag etter forsatsen ble tilsatt. Moset bærene med blender først. Ser at det ble ganske mye most (ca 25L). Brukte ~15kg krekling, 10L vann, 2,5kg sukker + forsats på ca 1L. Mistenker at det blir over 20L etter siling om noen dager. Kan det da lønne seg å fordele på 2 dunker i stedet for 1 stor? Tenker kanskje det blir veldig mye om jeg må tilsette mer sukker/vann, samt risting av kullsyre blir lettere med 2. Så kan jeg evt slå sammen til 1 dunk igjen senere, for å unngå for mye luft i tanken i siste del av ventingen, før flasking. Hva tror dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #2 Del Skrevet 18. august 2022 Kreklingvin? Aldri smakt, spennende. Kan det egne seg som likør også? Anonymkode: 64c3e...165 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SCW Skrevet 18. august 2022 Forfatter #3 Del Skrevet 18. august 2022 4 hours ago, AnonymBruker said: Kreklingvin? Aldri smakt, spennende. Kan det egne seg som likør også? Anonymkode: 64c3e...165 Du får Frost kreklinglikør på polet. Er nydelig! Du får prøve den, så kanskje du får lyst til å lage? 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #4 Del Skrevet 19. august 2022 Åh, hørte nylig at kreklinglikør skulle være så godt. Lurer på om jeg skal prøve i år hvis jeg finner nok krekling. Anonymkode: 9b5cb...6c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #5 Del Skrevet 19. august 2022 Vi har laget både likør av krekling, men aldri tenkt på vin. Spennende Det vi fant ut, er at likøren smakte fryktelig tamt. Den ble ikke god før vi tilsatte litt syre. Anonymkode: fe298...0b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SCW Skrevet 19. august 2022 Forfatter #6 Del Skrevet 19. august 2022 6 hours ago, AnonymBruker said: Vi har laget både likør av krekling, men aldri tenkt på vin. Spennende Det vi fant ut, er at likøren smakte fryktelig tamt. Den ble ikke god før vi tilsatte litt syre. Anonymkode: fe298...0b8 Målte dere alkoholnivå på likøren? Tror nok det blir bedre med ekstra syre for vin også, som det står i denne oppskriften : http://nyttevekster.wikidot.com/kreklingvin Jeg er veeeldig glad i rødvin, men har smakt kreklingvin som var himmelsk god. Skal jobbe med oppskrift og prosess til det blir perfekt 😁 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå