Gå til innhold

Sko til barn som tåler litt !

Connie80

Anbefalte innlegg

Hei, hvilke sko kjøper dere til barna vår/sommer/høst ? Som tåler bruk og som ikke koster tusen kroner ?

Jeg har to gutter i barnehage og småskole og vi har prøvd ulike sko, men ender alltid på Viking til 800-900 kroner+, de eneste skoene som faktisk holder (og kan vaskes).

På de andre skoene har såla nede i skoen blitt krøllete, skoen/sålen mister form, blir ekstremt fort slitt eller borrelåsen blir tam og klarer ikke stramme/skoen faller av i lek. 

Jeg ønsker å kjøpe sko som tåler bruk og som holder såpass at de kan gå i arv eller selges/doneres. Må det koste 800-900 kroner eller finnes det alternativer ? (Jeg kjøper brukt til minstemann, men for eldstemann er det veldig lite som selges brukt hvor ikke såla er nedslitt eller skoen er nesten helt utslitt). 

Hva kjøper du ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er ikke så mye annet Viking som tåler god bruk. Ene barnet mitt er skosliter men Viking kan han bruke en sesong uten at de blir totalt utslitt. Viking kan være litt stiv i pris ja., men jeg kjøper som oftest når det er salg/kampanjer. Også tar jeg sjansen på å kjøpe sesongen før de skal brukes om jeg finner et godt tilbud. Har gjort det i mange år nå og så langt ikke bomma på str.

Superfit kan evt være et litt rimeligere alternativ. Når ikke helt opp til Viking i kvalitet, men er ikke noe dårlig valg heller.

Anonymkode: e03b2...1ff

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viking er de som holder aller best og jeg kjøper alltid det nå. Koster over 1000 kroner per par til mine barn som er ganske store, men heller ett par sko i sesongen til 1000 kroner enn 3 par til 300-500. 

Har også ganske god erfaring, når det gjelder slitestyrke, med salomon, adidas og treksta. Her er ikke passform og brukervennlighet helt på topp for mine barn. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.jollyroom.no/barnesko/sneakers/viking-cascade-mid-iii-gtx-sneaker-navy

Disse er knall

Billigere sko tåler også mindre, dessverre. Bedre å bruke mer penger på et par i god kvalitet enn å stadig måtte bytte ut. Spesielt når det er til barn, de skal jo holdes varme og tørre, tåle både turer og sølepytt hopping.

Anonymkode: 4d7f3...e98

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder meg til skikkelige sko og viking er skikkelige sko, de tåler alt og det er jeg villig til å betale for. Hvis du synes det er for dyrt så må du jo bare følge litt med på salget så kan du fint finne sko til halv pris om du er heldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns tiny trolls sine er kjempe gode, er på tilbud innimellom også. Så kjøper noen par i forskjellige størrelser når det er halvpris🤩

Anonymkode: b5446...a6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er far og sønn helfrelste Adidas Terrex-fans. Sønn er nå 8 år. Jeg har kjøpt på zalando til under 500kr flere ganger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte masse billige på sport outlet. Det ble herjet i vannpøler, med sparkesykkel/sykkel, subbet på veien og måtte bare innse at det ble slitt mye og dyre sko var ikke noe bedre enn billige.  I noen aldre sliter barn bare med sko- og gjerne ekstra mye om man har  noen diagnoser. Yngstemann derimot herjet aldri og har aldri slitt ut sko, kun vokst ut av de.  

Anonymkode: 8c078...f2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker viking! Men de er dyr ja.. Obs og XXL har ofte tilbud, så prøver å følge med der. Skobutikker har innimellom 2 for 1 eller 50% om du kjøper flere par, så sjekk litt rundt? :) siden du uansett kjøper til to barn 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...