AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #1 Skrevet 18. august 2022 https://www.aftenposten.no/kultur/i/Bj5bGe/kvinner-i-overgangsalderen-blir-sett-paa-som-aseksuelle-vesener-det-er-ganske-smertefullt-aa-erfare Noen kvinner over 40 som har erfaring med dette? Anonymkode: 4552f...f23
AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #2 Skrevet 18. august 2022 Stikk motsatt her. Føler meg ferdig med sex. Anonymkode: bcb00...64e
Blåjojo Skrevet 18. august 2022 #3 Skrevet 18. august 2022 Har ikke lest artikkelen, men som kvinne som er ferdig med overgangsalderen noen år for tidlig, så kan jeg si at jeg merker ingen forskjell fra før og etter. 1 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #4 Skrevet 18. august 2022 Det er et generelt trekk at kvinner i og etter overgangsalderen får betydelig lavere sexlyst enn de hadde før. Dette har bl.a. sammenheng med et kraftig fall i produsjonen av kjønnshormoner. (Hos menn skjer skjer dette fallet mer gradvis fra midten av 20-årene) Problemet kan reduseres midlertidig ved bruk av østrogen, men dette kan ikke brukes i for store doser, eller for lenge, uten vesentlig helserisiko. Noen kvinner opplever ikke disse plagene i samme grad, men det er nok ingen som får sterkere kjønnsdrift etter overgangsalderen. Anonymkode: 5c31d...fd0 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå