Gjest parkeringsvakten Skrevet 18. august 2022 #1 Skrevet 18. august 2022 Noen har kanskje fått med seg at media snakker mye om hvor urettferdig det er at det er dyrere i sør enn nord. Noen ønsker kabler mellom nord og sør fordi det vil gi billigere strøm Dette er feil. Disse kablene vil gjøre det enklere å selge nordlig strøm ut av Norge ved å gå via sørkabler. Kanskje blir prisene marginalt billigere, men hovedpoenget her er at kabler mellom nord og sør gjør det enklere sende strøm ut av landet, noe som ikke hjelper på strømprisene i Norge. Her forsøkes vi å bli lurt
Drizzt Skrevet 18. august 2022 #2 Skrevet 18. august 2022 parkeringsvakten skrev (3 timer siden): Noen har kanskje fått med seg at media snakker mye om hvor urettferdig det er at det er dyrere i sør enn nord. Noen ønsker kabler mellom nord og sør fordi det vil gi billigere strøm Dette er feil. Disse kablene vil gjøre det enklere å selge nordlig strøm ut av Norge ved å gå via sørkabler. Kanskje blir prisene marginalt billigere, men hovedpoenget her er at kabler mellom nord og sør gjør det enklere sende strøm ut av landet, noe som ikke hjelper på strømprisene i Norge. Her forsøkes vi å bli lurt Ikke hvis man reduserer kablenes eksportkapasitet til 10% av dagens nivå. Da forblir strømmen i sør, prisene for oss faller og statens fortjeneste minsker samtidig
Loboto Skrevet 18. august 2022 #3 Skrevet 18. august 2022 Blir heldigvis ikke å skje med det første, da en slik utbygging vil koste helt svimlende strømmer. Du kan bygge 100 regjeringskvartal med de pengene. Dessuten vil vi i Finnmark sette oss på bakbeina. Vi betaler dyrt for matvarer iforhold til sørpå. Vi må bruke mer strøm til oppvarming om vinteren pga mer uvær og kaldere klima. Vi må reise mer med fly og de dyreste flybillettene i landet ligger i Finnmark. Vi må reise med fly for å få pass, id kort, bankkort, om vi ikke har mulighet til å kjøre i 10 timer. Selv betalte jeg nok 30.000 til i forbindelse med fødsel av hvert barn jeg har, flybilletter, mat mens man bor på sykehuset, hotellopphold til mannen mens jeg lå på barsel osv. Ta lappen, teorien og kjøretimer, ja da må du belage deg på å bo langt hjemmefra i perioder. Bygges veien ut her, utbedres de eller vedlikeholdes overhode? Nei. Staten får faen ikke en del av våres kaka ! 1 1
PITTY Skrevet 18. august 2022 #4 Skrevet 18. august 2022 Loboto skrev (3 minutter siden): Blir heldigvis ikke å skje med det første, da en slik utbygging vil koste helt svimlende strømmer. Du kan bygge 100 regjeringskvartal med de pengene. Dessuten vil vi i Finnmark sette oss på bakbeina. Vi betaler dyrt for matvarer iforhold til sørpå. Vi må bruke mer strøm til oppvarming om vinteren pga mer uvær og kaldere klima. Vi må reise mer med fly og de dyreste flybillettene i landet ligger i Finnmark. Vi må reise med fly for å få pass, id kort, bankkort, om vi ikke har mulighet til å kjøre i 10 timer. Selv betalte jeg nok 30.000 til i forbindelse med fødsel av hvert barn jeg har, flybilletter, mat mens man bor på sykehuset, hotellopphold til mannen mens jeg lå på barsel osv. Ta lappen, teorien og kjøretimer, ja da må du belage deg på å bo langt hjemmefra i perioder. Bygges veien ut her, utbedres de eller vedlikeholdes overhode? Nei. Staten får faen ikke en del av våres kaka ! Det var neimen ikke den store reklamen for Finnmark. Blir nok en stund til dere ser noen innflyttere.. 1 1
Nicathv Skrevet 18. august 2022 #5 Skrevet 18. august 2022 PITTY skrev (6 minutter siden): Det var neimen ikke den store reklamen for Finnmark. Blir nok en stund til dere ser noen innflyttere.. En velkjent problemstilling. Norge vokser, men ikke i nord (highnorthnews.com) Estimering av innbyggervekst fra 2019:
Gugglo Skrevet 18. august 2022 #6 Skrevet 18. august 2022 Loboto skrev (13 minutter siden): Dessuten vil vi i Finnmark sette oss på bakbeina. Beklager, virkelig ikke vondt ment! Men den korte tid jeg har levd kan jeg ikke huske at det har hatt noe å si for politikerne (i Oslo) en eneste gang. Bare folkeavstemningen om (mot) sammenslåingen av Finnmark og Troms ble jo helt forkastet av politikerne i Oslo. 1
Loboto Skrevet 18. august 2022 #7 Skrevet 18. august 2022 (endret) Gugglo skrev (6 minutter siden): Beklager, virkelig ikke vondt ment! Men den korte tid jeg har levd kan jeg ikke huske at det har hatt noe å si for politikerne (i Oslo) en eneste gang. Bare folkeavstemningen om (mot) sammenslåingen av Finnmark og Troms ble jo helt forkastet av politikerne i Oslo. Jeg skjønner, og min kommentar var vel mer myntet på politikerne og ikke på din kommentar 😊 Finnmark og Troms skal splittes, men det er ikke gjort på en dag, men det er jo vedtatt. Alta har jo nå hatt avstemning om de ønsker å være en del av Finnmark eller Troms ift skilsmissen. Dessuten kostet det kun 45 mill å splitte Finnmark og Troms. Småpenger mtp utbygging av strøm for å ha noe å sende nedover, for ikke å snakke om alt som skal på plass for å transportere denne strømmen i tillegg. Endret 18. august 2022 av Loboto
Gugglo Skrevet 18. august 2022 #8 Skrevet 18. august 2022 Loboto skrev (Akkurat nå): Finnmark og Troms skal splittes, men det er ikke gjort på en dag, men det er jo vedtatt. Alta har jo nå hatt avstemning om de ønsker å være en del av Finnmark eller Troms ift skilsmissen. Dessuten kostet det kun 45 mill å splitte Finnmark og Troms. Småpenger mtp utbygging av strøm for å ha noe å sende nedover, for ikke å snakke om alt som skal på plass for å transportere denne strømmen i tillegg. Litt off topic, men det er penger som kunne vært spart om bare... ...politikerne i Oslo hadde lyttet til folkeavstemningen. 3
Drizzt Skrevet 18. august 2022 #9 Skrevet 18. august 2022 (endret) Loboto skrev (50 minutter siden): Dessuten vil vi i Finnmark sette oss på bakbeina. Hva om sør setter seg på bakbeina og slutter å forsyne dere med det dere trenger, men ikke kan lage selv? Endret 18. august 2022 av Drizzt
Loboto Skrevet 18. august 2022 #10 Skrevet 18. august 2022 (endret) Drizzt skrev (48 minutter siden): Hva om sør setter seg på bakbeina og slutter å forsyne dere med det dere trenger, men ikke kan lage selv? Da håper jeg resten av Europa og verden gjør det samme, for da sitter dere nok igjen med to ting. Litt ved og veldig mye strøm 😄 Her nede kan vi jo faktisk leve av fisken da vi har nok til hele Finnmark. Dessuten importeres jo de fleste varer til Norge. Er ikke så mye råvarer som også produseres i Norge. Og frakten til Finnmark går jo 99% gjennom Sverige og Finland ettersom veinettet i Norge er dårlig. Endret 18. august 2022 av Loboto
Loboto Skrevet 18. august 2022 #11 Skrevet 18. august 2022 PITTY skrev (1 time siden): Det var neimen ikke den store reklamen for Finnmark. Blir nok en stund til dere ser noen innflyttere.. Er vel bedre å si det som det er, er det ikke? Jeg er imot falsk markedsføring 🤣
amit Skrevet 19. august 2022 #12 Skrevet 19. august 2022 17 hours ago, parkeringsvakten said: Noen har kanskje fått med seg at media snakker mye om hvor urettferdig det er at det er dyrere i sør enn nord. Noen ønsker kabler mellom nord og sør fordi det vil gi billigere strøm Dette er feil. Disse kablene vil gjøre det enklere å selge nordlig strøm ut av Norge ved å gå via sørkabler. Kanskje blir prisene marginalt billigere, men hovedpoenget her er at kabler mellom nord og sør gjør det enklere sende strøm ut av landet, noe som ikke hjelper på strømprisene i Norge. Her forsøkes vi å bli lurt Enig med parkeringsvakten her, men hun misser hovedpoenget, som er at politikerne forsøker å sette Sør-Norge opp mot Nord-Norge. Ved å påpeke forskjellen i strømpriser, så får politikerne folk i Sør-Norge til å bli rasende på folk i Nord-Norge, og avleder dermed raseriet fra seg selv. Hvis man ser nærmere etter, så dreier all politikk seg om å sette grupper opp mot hverandre. Politikerne setter svarte opp mot hvite, muslimer mot kristne, homofile mot heterofile, osv. Splitt og hersk er en taktikk som politikerne har brukt i tusenvis av år, og den virker like bra nå som for 5000 år siden. Politikerne sitter bak låste dører og LER SÅ DE SKRIKER mens nordmenn slåss så blodet flyter i gatene utenfor. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå