AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #1 Skrevet 18. august 2022 Fjerde svangerskap nå. Uke 13 nå. Og helt siden jeg fikk positivt svar på testen har jeg vært dårlig i magen. Fikk vite for tre fire år siden at jeg har ibs. De andre gangene var jeg ikke sånn i magen. Men alt jeg spiser går rett gjennom. Til og med når jeg kun spiser det jeg vet jeg tåler. Blir helt frustrert, magesmerter og løs, til tider rennende. Aldri vanlig farge heller, mer sennepsgult. Vært sånn i over tre mnd, og blir ikke bedre. Bruker jod, folat og omega3 og nå. Begynte med det med en gang, legen ville jeg skulle bruke det. Hadde for lite folat starten av forrige svangerskap. Pleide ikke bruke noe sånt før. Kan det være det ? Brukte alflorex før sommeren, hadde da kun prøvd det i periode så trodde kanskje det var den som gjorde det. Tenkte kanskje prøve meg på biola blåbær for å sjekke om det hjelper. Har en del møter osv så er så vanskelig når magen er sånn hele tiden. Noen som har noen tips som kanskje har vært gjennom det samme ? Anonymkode: 21b20...92e
AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #2 Skrevet 18. august 2022 Føler med deg. Har selv IBS og var veldig dårlig i starten. Nå er jeg 24 uker og det er MYE bedre. Jeg kan spise mer som normalt og det går mange dager mellom hver gang jeg er dårlig, å da er jeg bare dårlig i et øyeblikk. Hold ut, det kan bedre seg. Jeg har ikke tips til noe som kan hjelpe vel og merke da jeg bare har gått gjennom det og satset på bedring. Anonymkode: 4ad72...43f 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #3 Skrevet 18. august 2022 Jeg er selv i sånn "periode" nå, jeg er i uke 11. På starten var jeg veldig løs, så var det 2 uker med forstoppelse og nå er jeg tilbake. Får magesmerter og kramper hver gang jeg spiser NOE uansett hva det er. Kanskje jeg har fått en annen tarmflora er det jeg har tenkt, så jeg prøver å spise ting som er "milde", for å stabilisere den om det gir mening. Biola hadde nok vært en god ide. Litt havre og frukt kan du prøve også samtidig. Jeg prøver bare å småspise ting som frukt og kjeks, knekkebrød osv, spiser veldig små porsjoner nå, og holder meg unna brød og rundstykker. Jeg reagerer plutselig på ting jeg ikke har reagert på i det hele tatt, akkurat som kroppen har restarta seg med ny liste jeg ikke kan spise Hjelper litt når jeg småspiser, og spiser ting jeg til nå ikke har reagert på. Prøv nøtter, grønnsaker og fiberrik mat, det gir mer helsefremmende tarmbakterier. Husk å drikke mye vann også. Jeg vil tro det går seg til eller at det vil endre seg i perioder i allefall, kroppen endrer seg jo masse de første mnd ift hormoner osv, så kan være mye som ikke er helt som det skal, også i magen. Jeg spiser slik som jeg gjorde da jeg prøvde å balansere hormonene mine for at magen ikke skulle slite så mye, og det hjalp. Anonymkode: da7b4...976 1
Kvinne87Rogaland Skrevet 18. august 2022 #4 Skrevet 18. august 2022 Prøv å kjøp disse, biola er ikke nok. Du må få på plass tarmbakteriene - det gjorde UNDERVERKER for meg: https://www.helsekostshop.no/products/udos-choice-super-8-probiotika/from/kelkoo?from=kelkoo&utm_source=kelkoono&utm_medium=cpc&utm_campaign=kelkooclick&utm_term=Soma+Nordic+Udos+Choice+Super+8+probioti&from=kelkoo&gclid=Cj0KCQjwxveXBhDDARIsAI0Q0x2H86bhgNGk0DibPaBa5qpicqBbsGxm2Epw3n4SMihOsRitq-K6rYQaAscAEALw_wcB
AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #5 Skrevet 18. august 2022 Men hvis dere har ibs burde dere jo vite at mye av det dere anbefaler her tradisjonelt forverrer ibs fordi det er høyfodmap? Biola (vanlig med laktose) og masse grønnsaker og fiber er jo veldig høyfodmap og typisk noe som trigger ibs. Anonymkode: 8c706...b8b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå