Gå til innhold

Hvorfor insisterer jeg'et i meg å gjøre dumme ting?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil egentlig ikke være/fremstå som dum, men jeg forstår ikke hvorfor min personlighet er sånn, jeg insisterer rett og slett på å gjøre dumme ting, så driter jeg meg ut og forblir en idiot. Why?? Er det flere som har det slik eller hørtes dette rart ut. Hjernen tenker, nei ikke gjør det,men litt senere gjør jeg det likevel. Er dette enslags psykologisk frihets behov? 

Anonymkode: f1537...5b6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om dette skader deg på noen måte, så ville jeg tenkt du er litt selvdestruktiv. 

Skrevet

Hva legger du i å gjøre dumme ting? Kan det hende at du har for høye forventninger til deg selv? Er du perfeksjonistisk? Forventer du omtrent like mye av deg selv som av andre, eller forventer du betydelig mer av deg selv? 

Anonymkode: a9b56...e83

• Liker 4
Skrevet

Er det så ille å være idiot? En stor prosent del av alle mennesker er da idioter, det er bare menneskelig haha.
En idiot forblir alltid en idiot så vidt jeg veit.

Anonymkode: 0ffb7...29f

Skrevet
Cornix skrev (20 timer siden):

Om dette skader deg på noen måte, så ville jeg tenkt du er litt selvdestruktiv. 

Hvorfor blir man selvdestruktiv? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Fordi du ikke er glad i deg selv.

Anonymkode: 6f364...35a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Fordi man ikke har det bra med seg selv. Et sinne/forakt for deg selv eller andre som går innover istedenfor utover (ta det ut på omverdenen), liten selvfølelse (ikke glad i deg selv) eller det kan være du ønsker å straffe deg selv for noe (fordi du er vant til "straff" fra oppveksten). Egentlig ganske komplekst. 

Men er det sånn for deg? Føler du at du ødelegger for deg selv? På hvilken måte driter du deg ut?  

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg skjønner hva du mener, og føler det samme selv. Jeg sitter også alltid igjen og føler meg som rævholet, selv om jeg har prøvd å gjøre alt riktig og innenfor egen evne. Det er som de nevner over tegn på at man ikke har det bra, og dårlig selvfølelse og selvbilde. Det er kjempevanskelige ting, og skikkelig vonde følelser. Det kan hjelpe deg å prøve å gjøre deg bevisst på at det skjer og analysere årsak og situasjon, og utligne det. Ellers kan mindfullness eller psykolog hjelpe, avhengig av alvorlighetsgrad. 

Anonymkode: 26d8f...825

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...